تصویری از نسل كشی مسلمانان؛ كجا می روی آیدا؟ در راه اسكار

    Home  /  جشن  /  تصویری از نسل كشی مسلمانان؛ كجا می روی آیدا؟ در راه اسكار

تصویری از نسل كشی مسلمانان؛ كجا می روی آیدا؟ در راه اسكار Image

تصویری از نسل كشی مسلمانان؛ كجا می روی آیدا؟ در راه اسكار

به گزارش صد كادو بوسنی فیلم كجا می روی آیدا؟ را بعنوان نماینده خود در بخش بین المللی اسكار معرفی نمود.

به گزارش صد کادو به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «کجا می روی آیدا؟» ساخته یاسمیلا ژبانیچ بعنوان نماینده بوسنی در رقابت بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ شرکت می کند.
این فیلم که روز پنجشنبه از جانب بوسنی به اسکار نود و سوم ارائه شد پیش تر در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو به نمایش درآمده است.
این فیلم همینطور در پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا هم نمایش داده شد.
فیلم «کجا می روی آیدا؟» که با همکاری بوسنی و هرزگوین، ترکیه، اتریش، رومانی، هلند، آلمان، لهستان، فرانسه و نروژ ساخته شده درباره نسل کشی صرب ها در سال ۱۹۹۵ در بوسنی است.
این نسل کشی در شهر سربرنیتسا بوسنی که زیر نظر سازمان ملل بود انجام شد و هزاران بوسنیایی مسلمان همچون زنان و کودکان توسط نیروهای صرب کشته شدند. کشتار سربرنیتسا در تاریخ بعنوان یک فاجعه به یاد مانده و این کشتار، پس از جنگ جهانی دوم، بزرگ ترین نسل کشی در اروپا به شمار می آید.
ژبانویچ که متولد سارایوو است جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم صلح را از پنجاه و ششمین جشنواره فیلم برلین برای نخستین فیلمش با عنوان «راز اسما» در سال ۲۰۰۶ دریافت کرده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تصویری از نسل كشی مسلمانان؛ كجا می روی آیدا؟ در راه اسكار بسته هستند Date | 26/09/2020