مسابقه عكس وحدت اسلامی در اسلام آباد

    Home  /  جشن  /  مسابقه عكس وحدت اسلامی در اسلام آباد

مسابقه عكس وحدت اسلامی در اسلام آباد Image

مسابقه عكس وحدت اسلامی در اسلام آباد

مسابقه عكس «وحدت اسلامی» با مشاركت شورای ملی هنرهای پاكستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت میلاد النبی(ص) برگزار می گردد.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسم مرادی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با خانم فوزیه سعید، مدیرکل شورای ملی هنرهای پاکستان (PNCA) دیدار و پیرامون زمینه های همکاری دوجانبه و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور گفتگو کرد.
در این دیدار که اعجاز گل، مسئول بخش فیلم و سینمای شورای ملی هنرهای پاکستان و سید رمضان موسوی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی کشورمان هم حضور داشتند، طرفین بر لزوم گسترش همکاریهای فرهنگی و هنری میان دو کشور ایران و پاکستان تاکید کردند.
مرادی در سخنانی، ضمن تبریک انتصاب خانم فوزیه سعید از همکاریهای شورای ملی هنرهای پاکستان با رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری قدردانی کرد.
سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام آباد بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور ایران و پاکستان در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و پیشنهاد برگزاری مسابقه عکس با مبحث «وحدت اسلامی» با مشارکت شورای ملی هنرهای پاکستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در ماه ربیع الاول و همزمان با ایام میلاد النبی(ص) را داد.
وی همچنین، با تشریح مراحل و نحوه مسابقه، ابراز امیدواری کرد که پس از برگزاری این مسابقه سراسری، با همکاری PNCA بتوانیم در آینده هم مسابقات فرهنگی و هنری برگزار نماییم.
برگزاری دوره آموزش فیلم سازی با دعوت از کارگردانان ایرانی
خانم فوزیه سعید در سخنانی، اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و مسلمان هستند. ما روابط فرهنگی، هنری و تاریخی عمیقی با جمهوری اسلامی ایران داریم که سبب افتخار است.
مدیرکل شورای ملی هنرهای پاکستان افزود: این شورا وابسته به وزارت میراث ملی دولت پاکستان همواره برای توسعه روابط فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند. ما در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری بخصوص در بخش نمایش فیلم و آثار و صنایع دستی ایرانی در این مجموعه آماده همکاری هستیم.
وی ضمن استقبال از پیشنهاد نماینده فرهنگی کشورمان در خصوص برگزاری مسابقه عکس، اظهار داشت: ما آمادگی داریم تا در این مسابقه مشارکت نماییم، چونکه در گذشته هم چند مسابقه فرهنگی ـ هنری برگزار کردیم.
خانم فوزیه سعید در ادامه، آمادگی خویش را برای برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران هم اعلام نمود و اظهار داشت: خواستار کسب تجربه از سینماگران و کارگردانان ایرانی هستیم و می خواهیم دوره آموزش فیلم سازی با دعوت از خانم نرگس آبیار یا مجید مجیدی، از فیلم سازان برجسته، هنرآموزان ما بتوانند از تجربیات آنان استفاده کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مسابقه عكس وحدت اسلامی در اسلام آباد بسته هستند Date | 23/10/2020