آغاز ثبت نام از اول آبان ماه؛ انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۳۸

    Home  /  جشن  /  آغاز ثبت نام از اول آبان ماه؛ انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۳۸

آغاز ثبت نام از اول آبان ماه؛ انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۳۸ Image

آغاز ثبت نام از اول آبان ماه؛ انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۳۸

صد كادو: روابط عمومی سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر فراخوان این دوره از جشنواره شامل شرایط پذیرش آثار در بخش های مختلف را منتشر نمود.

به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این فراخوان كه امكان ثبت نام در سایت جشنواره از اول آبان ماه فراهم خواهد بود، به شرح ذیل منتشر شد:
با استعانت از خداوند متعال، سی و هشتمین جشنواره ی فیلم فجر با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده ی یك سال تلاش سینماگران ایرانی، اعتلای تولیدات ملی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزه های دینی و ایرانی، تقویت و پشتیبانی از سینمای خلاق، تبیین نسبت سینما و توسعه ی پایدار و اهمیت اقتصاد سینما از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می گردد.
بخش های اصلی: الف- مسابقه سینمای ایران ۱- سودای سیمرغ (فیلم ّهای سینمایی داستانی / پویانمایی) ۲- نگاه نو (فیلم اول كارگردان: داستانی / پویانمایی) ۳- مستند بلند ۴- كوتاه داستانی ب- مسابقه تبلیغات سینمای ایران ج- مسابقه تجلی اراده ملی الف- ۱- سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)
فیلم های بلند داستانی كه دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا پیش از بهمن ۱۳۹۸ اكران عمومی نشده و در هیچ یك از رویدادها و جشنواره ّهای سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند مجاز به حضور در این بخش خواهند بود.
تبصره ۱: جشنواره بین المللی فیلم های كودكان و نوجوانان از این قاعده مستثنی است.
تبصره ۲: هیئت انتخاب از میان فیلم های متقاضی حداكثر ۲۲ فیلم كه در دوره های قبلی، مورد بازنگری هیئت ّهای انتخاب قرار نگرفته باشند، برای بخش سودای سیمرغ انتخاب خواهند كرد. الف- ۲- نگاه نو (ویژه فیلم اول كارگردانان)
فیلمساز یا كارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می شود كه برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای اولین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی كسب كرده باشد و قبل از این اثری از وی بعنوان فیلم سینمایی اكران و یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد.
تبصره: هیئت انتخاب از میان فیلم های متقاضی، حداكثر ۱۰ فیلم را انتخاب می كنند.
الف- ۳- فیلم مستند بلند
هیئت انتخاب فیلم های مستند بلند از میان آثار متقاضی كه تولید آنها پس از سال ۱۳۹۷ بوده و در دوره ّهای قبل متقاضی حضور در جشنواره فجر نبوده اند حداكثر ۱۰ فیلم را كه مدت زمان آن حداقل ۷۰ دقیقه است، انتخاب می كنند. الف- ۴- فیلم كوتاه داستانی
هیأت داوران از میان نامزدهای فیلم های كوتاه داستانی در بخش های مختلف جشنواره فیلم كوتاه تهران و جشن مستقل فیلم های كوتاه خانه سینما كه به نمایش در نیامده و در دوره های قبل متقاضی نبوده اند (حداكثر ۱۰ فیلم كه مدت زمان هر فیلم حداقل ۳ و حداكثر ۱۵ دقیقه باشد) یك فیلم را بعنوان فیلم برگزیده انتخاب خواهند كرد. جوایز:
* اعضاء هیئت داوری جشنواره متشكل از سینماگران و صاحب نظران فرهنگی هنری، از میان آثار معرفی شده توسط هیئت انتخاب، جوایز را به شرح ذیل اهداء خواهند كرد. سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی سیمرغ بلورین بهترین فیلم سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی سیمرغ بلورین بهترین بازیگرِ نقش اصلی زن سیمرغ بلورین بهترین بازیگرِ نقش اصلی مرد سیمرغ بلورین بهترین بازیگرِ نقشِ مكملِ زن سیمرغ بلورین بهترین بازیگرِ نقشِ مكملِ مرد سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری سیمرغ بلورین بهترین تدوین سیمرغ بلورین بهترین موسیقیِ متن سیمرغ بلورین بهترین صدا سیمرغ بلورین بهترین طراحیِ صحنه و لباس سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی سیمرغ بلورین بهترین جلوه هایِ ویژه میدانی سیمرغ بلورین بهترین جلوه هایِ بصری سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران به بهترین فیلم پویانمایی سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند سینمایی سیمرغ بلورین بهترین فیلم كوتاه داستانی
