داستان های باغ موزه قصر را آنلاین گوش دهید

    Home  /  جشن  /  داستان های باغ موزه قصر را آنلاین گوش دهید

داستان های باغ موزه قصر را آنلاین گوش دهید Image

داستان های باغ موزه قصر را آنلاین گوش دهید

صد كادو: معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری با تغییر برنامه در زمان بیماری كرونا برنامه های مختلفی از گوش دادن به داستان های باغ موزه قصر به صورت آنلاین تا مسابقه نمایش عروسكی ویژه كودكان را در نظر گرفته است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، علیرضا زند وكیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری از روند اجرای برنامه های این سازمان در روزهای نوروز ۹۹ آگاهی داد و اظهار داشت: به علت شیوع كرونا برنامه های هنری كه برای ایام نوروز تا اول ماه مبارك رمضان تدارك دیده شده، به شكلی تغییر كرده كه به صورت مجازی صورت گیرد و نیازی به حضور فیزیكی شهروندان نداشته باشد.
وی ادامه داد: باغ موزه قصر داستان های این موزه را به صورت آنلاین در اختیار كاربران قرار داده است تا بتوانند با داستان های این موزه آشنا گردند.
زند وكیلی با اشاره به اینكه گالری و موزه گردی مجازی از دیگر امكاناتی است كه سازمان فرهنگی هنری در این ایام خانهنشینی در اختیار شهروندان قرار داده است، اظهار داشت: این بهانه ای شد تا زیرساخت ها را برای این اتفاق فراهم نماییم تا پس از رها شدن از ویروس كرونا هم موزه و گالری گردی مجازی به صورت سه بعدی برای شهروندان امكانپذیر باشد.
وی اشاره كرد: بعد از به روزرسانی و شروع به كار سامانه بازدید مجازی بر روی وب سایت مجموعه موزه قصر و تهیه و انتشار كلیپ های معرفی و بازدید از بخش های مختلف باغ موزه در فضای مجازی، برای اولین بار داستان های قصر به صورت آنلاین و با محتوای جذاب و آموزنده در دسترس همگان قرار گرفت.
زند وكیلی اضافه كرد: یك مسابقه برای بچه ها با عنوان نمایش عروسكی «بچه ها و عروسك ها مقابل كرونا» برگزار می گردد. در این مسابقه كودكان با عروسك هایی كه در خانه دارند با موضوع مقابله با ویروس كرونا نمایش عروسكی اجرا می كنند و با ارسال فیلم این اجراها، در مسابقه شركت می كنند. محوریت اصلی این نمایش؛ روش های پیش گیری از بیماری كرونا، نحوه برخورد با شایعات و دامن نزدن به آنها، رعایت موارد فوق در عید نوروز و رسومات سنتی و موارد آزاد درباره بیماری كرونا است. شركت كنندگان تا اختتام روز ۱۵ فروردین مهلت دارند آثار خودرا ارسال نمایند. ویدیوهای برگزیده در روز ۲۱ فروردین و همزمان با سالروز ولادت امام زمان(عج) معرفی می شود. برای آگاهی از جزئیات و فراخوان این مسابقه به پرتال سازمان فرهنگی هنری farhangsara.ir مراجعه كنید.
زند وكیلی همین طور از انتشار ۱۳ پادكست رادیویی به مدت ۲۵ دقیقه برای هر كدام با موضوعات متنوع داستان، موسیقی محلی، خاطرات نوروزی، آموزش رعایت برای پیش گیری از ویروس كرونا و… آگاهی داد و اضافه كرد: تولید نمایش های كوتاه به صورت هدفمند با معرفی ویروس كرونا، كارگاه ساخت عروسك های نمایشی، كارگاه ساخت اوریگامی، نمایش خیمه شب بازی با عنوان «۱۰۰ نمایش برای سد كرونا» در فضای مجازی منتشر می شود. همین طور قطعات یك دقیقه ای با موضوع «ماندن در خانه» تولید و در فضای مجازی منتشر می شود.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه های هنری ویژه نیمه شعبان از طرف این معاونت از اجرای ۱۰ مجلس نقالی با عنوان «نقل مهدوی» در پردیس تئاتر تهران و انتشار ویدیوهای آن در فضای مجازی آگاهی داد و اظهار داشت: اقدامات سازمان در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای داستان های باغ موزه قصر را آنلاین گوش دهید بسته هستند Date | 29/03/2020