تاكید وزیر فرهنگ بر قدرت دیپلماسی فرهنگی

    Home  /  جشن  /  تاكید وزیر فرهنگ بر قدرت دیپلماسی فرهنگی

تاكید وزیر فرهنگ بر قدرت دیپلماسی فرهنگی Image

تاكید وزیر فرهنگ بر قدرت دیپلماسی فرهنگی

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دیپلماسی فرهنگی حتی می تواند قدرتمندتر از دیپلماسی رسمی كشور باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعباس صالحی امروز (دوشنبه) در آئین افتتاح و بهره برداری از طرح ها و پروژه های فرهنگی استان اصفهان در تالار فرشچیان اظهار نمود: اگر جوهر زندگی فردی اجتماعی را در ابعاد مختلف بررسی نماییم، به فلسفه زندگی و هنر می رسیم كه در این مورد استان اصفهان سرشار از روح زندگی و لبریز از هنر در دوره های مختلف تاریخ بوده است.

وی با تاكید بر اینكه حیات روحی در این استان محدود به دوره ای كوتاه نیست، تصریح كرد: در سده های مختلف، اصفهان در تمام ابعاد چهارگانه همزمان و همراه حركت كرده است. در اصفهان شاهد روح فردی و اجتماعی هستیم كه علم، فلسفه، هنر و دین را باهم و همزمان داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی در محیط های جمعی را عامل توسعه دانست و اظهار داشت: جمعیت شهری به سرعت در حال افزایش می باشد، بگونه ای كه حالا ۷۴ درصد جمعیت شهری داریم كه باید همگام با این تغییر سرعت، حركت نماییم.

صالحی تصریح كرد: در حوزه فضاهای سبز در كشور اتفاقات راضی كننده ای رخ داده است، اما هنوز كافی نیست و تا رسیدن به سطح ایده آل فاصله داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح ۵۳ كتابخانه پارسال و ۴۰ كتابخانه جدید در سطح كشور اطلاع داد و اظهار داشت: هم اكنون، ۳۴۴۵ كتابخانه عمومی در كشور موجود است كه ۶۰۰ باب در طول فعالیت دولت یادهم و دوازدهم ساخته شده است.

به قول صالحی، كتابخانه ها باید به باشگاه های فرهنگی چندمنظوره و محیطی برای پرورش جوانان و نوجوانان تبدیل شوند و از طرفی دیگر باید بتوانیم از كتابخانه ها در خدمت رفع صدمه های اجتماعی بهره بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر را ضروری دانست و اظهار داشت: باید زیرساخت های ناحیه فرهنگی، هنری و دینی تقویت شود و باید از فضاهای فرهنگی استفاده بهینه و خلاقانه داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینكه یكی از رویكردهای اصلی در دولت تدبیر و امید دیپلماسی فرهنگی است، تصریح كرد: توسعه دیپلماسی فرهنگی با دیگر كشورها در دستور كار است.

وی خاطرنشان كرد: دیپلماسی فرهنگی حتی می تواند قدرتمندتر از دیپلماسی رسمی كشور در جامعه بین الملل نقش داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت دستیابی به استانداردها در زیرساخت های فرهنگی اشاره و خاطرنشان كرد: اماكن فرهنگی و هنری نیازمند این هستند كه استانداردها و كیفیت های لازم را داشته باشند تا كاركرد چندگانه و موثر خویش را به خوبی ایفا كنند.

وی با اشاره به اینكه اصفهان سهم قابل توجهی در دیپلماسی فرهنگی و هنری دارد، خاطرنشان كرد: شخصیت های بسیار برجسته ای در ادوار مختلف از اصفهان برخاسته اند و اصفهان با نام ایران در مراودات فرهنگی و هنری در عرصه جهانی تداعی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار نمود: از پرچمداران و فعالان فرهنگی و هنری این استان می خواهیم بیشتر از گذشته كشور را در دیپلماسی فرهنگی یاری كنند.

او همینطور اصفهان را كاروان سالار و طلیعه دار فرهنگی و هنری در زمینه دیپلماسی فرهنگی دانست و اظهار داشت: به كمك استان هایی مانند اصفهان می توانیم از انزوایی كه دشمنان می خواهند بر ما روا دارند بیرون رویم.

صالحی اضافه كرد: تداوم نظام اقتضا می كند سرمایه گذاری بیشتری بر مراودات فرهنگی با بیرون داشته باشیم و اصفهان در این میان نقش برجسته ای دارد. اصفهان می تواند در فضاهای فرهنگی به شاخصهای جهانی نزدیك شود و تابلو ایران در مراودات فرهنگی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته دولت و به منظور افتتاح هفت كتابخانه عمومی در شهرستان های اصفهان و افتتاح ساختمان جدید اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به اصفهان سفر كرد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تاكید وزیر فرهنگ بر قدرت دیپلماسی فرهنگی بسته هستند Date | 28/08/2019