تبصره ۱: سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی بنا به پیشنهاد هیئت داوران، با تایید دبیر اهدا خواهد شد.
تبصره ۲: سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران با رفتن به آراء مردمی به تهیه كننده فیلم منتخب اهداء خواهد شد.
تبصره ۳: سیمرغ بهترین فیلم اول به كارگردان فیلم اهدا خواهد شد.
تبصره ۴: سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی به تهیه كننده و كارگردان فیلم اهدا خواهد شد.
تبصره ۵: سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به تهیه كننده و كارگردان فیلم اهدا خواهد شد. مقررات عمومی مسابقه سینمای ایران آغاز ثبت نام؛ از اول تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸.
تهیه كنندگان حقیقی و حقوقی می توانند با رفتن به سایت جشنواره مراحل ثبت نام خویش را تكمیل و اطلاعات فیلم را به همراه عكس در سامانه جشنواره ثبت كنند. (ارائه پروانه ساخت یا نمایش سینمایی الزامی است).
تاریخ تولید فیلم های سینمایی بخش های مسابقه نباید پیش از سال ۱۳۹۶ باشد.
آن دسته از آثاری كه در شبكه ّهای سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبكه نمایش خانگی (DVD، VOD، IPTV) و بازارهای فیلم داخلی و خارجی به نمایش درآمده باشند مجاز به ثبت نام در این جشنواره نخواهند بود.
فیلم های سینمایی با مدت زمان كمتر از ۷۵ دقیقه و فیلم های مستند سینمایی كمتر از ۷۰ دقیقه و فیلم های كوتاه داستانی كمتر از ۳ دقیقه و بیشتر از ۱۵ دقیقه پذیرفته نمی شوند.
تهیه كنندگان باید حداكثر تا ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸ نسخه بازنگری هیئت انتخاب به صورتDCP یا DVD، تصاویر صحنه و عكس كارگردان بر روی CD و تیزر یا سه دقیقه از فیلم جهت استفاده تبلیغاتی به دبیرخانه تحویل دهند. این امر به منزله قبول كامل مقررات و سایر ضوابط تولید و نمایش فیلم در ایران از جانب صاحبان قانونی فیلم ها است.
آخرین مهلت تحویل نسخه نهایی فیلم (انتخاب شده توسط هیئت انتخاب) با استاندارد فنی، (DCP) و پوستر مربوطه روی CD، ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ است. در صورت عرضه نكردن كپی نهایی فیلم تا تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره به احترام مخاطبان، فیلم را از جشنواره (داوری و نمایش عمومی) خارج می كند.
تعیین تاریخ و زمان نمایش فیلم ها به عهده دبیرخانه جشنواره است.
پس از اعلام نظر هیئت انتخاب، امكان خارج كردن فیلم از جشنواره وجود ندارد.
هیئت داوران جشنواره، حداقل ۲۴ ساعت پیش از مراسم پایانی (پس از آخرین نمایش در سینمای رسانه ّها) نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند كرد.
هیچ جایزه ای در بخش رقابتی به صورت هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی گردد.
همه فیلم های پذیرفته شده در بخش های جشنواره، گواهی شركت دریافت خواهند كرد.
دست اندركاران اصلی تولید فیلم های بخش های رقابتی نمیتوانند عهده دار مسئولیت انتخاب و یا داوری فیلمهای آن بخش باشند.
نمایش فیلم ها در جشنواره، مطابق با ضوابط و مقررات سازمان سینمایی خواهد بود.
تفسیر و رفع ابهام از مقررات و دریافت تصمیم نهایی درباره موضوعات پیشبینی نشده به عهده دبیر جشنواره است. ب- مسابقه تبلیغات سینمای ایران
این بخش با هدف تشویق، تقویت و بكارگیری روش های خلاقانه و مؤثر در عرصه بازاریابی و پخش آثار سینمایی و جذب حداكثری مخاطبین برگزار می گردد. مقررات مسابقه «تبلیغات سینمای ایران»
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در جهت اعتلای سینمای ایران و ارتقاء سطح كیفی تبلیغات و اطلاع رسانی و همینطور ترغیب و تشویق هنرمندان این عرصه، مبادرت به برگزاری مسابقه در بخش های عكس، پوستر، آنونس و تیزر فیلم های سینمایی ایرانی می كند.
متقاضیان می توانند برای شركت در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران تا ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ از راه رفتن به سایت رسمی جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com، نسبت به ثبت نام و تكمیل فرم شركت و بارگذاری نمونه های آثار خود مطابق بند شرایط اختصاصی مقررات اقدام نمایند. شرایط عمومی تبلیغات سینمای ایران
