تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در كمیسیون فرهنگی مجلس

    Home  /  جشن  /  تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در كمیسیون فرهنگی مجلس

تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در كمیسیون فرهنگی مجلس Image

تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در كمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش صد كادو سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی های كمیسیون متبوع خود از تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران اطلاع داد.
سیده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با ایسنا، در مورد جلسه امروز كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز كمیسیون بار دیگر اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و ۵ ماده از این طرح را ضمن ایجاد تغییرات جزئی به تصویب رساندیم.
وی ادامه داد: ماده ۸ این طرح اركان و تشكیلات سازمان را تشریح می كند. ماده ۹ به تركیب مجمع سازمان می پردازد و ماده ۱۰ هم وظایف مجمع سازمان را یاد شده قرار می دهد.
سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مواد ۱۱ و ۱۲ این طرح را شرح داد و اظهار داشت: ماده ۱۱ این طرح می گوید كه رئیس كل سازمان بالاترین مقام اجرایی، اداری، مالی و نماینده قانونی سازمان در كلیه مراجع با حق توكیل به غیر می باشد و در حدود مصوبات مجمع و شورایعالی و مقررات و ضوابط مربوط به دارای اختیار كامل است كه از سوی مجمع عمومی از بین منتخبین هیات مدیره سراسر كشور و اعضای سابق شورایعالی به مدت چهار سال انتخاب می شود. ماده ۱۲ این طرح هم اعضای شورایعالی هنرمندان را تشریح می كند و می گوید این شورا مركب از ۷ نفر شامل رئیس كل و ۶ نفر از هر رشته هنری می باشد كه توسط مجمع انتخاب می شود كه تبصره این ماده هم حذف شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان در كمیسیون فرهنگی مجلس بسته هستند Date | 04/02/2020