پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی

    Home  /  جشن  /  پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی Image

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز ملی حكیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی پیامی صادر كرد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، متن پیام سیدعباس صالحی به این شرح است:
«آسمان سراسر افتخار و عظمت ادبیات ایران، سرشار از ستارگان پرفروغی است که تاریخ بلند و پرشکوه ما را همواره روشن و تابنده نگاه داشته است. فرهنگ غنی این سرزمین به واسطه بزرگان و مفاخری زنده و پویاست که اندیشه و منش آنها، برگ های زرینی در دفتر اوراق فرهنگ و ادب فارسی آراسته و صفحات درخشان فرهنگ و هنر ایرانی ها را در جغرافیای پهناور و تاریخ کهن دامن این مرز و بوم به هم متصل کرده است.
همچون قله های پرافتخار و مایه مباهات ایرانیان، بلکه رفیع ترین قله ادب پارسی اثر جاودان حکیم طوس ابوالقاسم فردوسی است که حد و غایتی برای آن نمی توان متصور شد. شاهکاری که اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین و دین مداری و وطن دوستی و اخلاق محوری ایرانی ها را به زیباترین وجه به تصویر کشید و از این منظر اثری بی نظیر خلق کرده است. او به افتخارات ایران کهن جان داد و مکارم ایرانی ها را آشکار ساخت. شاهنامه فردوسی، بزرگترین اثر حماسی ایران، آیینه تمام نمای فرهنگ، زبان و ملت ایرانی و حکیم ابوالقاسم فردوسی مصدر نشین شعرای ایران زمین است. روایت ها و افسانه های پهلوانی این اثر، مناظر خیال انگیز و نقش های دلپذیری خلق کرده که عمری به بلندای تاریخ دارد و هیچگاه رنگ زوال و کهنگی به خود نمی گیرد.
فردوسی احیاگر تاریخ گذشته ایران و برانگیزاننده آدمیان و الهام بخش هنرمندان مومن و معتقد برای آفرینش گری امروز و فردای سرزمین ماست و شاهنامه نقطه درخشان چکاد ادب فارسی، گنجی پربها و منبعی آخر ناپذیر برای آفرینش و خلاقیت و درخشش هنرمندان ایران زمین بوده و خواهد بود. هفت خان عشق و نزاع تن و نبرد روح، مسیری برای رسیدن به کمال و راهیابی به روشنایی فراروی ما می گشاید.
هم چنین این اثر جاودانه، در مانایی و پویایی زبان فارسی نقشی بی بدیل داشت، بی فردوسی و شاهنامه سرنوشت این زبان مبهم و نامعلوم بود.
بیست و پنجم اردیبهشت، سال روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز بزرگداشت زبان فارسی فرصت باردیگر ای است تا با تعمق و تفکر در این اثر ژرف، راهی به کمال بیابیم. با گرامیداشت این روز بزرگ، تلاش علاقه مندان و دوستداران فرهنگ این مرز و بوم را که در شرایط ویژه سال جاری هم، با تکاپوی بسیار برنامه هایی را در فضای مجازی برای ارج نهادن به مقام والای حکیم توس تدارک دیدند، می ستایم. موفق و پیروز باشید.»

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی بسته هستند Date | 24/05/2020