بررسی ایران بزرگ فرهنگی در گفت وگوی زنده اینستاگرامی

    Home  /  جشن  /  بررسی ایران بزرگ فرهنگی در گفت وگوی زنده اینستاگرامی

بررسی ایران بزرگ فرهنگی در گفت وگوی زنده اینستاگرامی Image

بررسی ایران بزرگ فرهنگی در گفت وگوی زنده اینستاگرامی

به گزارش صد كادو دبیر انجمن تاریخ دانشگاه شهید بهشتی از انجام گفت وگویی در چارچوب پخش زنده اینستاگرامی با موضوعیت «ایران فرهنگی» اطلاع داد.
امین داوودی در گفتگو با ایسنا، با بیان این که این انجمن در دوران کرونا، سلسله گفت وگوهایی در حوزه تاریخ ایران و ایران شناسی با دیگر دانشگاه های کشور در چارچوب پخش زنده اینستاگرامی برگزار می نماید، افزود: در این جلسه که با حضور مرتضی رضوانفر – پژوهشگر و عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری – برگزار می شود، به مبحث «ایران بزرگ فرهنگی تا کجاست» می پردازد.
او با بیان این که این گفتگو بین انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید بهشتی و انجمن علمی تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود، توضیح داد: در این گفتگو تلاش می نماییم تا پا را از مرزهای سیاسی کنونی ایران فراتر گذاشته و فرهنگ بزرگِ ایرانی که در کشورهای همسایه و اطراف هم وجود دارد و از آن بعنوان «ایران بزرگ فرهنگی» نام برده می شود را بررسی نماییم.
وی اظهار داشت: دکتر رضوانفر سال هاست با سفر به کشورهای اطراف ایران از قفقاز گرفته تا چین، مسیر جاده ابریشم را بررسی می کند و با ثبت و ضبط کتیبه های در رابطه با ایران فرهنگی به پیوند آیین و آداب و رسوم و رفتار مردم از آن دوره تا کنون می پردازد و در واقع رد پای ایرانیان را در این کشورها بررسی می کند.
او بررسی ایران فرهنگی و مرزهای آنرا از موضوعات ضروری دانست که باید بیشتر مورد بحث قرار گیرد و افزود: باید بتوانیم از راه این فرهنگِ مشترک که با کشورهای اطراف داریم، تعامل و همکاریهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با آنها برقرار نماییم.
داوودی تصریح کرد: این گفتگو پنج شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲۲ از راه صفحه «sbu.history» به صورت زنده پخش می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای بررسی ایران بزرگ فرهنگی در گفت وگوی زنده اینستاگرامی بسته هستند Date | 07/06/2020