متقاضیان می توانند با رفتن به درگاه اینترنتی جشنواره، بعد از عضویت در سایت جشنواره در قسمت ثبت نام فرم شركت در مسابقه را تكمیل نمایند.
تمام فیلم های بلند سینمایی (داستانی، پویانمایی و مستند) كه پس از ۱۰ دی ماه سال ۱۳۹۷ تا ۱۰ دی ماه سال ۱۳۹۸ در داخل كشور به نمایش عمومی درآمده باشند، می توانند در مسابقه شركت نمایند.
محدودیتی در تعداد عناوین آثار ارسالی وجود ندارد.
آثار ارزیابی شده در دوره گذشته، در این دوره پذیرفته نمی شوند.
تفسیر مقررات، رفع ابهامات و دریافت تصمیم نهایی در مورد موضوعات پیشبینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.
دبیرخانه مجاز به استفاده از آثار ارسالی در بخش های مختلف جشنواره (كتاب، كاتالوگ، تیزر، فضای مجازی و… ) خواهد بود. شرایط اختصاصی بخش عكس:
۱- آثار آنالوگ ملزم به اسكن تصاویر و عرضه بر روی لوح فشرده در فرمت TIF یا JPG، با حداقل كیفیت DPI۳۰۰ و در اندازه حداقل ۵۰ *۷۰ سانتی متر است.
۲- آثار دیجیتال ملزم به عرضه فایل تصاویر بر روی لوح فشرده در فرمت TIF یا JPG، با حداقل كیفیت ۶ مگاپیكسل است.
۳- در صورت تعدد آثار، تصاویر هر فیلم می بایست به صورت جداگانه در لوح فشرده ذخیره و عرضه گردد.
۴- تعداد آثار ارسالی از هر عنوان، ۵ عكس صحنه و ۳ عكس پشت صحنه است.
۵- هرگونه دخل و تصرف در عكس ها به شكلی كه اصالت عكس را مخدوش كند، مجاز نیست. بخش پوستر:
۱- عرضه پوستر بر روی CD یا DVD با فرمت TIF یا JPG، با كیفیت DPI۳۰۰ و در قطع ۷۰*۱۰۰ ضروری می باشد.
۲- پوسترهای عرضه شده باید از میان آثار رسمی و استفاده شده در تبلیغات فیلم دارای مجوز سازمان سینمایی باشد.
۳- در این بخش تنها پوستر فارسی فیلم ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. بخش آنونس و تیزر:
۱- هریك از نسخه های موردنظر می بایست به صورت مجزا، روی یك لوح فشرده و با فرمت ۴MPبه دبیرخانه ارسال شود.
۲- عرضه نامه رسمی تهیه كننده و یا موسسه پخش در خصوص تایید استفاده از نسخه عرضه شده در تبلیغات برای هر عنوان الزامی است. جوایز: * سیمرغ بلورین به بهترین عكس * سیمرغ بلورین به بهترین پوستر * سیمرغ بلورین به بهترین آنونس و تیزر
شروع ثبت نام و ارسال آثار از تاریخ ۲۰ آذر و آخرین مهلت عرضه آثار ۱۰ دی ماه است. علاقه مندان می توانند آثار خویش را از راه سامانه جشنواره بارگذاری فرمایند. ج- تجلی اراده ملی
۱- سازمان های دولتی و خصوصی می توانند ضمن بررسی آثاری كه در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره پذیرفته شده اند، به فیلم های منتخب از نگاه خود با عنایت به اولویت های موضوعی سازمان متبوع جوایزی اهدا كنند.
۲- هیئت داوران هر سازمان مشتمل بر سه نفر از كارشناسان فرهنگی و هنری است كه حضور یك نفر از داوران از میان كارگردانان، بازیگران، تهیه كنندگان، مدرسان و منتقدان سینما و یا یكی از مشاغل اصلی فنی در سینما با صلاحیت علمی و هنری و دو نفر از كارشناسان سازمان مذكور خواهد بود.
۳- بعد از درخواست تقاضا از جانب سازمان ها، چگونگی مشاركت از جانب جشنواره بررسی و حداكثر ۱۲ سازمان انتخاب و اعلام خواهد شد. همینطور بعد از توافق فرم تكمیل شده به همراه معرفی نماینده تام الاختیار، یك نسخه لوح فشرده حاوی آرم سازمان و عكس و رزومه هیات داوران می بایست در اسرع وقت به مدیریت این بخش عرضه شود.
۴- سازمان های منتخب ضروری می باشد نسبت به تكمیل فرم شركت و مشخصات نماینده تام الاختیار و بارگذاری مشخصات سازمان ذیربط با آرم سازمان و رزومه هیئت داوران در سامانه جشنواره اقدام نمایند.
۵- در مراسم اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی كه به صورت جداگانه و با حضور مقامات و روسای سازمان ها و نهادها برگزار می شود، نماینده هیئت داوران یا بالاترین مقام سازمان برای اهدای جایزه در جایگاه حضور خواهند یافت و بیانیه های هیئت داوران، تنها از راه روابط عمومی جشنواره در فضای رسانه ای منتشر خواهد شد.
۶- آخرین مهلت درخواست و تكمیل فرم تقاضا ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ است و این تاریخ تمدید نخواهد شد. بخش جنبی:
در این بخش برنامه ّهایی از قبیل: برگزاری آیین ها، بزرگداشت ها، نكوداشت ها، مرور بر آثار، نمایش های ویژه، رویدادهای مناسبتی و… به پیشنهاد دبیر و تایید شورای سیاستگذاری، اجرا خواهد شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آغاز ثبت نام از اول آبان ماه؛ انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۳۸ بسته هستند Date | 21/10/2019