مدیر گروه سیما فیلم مطرح كرد: زیرخاكی چرا به شبكه یك رسید؟

    Home  /  جشن  /  مدیر گروه سیما فیلم مطرح كرد: زیرخاكی چرا به شبكه یك رسید؟

مدیر گروه سیما فیلم مطرح كرد: زیرخاكی چرا به شبكه یك رسید؟ Image

مدیر گروه سیما فیلم مطرح كرد: زیرخاكی چرا به شبكه یك رسید؟

به گزارش صد كادو بهرنگ ملك محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مركز سیما فیلم ضمن عرضه توضیح درباره علل قرار گرفتن مجموعه زیرخاكی در كنداكتور شبكه یك، تاكید كرد نحوه پخش سریال ها یك تصمیم كلان سازمانی است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره استقبال مخاطب از مجموعه «زیر خاکی» اظهار داشت: خدا را شکر سریال توانسته نظر مخاطب را جلب نماید و فضای خوبی دارد. مشاهدات ما از آن حکایت می کند که مردم سریال را دنبال می کنند و بازخوردهای مثبتی از کار داشتیم. «زیرخاکی» جزو کارهای مهمی است که در مرکز سیما فیلم تولید شده و سریال با مضمون انقلابی و با لحنی مفرح روایتگر فضای انقلاب در سال ۵۷ است. این سریال به حضور مستشاران و نظامی های آمریکایی در ایران هم می پردازد اما به ساواک به صورت ویژه پرداخته است.
وی اضافه کرد: با عنایت به تخصص آقای جلیل سامان که در کارنامه کاری خود آثار تاریخ معاصر همچون «نفس»، «پروانه» و «ارمغان تاریکی» را دارد در «زیرخاکی» هم سعی شده تا با لحنی متفاوت وقایع انقلاب ۵۷ روایت شود. زحمات بسیار گروه سازنده مجموعه و تهیه کننده آقای رضا نصیری نیا برای تولید سریال بسیار قابل توجه است، به صورت مثال در این کار هیچ صحنه و قسمتی را شاهد نیستیم که احتیاج به بازسازی تاریخی نداشته باشد.
ملک محمدی درباره چگونگی عرضه آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم به شبکه ها و نحوه عرضه سریال «زیرخاکی» به شبکه یک سیما اظهار داشت: قرارداد نگارش سریال «زیرخاکی» در سال ۹۷ با مرکز سیما فیلم منعقد و در ابتدای سال ۹۸ کار وارد تولید شد و از میانه های سال ۹۸ شبکه یک سیما تقاضا داشت سریال در کنداکتور پخش این شبکه قرار بگیرد و ریاست محترم شبکه هم نامه رسمی برای مرکز سیما فیلم ارسال داشت، به همین جهت «زیرخاکی» در کنداکتور شبکه یک قرار گرفت.
واگذاری تولید «نیوجرسی» به شبکه سه
وی افزود: پارسال ۲ کار طنز گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم برای تولید در برنامه قرار داشت که «زیرخاکی» و «نیوجرسی» بودند. طبق تقاضای شبکه سه تولید «نیوجرسی» به این شبکه واگذار شد. در این بین اما «زیرخاکی» به صورت کامل در سیما فیلم تولید شد و پس از آخر قسمت عمده ای از کار و انجام مراحل فنی و بر مبنای تقاضای شبکه یک برای پخش در اختیار این شبکه قرار گرفت.
ملک محمدی درباره پخش آثار تولید شده در مرکز سیما فیلم توسط شبکه های مختلف سیما توضیح داد: زمان پخش مجموعه و شبکه مورد نظر، یک تصمیم کلان سازمانی است؛ اینکه یک سریال متناسب با مقتضیات آنتن و فضایی که دارد از کدام شبکه پخش شود اهمیت دارد و مسایل حاشیه ای که این روزها در بعضی رسانه ها به آن اشاره شده است در تصمیمات کلان هیچ جایی ندارد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیر گروه سیما فیلم مطرح كرد: زیرخاكی چرا به شبكه یك رسید؟ بسته هستند Date | 04/05/2020