در توییتر مطرح شد؛ واكنش فعالان رسانه ای جهان به توقیف سایت پرس تی وی توسط آمریكا

    Home  /  جشن  /  در توییتر مطرح شد؛ واكنش فعالان رسانه ای جهان به توقیف سایت پرس تی وی توسط آمریكا

در توییتر مطرح شد؛ واكنش فعالان رسانه ای جهان به توقیف سایت پرس تی وی توسط آمریكا Image

در توییتر مطرح شد؛ واكنش فعالان رسانه ای جهان به توقیف سایت پرس تی وی توسط آمریكا

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان رسانه ای در سرتاسر جهان علی آمریکا و اقدام وی در مسدوساری سایت پرس تی وی واکنش نشان دادند.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، فعالان رسانه ای در سرتاسر جهان واکنش های مختلفی به مسدودسازی وبسایت پرس تی وی داشته اند.
میک والاس عضو پارلمان اروپاست که در واکنش به اقدام مغایر قانون دولت آمریکا در توقیف دامنه وبسایت پرس تی وی با انتشار توییتی نوشت: «دموکراسی آمریکایی وارد عمل شد _سانسور خبررسانی ایرانی_ آیا این مورد جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا پارلمان اروپا را نمی آزارد که بی قید و شرط از آمریکایی حمایت می کنند که توسط “بنیاد ائتلاف دموکراسی ها” بنیان نهاده شد تا حالا خود بزرگ ترین تهدید دموکراسی در جهان باشد؟»
الکس رابینشتین، روزنامه نگار هم در توییتر خود نوشت: «بستن وبسایت رسانه های ایران و دزدی چند هفته قبل از ایران و حراج کردن ۱۰۰ میلیون دلار از نفت خام این کشور، روشن می سازد رژیم بایدن چیزی را که می خواهد، با توسل به زور از ایران می گیرد. این ها کار مذاکره کننده ای که حسن نیت دارد، نیست.»
احمد کابالو، روزنامه نگار و تهیه کننده تلویزیونی از انگلیس هم با انتشار توییتی ضمن محکوم کردن این اقدام دولت آمریکا در توقیف دامنه وبسایت پرس تی وی نوشت: «کانال یوتیوب شبکه پرس تی وی هم پارسال و بدون هیچ اخطار قبلی مسدود شد. آنها (آمریکایی ها) از چه چیزی اینقدر می ترسند و با این اقدام، چه بر سر آزادی بیان می آید؟»
همچنین آنا جی، روزنامه نگار از پکن چین به توییتی در خصوص توقیف دامنه دات کام وبسایت شبکه پرس تی وی واکنش نشان داد و نوشت: «آمریکا هیچگاه به فکر صلح با ایران نیست. بازگشت به برجام چیزی جز یک حقه سیاسی برای گمرده کردن متحدان اروپایی اش نیست.»
رانیا خالک از دیگر خبرنگارانی است که در لبنان فعالیت دارد و با انتشار توییتی، به این اقدام مغایر با آزادی بیان آمریکا در توقیف دامنه وبسایت پرس تی وی اعتراض کرد. وی در حساب کاربری اش در توییتر نوشته است: «باورکردنی نیست که دولت آمریکا می تواند مانع از دسترسی من از لبنان به شبکه پرس تی وی شود. آمریکایی ها واقعاً اینترنت را به سلاحی تبدیل کردند تا بتوانند عقایدی را که دوست ندارند، سرکوب کنند.»
دولت آمریکا در اقدامی خلاف قانون، سه شنبه هفته گذشته، دامنه دات کام (.com) وبسایت شبکه پرس تی وی را توقیف نمود.
به دنبال این اتفاق، شبکه پرس تی وی با انتشار اطلاعیه ای، این اقدام آزادی ستیزانه جدید دولت آمریکا را غیرقانونی خواند و بر تداوم فعالیتهای خود در بستر فضای مجازی، رسانه های نوین و بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی تاکید کرد.
فعالیت وبسایت پرس تی وی از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه های محلی در سرتاسر جهان ادامه دارد و صفحات آن از راه آدرس presstv. ir در دسترس کاربران خواهد بود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در توییتر مطرح شد؛ واكنش فعالان رسانه ای جهان به توقیف سایت پرس تی وی توسط آمریكا بسته هستند Date | 27/06/2021