پس لرزه های كرونا ادامه دارد؛ تغییر مقررات اسكار در بخش فیلم بین المللی

    Home  /  جشن  /  پس لرزه های كرونا ادامه دارد؛ تغییر مقررات اسكار در بخش فیلم بین المللی

پس لرزه های كرونا ادامه دارد؛ تغییر مقررات اسكار در بخش فیلم بین المللی Image

پس لرزه های كرونا ادامه دارد؛ تغییر مقررات اسكار در بخش فیلم بین المللی

آکادمی اسکار بار دیگر به خاطر شیوع ویروس کرونا دست به تغییر مقررات زد و برخی تغییرات اساسی در روند انتخاب نامزدهای بخش فیلم های بین المللی ایجاد کرد.

به گزارش صد کادو به نقل از ددلاین، در صورتیکه این خبر هنوز از طرف آکادمی اسکار به صورت رسمی اعلام نشده اما منابع داخلی می گویند تغییراتی کلیدی در روند انتخاب نامزدهای راه یافته به لیست نهایی اسکار در بخش فیلم بلند بین المللی (که سابق فیلم خارجی زبان نامیده می شد) به وجود آمده است.
به جای اینکه یک کمیته اصلی متشکل از داوطلبانی از همه شاخه ها بخواند ۷ فیلم منتخب خودرا به آکادمی معرفی کنند و بعد یک کمیته اجرائی بسیار کوچک تر ۳ فیلم به این گروه اضافه و لیست کوتاهی متشکل از ۱۰ فیلم انتخاب نماید و پس از میان این ۱۰ فیلم ۵ نامزد بعنوان نامزدهای اسکار معرفی شوند، امسال روند دیگری در حال اجراست.
کمیته اصلی امسال تا حالا همه کارهای لازم را برای فاز نخست رای گیری انجام می دهد و در نهایت بجای ۱۰ فیلم ۱۵ فیلم را وارد لیست می کند.
این امر در عین شیوع کرونا، در پیش گرفته شده تا احتمال اعمال نظر توسط «کمیته نجات» فیلم ها حذف شود و مانع اختلاف نظرهایی شود که با حذف برخی فیلم های مهم بین المللی سالهای اخیر جنجال به وجود آورده بود. نادیده گرفتن «شهر خدا» در سال ۲۰۰۲ و «۴ ماه و ۳ هفته و ۲ روز» از رومانی که برنده نخل طلای کن شده بود و موارد دیگر از این دست کمیته اجرائی آکادمی را وادار ساخته است تا برای اطمینان از انتخاب بهترین های سینمای جهان که معمولاً توسط کمیته بزرگ تر نادیده گرفته می شدند، این تغییر را اعمال نماید.
۹ فوریه (۲۱ بهمن) مقرر است فهرست نامزدهای بخش فیلم بین المللی همراه دیگر گروه ها مانند موسیقی، بهترین فیلم های کوتاه و مستندها معرفی شوند.
امسال ۹۳ فیلم وارد این رقابت شده اند و گفته شده بازترین میدان برای رقابت در سالهای اخیر را به وجود آورده است.
فاز دوم از این روند از ۵ تا ۱۰ مارس انجام می شود و همه اعضای آکادمی حق رای به لیست ارائه شده شامل ۱۵ فیلم را دارند تا از این میان ۵ نامزد نهایی اسکار انتخاب شوند. اسامی این نامزدها ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در کنار همه نامزدهای دیگر اعلام می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای پس لرزه های كرونا ادامه دارد؛ تغییر مقررات اسكار در بخش فیلم بین المللی بسته هستند Date | 16/01/2021

categories & tags