مدیركل هنرهای نمایشی: نسل جوان نیاز به آثاری چون خاتون دارند

    Home  /  جشن  /  مدیركل هنرهای نمایشی: نسل جوان نیاز به آثاری چون خاتون دارند

مدیركل هنرهای نمایشی: نسل جوان نیاز به آثاری چون خاتون دارند Image

مدیركل هنرهای نمایشی: نسل جوان نیاز به آثاری چون خاتون دارند

صد كادو: مدیركل هنرهای نمایشی عنوان نمود كه هنرمندان هر چه بتوانند به هنر مردمی و عمیق با مفاهیم دینی و مذهبی نزدیك شوند، نگاه منطقی و درست تری به عرصه هنرهای نمایشی با جذب مخاطب بیشتر خواهند داشت.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی نمایش «خاتون»، شهرام كرمی مدیركل هنرهای نمایشی بعد از تماشای نمایش «خاتون» در پردیس تئاتر تهران، طی صحبت هایی با تبریك هفته دفاع مقدس عنوان كرد: نمایش مذهبی در یك جامعه دینی مخاطبان خودرا دارد به خصوص اینكه در ماه های محرم و صفر هم باشیم و عزاداری حسینی به مضامین تئاتر دینی و مذهبی نزدیك می شود. ایشان سپس با ابراز خرسندی از تولید نمایش های مذهبی اضافه كرد: اینكه یك نمایش بتواند مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد، مهترین سرمایه جامعه هنری و اینكه بتواند استمرار هم داشته باشد، بسیار عالی است. كرمی در پاسخ به این پرسش كه طرح «هنر برای همه» می تواند در امتداد ترویج نمایش بینی مردم اثر گذار باشد یا خیر، اظهار داشت: نمایش های دینی ـ مذهبی جزء ژانر نمایش های مردمی محسوب می شوند یعنی نمایش هایی كه توده مردم از آنها استقبال خوبی می كنند به نظر من این سیاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم در امتداد برنامه های هنری قابل ستایش است. او همینطور اضافه كرد: ما هر چه بتوانیم به هنر مردمی و خاصه هنر عمیق با مفاهیم دینی و مذهبی نزدیك شویم، نگاه منطقی و درستی در عرصه نمایش داریم. نسل جوان در انتقال مفاهیم و مضامین دینی نیاز به تولیدات مناسب هنری دارد و علاوه بر تئاتر در سایر عرصه ها نیز می بایست فعال باشیم. وی درباره نمایش خاتون نیز توضیح داد: این نمایش خلاقانه و موفق است و درباره اصحاب و خانواده امام حسین (ع) روایت هنری جذاب و دراماتیكی ارائه كرده است و به نظرم همین كه به سال چهارم اجرا رسیده و چهل هزار تماشاگر داشته، قابل تقدیر است. كرمی با اشاره به اینكه هنرنمایی یك كودك جزو نقش های اصلی در این كار قابل ستایش است، اظهار داشت: تجربه نشان داده كه مخاطبان اینگونه با مضامین واقعه كربلا بهتر ارتباط برقرار می كنند. پردیس تئاتر تهران هم مدتی بود كه اجرایی در سالن اصلی اش نبود و به خوبی این كار توانست مخاطب مناسبی را جذب خود كند. نمایش «خاتون» هر شب ساعت ۲۰ در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران انجام می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیركل هنرهای نمایشی: نسل جوان نیاز به آثاری چون خاتون دارند بسته هستند Date | 22/09/2019