در تالار رودكی؛ اركستر پارسوآ با ۲ خواننده به صحنه می رود

    Home  /  جشن  /  در تالار رودكی؛ اركستر پارسوآ با ۲ خواننده به صحنه می رود

در تالار رودكی؛ اركستر پارسوآ با ۲ خواننده به صحنه می رود Image

در تالار رودكی؛ اركستر پارسوآ با ۲ خواننده به صحنه می رود

صد كادو: تازه ترین كنسرت اركستر پارسوآ به خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی روز پانزدهم دی در تالار رودكی انجام می شود.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، اركستر «پارسوآ» به رهبری احمد مقدسی زاده و خوانندگی نوید نوروزی و مهدی عطایی، پانزدهم دی ۱۳۹۸ در تالار رودكی به صحنه می رود. این اركستر از حدود ۴۰ نوازنده سازهای زهی، بادی چوبی، كوبه ای و سازهای ایرانی تشكیل شده است.
این اجرا شامل چند قطعه بی كلام و چند قطعه همراه با آواز است. «سبكبال» از حسین دهلوی، «پرواز» برای قانون و اركستر از بهزاد عبدی و «رقص با باران» برای قیچك و اركستر اثر بهزاد عبدی، قطعه های بی كلام این كنسرت هستند.
«به نگاهم بنگر» اثری از پرویز یاحقی با شعر بیژن ترقی و تنظیم شهرام توكلی، «به یاد صیاد» آهنگساز جواد لشگری، تنظیم كننده مرتضی حنانه و شعر نیر سینا، «قرارم باش» آهنگ و تنظیم شهرام توكلی با شعری از سهیل محمودی، «بمان در خیالم» آهنگ و تنظیم احمد مقدسی زاده با شعری از شیرین خسروی، «ای بهار من» آهنگساز علی تجویدی با شعری از منیره طاها و تنظیم علی اكبر قربانی، «عاشق مشو» آهنگساز محمود ذوالفنون و تنظیم مهدی پناهی با شعری از رضا ثابتی، «برف پیری» آهنگساز جواد لشگری، تنظیم احمد مقدسی زاده با شعری از رحیم معینی كرمانشاهی آثاری هستند كه در بخش های دیگر این كنسرت اجرا می شود.
نوید نوروزی خواننده ای است كه در اجرای پیش رو در كنار اركستر «پارسوآ» به صحنه می رود. او از ۱۳ سالگی آموزش آواز را نزد استاد علی اصغر شاهزیدی آغاز و از همان زمان نواختن تنبك، تار و سه تار را دنبال كرد. رشته تحصیلی نوروزی فلسفه است و فوق لیسانسش را در اُتاوا یونیورسیتی، دانشگاه سینت پُل گرفته است. وی اردیبهشت امسال خواننده گروه خُنیاگران مهر بود كه در سویس به اجرای برنامه پرداختند. وی همینطور فروردین ماه با اركستر سازهای ملی به رهبری علی اكبر قربانی در بوستان آب و آتش اجرای خیابانی داشت.
نوید نوروزی الان در حال آماده سازی آلبومی بر طبق ساخته های جواد لشگری است كه بزودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.
اركستر «پارسوآ» با هدف اعتلای موسیقی ایران و بدون حمایت های دولتی در دی ماه ۱۳۹۷ فعالیت رسمی خودرا با اجرا در جشنواره موسیقی فجر البرز شروع كرد. اجرای پانزدهم دی آغاز فصل جدیدی در كارِ اركستر «پارسوآ» است.
موسسه فرهنگی و هنری «دنگ دنگ كوبان» برگزاری كنسرت «پارسوآ» را برعهده دارد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در تالار رودكی؛ اركستر پارسوآ با ۲ خواننده به صحنه می رود بسته هستند Date | 18/12/2019