روایتی از یك مبحث كاملا ساده در مستند یك چیز بی خاصیت

    Home  /  جشن  /  روایتی از یك مبحث كاملا ساده در مستند یك چیز بی خاصیت

روایتی از یك مبحث كاملا ساده در مستند یك چیز بی خاصیت Image

روایتی از یك مبحث كاملا ساده در مستند یك چیز بی خاصیت

صد كادو: مستند یك چیز بی خاصیت به كارگردانی امین یگانه و تهیه كنندگی سید جمال عودسیمین، با مبحث نقش فرآوری پشم در احیای اقتصاد یك منطقه جغرافیایی آماده نمایش شد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی اوما فیلم، تا ۲۰ سال قبل ایران یكی از پنج كشور تولید كننده عمده پشم در دنیا بود اما نبود تكنولوژی فرآوری پشم، ایران را از رقبای خود عقب انداخت بگونه ای كه به خاطر فرآوری نشدن پشم گوسفندان، روستائیان عملا نمی توانستند از این محصول استفاده كنند و به علت نبود توانایی در نرم كردن و بوزدایی «پشم» ترجیح می دادند آن را آتش بزنند.
مستند «یك چیز بی خاصیت» به كارگردانی امین یگانه و تهیه كنندگی سید جمال عودسیمین، روایتی است از تلاش حجت صادقی كه با تلاشهای شخصی خود توانست به كمك یك شركت دانش بنیان محلولی بسازد كه بوی پشم را از بین برده و آماده تبدیل به نخ مناسب دستگاه های فرش ماشینی كند. اتفاقی كه در صورت حمایت نهادهای مسئول می تواند با استفاده درست از یك محصول دور ریز اقتصاد یك منطقه را احیا كرد و برای جوانان حاشیه دشت كویر كه به خاطر بیكاری مهاجرت كرده و آبادی ها از بین رفته است، فرصت شغلی مجدد بوجود آورده و سبب آبادانی مجدد روستاهای دشت كویر شود.
فیلم مستند «یك چیز بی خاصیت» تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای روایتی از یك مبحث كاملا ساده در مستند یك چیز بی خاصیت بسته هستند Date | 26/01/2020