شجاعی طباطبایی مطرح كرد؛ سیلی سخت ترامپیسم بر صورت ترامپ

    Home  /  جشن  /  شجاعی طباطبایی مطرح كرد؛ سیلی سخت ترامپیسم بر صورت ترامپ

شجاعی طباطبایی مطرح كرد؛ سیلی سخت ترامپیسم بر صورت ترامپ Image

شجاعی طباطبایی مطرح كرد؛ سیلی سخت ترامپیسم بر صورت ترامپ

صد كادو: رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس معتقد می باشد مسابقه كارتون و كاریكاتور ترامپیسم پاسخ جدی مردم ایران، هنرمندان ایرانی و خارجی به سیاست های ترامپ و سلطه آمریكا است.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، نشست خبری دومین مسابقه بین المللی كارتون و كاریكاتور ترامپیسم سه شنبه ۱۷ دی ماه با حضور علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سیدمسعود شجاعی دبیر این مسابقه در ساختمان شهدا موزه دفاع مقدس اجرا شد.
علی اصغر جعفری در ابتدای نشست با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: پس از روی كار آمدن ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریكا، رفتارها، موضع گیری ها و تصمیم گیری های او، نمایانگر واقعیت نظام آمریكا شد و عملاً این نظام چهره واقعی خودرا نشان داده است. پس از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ترامپ، ما تصمیم گرفتیم تا مسابقه كارتون و كاریكاتوری با محوریت این شخصیت منفور كه رفتارهای نژادپرستانه و غیرانسانی دارد، راه اندازی نماییم.
وی بیان كرد: خوشبختانه در دوره گذشته شاهد موجی گسترده از حضور هنرمندان ایرانی و بین المللی بودیم و از ۷۵ كشور دنیا، ۱۵۰۰ اثر از ۵۰۰ هنرمند را میزبانی كردیم. این مسابقه، نشان میدهد هنرمندان همیشه پیش قراول هستند و در مقابل جریان سلطه و ترامپ ایستادند، این در حالی بود كه در سال ۹۷، هنوز شخصیت ترامپ مشخص نشده بود.
جز ایران كشور دیگری جرأت برگزاری این رویداد را ندارد
جعفری افزود: با این وجود شاهد دو نوع واكنش و بازتاب رسانه ای بودیم كه برخی اهتمام كردند این حركت را كوچك جلوه دهند و از جانب دیگر برخی این حركت را ستودند و اذعان كردند كه جز ایران كشوری جرأت برگزاری چنین رویدادی را ندارد.
در آستانه برگزاری اختتامیه دومین مسابقه ترامپیسم هم شاهد وحشیانه ترین اقدامات نسبت به مردم ایران بودیم و ترور شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش بودیم كه نشان دهنده عملكرد خلاف مقررات بین المللی دولت امریكا بودوی به فشارها مقابل هنرمندان اشاره نمود و اضافه كرد: نمونه ای از تحت فشار گذاشتن هنرمندان، دو هنرمند آمریكایی بودند كه از حضور انها در مسابقه جلوگیری شد. در این راستا، جریان رسانه ای صهیونیستی خیلی كوشش كرد صدای مسابقه ترامپیسم به گوش دنیا نرسد.
رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی فراخوان دومین مسابقه ترامپیسم را اعلام كردیم، در حالی بود كه تنفر جهانی نسبت به ترامپ بیشتر شده بود و همین سوژه كمك كرد واقعیت بیشتر عیان شود. همین طور در آستانه برگزاری اختتامیه دومین مسابقه ترامپیسم هم شاهد وحشیانه ترین اقدامات نسبت به مردم ایران بودیم و ترور شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش بودیم كه نشان دهنده عملكرد خلاف مقررات بین المللی دولت امریكا بود.
وی اشاره كرد: روندی كه ما طی می نماییم نشان دهنده این است مقابله ما با سلطه امریكا، درست است و مردم ایران نیز بیشتر پی به خباثت آمریكا برده اند. آمریكا در سرازیری افول بود اما حالا این روند سرعت بیشتری به خود می گیرد.
جعفری با ارائه آماری از حضور هنرمندان شركت كننده در دومین مستبقه ترامپیسم، بیان كرد: ما در دومین دوره مسابقه ترامپیسم شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم همچنان كه از ۷۹ كشور جهان شاهد حضور ۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند هستیم كه نشان میدهد منطق جمهوری اسلامی از پذیرش مطلوب تری برخوردار شده است و معتقدیم مسابقه ترامپیسم پاسخ جدی مردم ایران، هنرمندان ایرانی و خارجی به سیاست های ترامپ و سلطه آمریكا است.
