فراخوان پویش كودك، همدلی و كرونا منتشر گردید

    Home  /  جشن  /  فراخوان پویش كودك، همدلی و كرونا منتشر گردید

فراخوان پویش كودك، همدلی و كرونا منتشر گردید Image

فراخوان پویش كودك، همدلی و كرونا منتشر گردید

به گزارش صد کادو دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» اظهار داشت: کودکان و نوجوانان بیشتر از بزرگترها در طول ماه های گذشته از دوری ها و جدایی های ایجادشده به واسطه کرونا صدمه دیده اند؛ کسانی که همیشه سرشار از ایده های ناب هستند، ازاین رو برای فعال نگه داشتن آنها و جلب توجه شان به موضوعات هنری و ادبی این پویش شروع به کار کرده است.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، پیشتر در پنجم آذر سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران، از ایجاد پویش ادبی هنری «کودک، همدلی و کرونا» با کمک موزه ها و نهادهایی که در زمینه کودک فعالیت می نمایند، خبر داده بود؛ پویشی که مقرر است با کمک همه موزه های کشور در چهار شاخه ادبیات (نوشتن خلاق)، نقاشی، عکس و ویدئو برگزار گردد و می خواهد تا از مربیان و همراهان کودکان بخواهد آثاری را بر مبنای استنباطی که کودکان شان از این عنوان می کنند، همراه با کودک خلق و ارائه نمایند.
او با تکیه بر شرایط کنونی جامعه و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و تا حد امکان قرنطینه، اظهار داشته بود: معتقدیم با برگزاری این پویش می توانیم به شکلی سبب نزدیکی و همدلی بین کودکان و خانواده ها شویم و شاهد این باشیم که چطور پشتیبانی همه از یکدیگر در مقابل این اپیدمی می تواند موثر باشد.

راهی برای فعال نگه داشتن کودکان و نوجوانان از دوری هایی کرونایی
حالا علی اکبر زین العابدین – دبیر پویش «کودک، همدلی و کرونا» – مجری این طرح را کانون توسعه فرهنگی کودکان معرفی می کند و ادامه می دهد: این کانون با مجوزِ وزارت ارشاد فعالیت خویش را شروع کرده و فعالیت اصلی آن تجهیز و راه اندازی کتابخانه های روستایی است و به صورت همزمان آموزش و تأمین کتاب ها و آموزش کودکان و زنانی را که به کتابخانه ها می آیند بر عهده دارد، همینطور یکی از اعضای ایکوم در حوزه کودکان و نوجوان است و بنابراین در این حوزه وارد شده است.
او با بیان اینکه در این روزهای کرونا ناخواسته از هم دور شده ایم، می افزاید: شاید امروز بیشتر از هر زمان دیگر به هم نیاز داریم، ازاین رو دنبال راه هایی می گردیم که همدلی و همبستگی ما بیشتر شود. کودکان و نوجوانان شاید بیشتر از ما از این دوری ها و جدایی ها صدمه دیده باشند، اما همین کودکان همیشه سرشار از ایده های ناب هستند.
او ادامه می دهد: بدین منظور کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و کانون توسعه فرهنگی کودکان تصمیم گرفتند برای فعال نگه داشتن کودکان و نوجوانان و جلب توجه آنها به مبحث های هنری و ادبی، پویشی با عنوان «کودک، همدلی و کرونا» را راه اندازی کنند.
زین العابدین با بیان اینکه تا ۱۵ اسفند امکان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره وجود دارد، می گوید: اعلام برگزیدگان، نمایش و انتشار آثار ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ و در روز جهانی موزه انجام می شود و همه آثار ارسالی باید با محوریت مبحث جشنواره خلق شده باشند، ازاین رو نخست باید فرم شرکت در پویش را از کانال تلگرامی و سایت کانون توسعه فرهنگی کودکان به نشانی «@CCDCIR» و «WWW.CCDCIR.COM» دانلود و تکمیل کرده و همراه با فایلِ آثار، به ایمیل دبیرخانه ارسال نمایند.
وی همینطور با بیان اینکه کودکان هفت تا ۱۲ ساله در هر شاخه سه برگزیده و نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال در هر شاخه دو برگزیده خواهند داشت، اضافه کرد: آثار شرکت کنندگان در دو سطح برگزیده و برگزیده برگزیدگان داوری می شوند.
زین العابدین تاکید می کند: این جشنواره مقرر است توسط کمیته ملی ایکوم ایران و با اجرای کانون توسعه فرهنگی کودکان و با همراهی سازمان زیباسازی شهر تهران، موزه سینما، موزه هنرهای معاصر و بنیاد سینمایی فارابی و دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردد.
بر مبنای برنامه ریزی انجام شده در جشنواره، در بخش نقاشی و تصویرسازی، آثار نقاشی در انواع متریال و تکنیک پذیرفته می شود و هر فرد می تواند یک تا سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. در بخش عکس هم امکان عکاسی با دوربین حرفه ای یا با گوشی همراه آزاد است و هر فرد می تواند یک تا سه اثر ارسال نماید.
در بخش ویدئو هم با سه مبحث مستند، داستانی و انیمیشن هر فرد می تواند در هر کدام از قالب های مستند، داستانی و انیمیشن یک اثر ارسال نماید. حداکثر زمان هر اثر سه دقیقه است. بخش ادبیات هم در بخش های ادبی داستان کوتاه، خاطره نویسی، شعر، کمیک استریپ، جستارنویسی و نامه تقسیم بندی شده است.
برای دسترسی به اطلاعات فراخوان روی این لینک کلیک کنید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای فراخوان پویش كودك، همدلی و كرونا منتشر گردید بسته هستند Date | 03/01/2021