روایتی متفاوت از تهران و قصه هایش برای روزهای كرونا و قرنطینه

    Home  /  جشن  /  روایتی متفاوت از تهران و قصه هایش برای روزهای كرونا و قرنطینه

روایتی متفاوت از تهران و قصه هایش برای روزهای كرونا و قرنطینه Image

روایتی متفاوت از تهران و قصه هایش برای روزهای كرونا و قرنطینه

صد کادو: «دومین فصل از قصه های تهران، با بداهه گردی در تهران و بیان داستان های متفاوت از تهران، کوچه به کوچه تا آخر سال روایت می شود.»
طراح و سردبیر «قصه های تهران» در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به متوقف شدن تهران گردی و گردشگری نسبت به گذشته و به واسطه شیوع کرونا، بیان نمود: در این شرایط، پیشنهادی عنوان شد تا با کمک اهالی هنر و گردشگری، این موضوعات را در این روزها همچنان زنده نگه داریم، ازاین رو این اقدام را از هفته تهران و با حمایت منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد آغاز کردیم.
رضا دبیری نژاد ضمن اشاره به تولید محتوای مناسب در فضای مجازی و انجام برنامه ریزی ها برای ساخت یک مجله فرهنگی گردشگری در فضای مجازی اظهار نمود: فصل اول این مجله در هفته تهران و هفته گردشگری به مدت هشت روز و به صورت پیوسته انجام شد که آن زمان هم با مشارکت صفحه های مختلف مانند موزه ها و تهران گردها در فضای اینستاگرام به صورت مشترک انجام می شد.
وی برنامه ریزی انجام شده برای اجرای فصل دوم «قصه های تهران» را با همان مبحث و تا آخر سال دانست و افزود: بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده مقرر است تا هفته ای یک برنامه به صورت پیوسته و تا آخر سال با موضوعات تاریخی و فرهنگی پوشش دهیم.
به نقل از وی در بخش «بداهه گردی در تهران»، به نقاطی سر زده می شود که به جاهایی برویم که کمتر مردم امکان دسترسی و بازدید دارند و حتی در اختیار برخی نهادها یا مالکان خصوصی است. همینطور در بخش «شهر تماشا» آثار سینمایی بازخوانی می شوند.

او ضمن اشاره به برنامه ریزی برای اجرای یک بخش مخصوص کودکان توضیح داد: قصه های تهران به زبان کودکان و با کمک بچه ها و متخصصان گردشگری کوچک بعنوان کوچه به کوچه اجرا می شود، چون می خواهیم همه ی اعضای خانواده را در اجرای این برنامه پوشش دهیم.
وی ضمن اشاره به اجرای «شهر فرنگ» و «خیمه شب بازی» در این برنامه که به صورت زنده از اینستاگرام پخش می شود، افزود: در بخش «آن چه که گذشت» هم به بعضی از رویدادها و رجال تاریخی تهران می پردازیم و روایت آنها بیان می شود. همینطور در بخش «چهارسوق» باورها، رسوم و فرهنگِ مردمی تهران با حضور متخصصان مختلف فرهنگی مرور می شود.
در اولین بخش از فصل دوم «قصه های تهران»؛ بداهه گردی در خانه مستوفی انجام می شود. چارسوق تهران سراغ سفرنامه خوانی رفته و شهرتماشا گذری دارد به اجراهای مرحوم مرتضی احمدی. همینطور آنچه گذشت روایتی از دارالفنون را بیان می کند و کوچه به کوچه داستانِ خروس قندی را برای کودکان می خواند. این قصه ها پنج شنبه چهارم دی به صورت زنده از صفحه «TEHRANSTORIES.PRP» و در ساعت ۲۰ اجرا می شوند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای روایتی متفاوت از تهران و قصه هایش برای روزهای كرونا و قرنطینه بسته هستند Date | 28/12/2020