سیلی سخت «ترامپیسم» بر صورت ترامپ
سیدمسعود شجاعی طباطبایی نیز در ادامه نشست با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و تأثیر حضور ایشان در امنیت منطقه، اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی به واسطه دستور مستقیم ترامپ، اتفاق بزرگی است، بزرگ از این جهت كه یكسری اتفاقات از پسِ این اتفاق در آینده رخ خواهد داد كه یكی از این اتفاقات، اخراج آمریكایی ها توسط پارلمان عراق بود.
وی اشاره كرد: سیلی سخت و سنگین انتقام در حوزه جنگ نرم را با برگزاری نمایشگاه ترامپیسم، شاهد خواهیم بود.
شجاعی طباطبایی: با عنایت به اعلام همدردی هنرمندان دنیا و ارسال برخی آثار طی چند روز اخیر با سوژه شهادت سردار سلیمانی، شاید به این نتیجه برسیم نمایشگاه جداگانه ای برای این منظور برگزار كنیمشجاعی طباطبایی همین طور اظهار داشت: سال گذشته، مجموعه بازخوردهای رسانه های غربی و صهیونیستی در چارچوب كتابی منتشر گردید كه یكی از این بازخوردها، برخورد كی گیل مدیر سندیكای كاریكاتور با همین عنوان بود كه برخورد تندی با فدراسیون جهانی كاریكاتوریست های اروپا داشت و این فدراسیون را برای انتشار فراخوان مسابقه «ترامپیسم» مورد انتقاد قرار داد. این در حالیست كه امسال نه تنها هنرمندان از فدراسیون جهانی كاریكاتور شركت می كند بلكه رئیس و مدیران آن نیز برای ما كاریكاتور ارسال كردند.
وی با اشاره به اینكه ایران پیش قراول برگزاری مسابقه «ترامپیسم» در مواجهه با شخصیت سیاسی و منحوس رئیس جمهور آمریكا است، اظهار نمود: هنوز فراخوان مسابقه اعلام نشده بود، روزنامه تایمز اسرائیل بلافاصله موضع گرفت و با لحنی تند آنرا زیر سوال برد و اعلام نمود كه ایران با جوایز زیاد هنرمندان را قانع می كند! این در حالیست كه جوایز یك مسابقه ایران هراسی و اسلام ستیزی صهیونیستی بسیار بیشتر از جوایز ما است كه البته میزان مشاركت چندانی هم ندارد.
دبیر مسابقه كارتون و كاریكاتور «ترامپیسم» با اشاره به اینكه هنرمندان جهانی از ما انتظار دارند تا نسبت به اتفاقات جهانی و منطقه بی تفاوت نباشیم، اظهار داشت: بعد از آن كه سردار شهید سلیمانی اعلام نمود ظرف كمتر از سه ماه داعش را از بین می برند، ما نیز فراخوانی اعلام كردیم و مشاركت خیلی از جانب هنرمندان شاهد بودیم. اینها، همان هنرمندانی هستند كه نگاه جدی نسبت به اتفاقات دارند و از ما بعنوان كشوری كه می تواند این مسابقه را برگزار كند، مطالبه می كنند.
وی با اشاره به اینكه ۱۹۸ هنرمند ایرانی در دومین مسابقه «ترامپیسم» حضور دارند، اضافه كرد: هنرمندانی از آمریكای لاتین، اروپا و منطقه خاورمیانه و خاور دور در مسابقه «ترامپیسم» شركت كردند كه بیشترین آنها از خاور دور و آمریكای لاتین بودند. به سبب پرتعداد بودن هنرمندان ایرانی، ۱۰ جایره ویژه برای آنها در نظر گرفته ایم.
شجاعی طباطبایی در پاسخ به مهر درباره در نظر گرفتن بخشی ویژه كاریكاتور بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: با عنایت به اعلام همدردی هنرمندان دنیا و ارسال برخی آثار طی چند روز اخیر با سوژه شهادت سردار سلیمانی، شاید به این نتیجه برسیم نمایشگاه جداگانه ای برای این منظور برگزار نماییم.
علی اصغر جعفری درانتها نشست از اعطای تندیس ویژه سردار سهید سلیمانی به برگزیدگان مسابقه كارتون و كاریكاتور «ترامپیسم» آگاهی داد.
به گزارش صد كادو به نقل از مهر، افتتاح نمایشگاه، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین مسابقه بین المللی كارتون و كاریكاتور «ترامپیسم» بامداد شنبه ۲۱ دی ماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب و دفاع مقدس انجام می شود. تركیب داوران این مسابقه متشكل از محمدحسین نیرومند، سعید صادقی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و دو داور بین المللی؛ شانكار پامارثی و جیتت كاسدانا از اندونزی است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای شجاعی طباطبایی مطرح كرد؛ سیلی سخت ترامپیسم بر صورت ترامپ بسته هستند Date | 07/01/2020