كتابی درباره بازی منتشر گردید

    Home  /  جشن  /  كتابی درباره بازی منتشر گردید

كتابی درباره بازی منتشر گردید Image

كتابی درباره بازی منتشر گردید

صد كادو: كتاب «مطالعات بازی؛ بازی و فرهنگ از آغاز تا امروز» نوشته فرانس مائورا با ترجمه حمیدرضا سعیدی منتشر گردید.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، این كتاب در ۳۵۲ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و بهای ۷۲هزار تومان درفرهنگ نشر نو با همكاری نشر آسیم راهی بازار شده است.
«مقدمه: مطالعات بازی چیست؟»، «فرهنگ بازی: معنا در بازی ها»، «بازی ها و بازی كردن در تاریخ»، «ساختار دوگانه و بازی های اكشن دهه ۷۰»، «ماجراجویی ها و داستان های دیگر در بازی های دهه ۱۹۸۰»، «جهان های سه بعدی و سال های ابتدایی دهه ۱۹۹۰»، «واقعیت و بازی: ورود فرهنگ بازی به هزاره جدید» و «آماده سازی طرح پژوهشی در حوزه مطالعات بازی» بخش های مختلف این كتاب هستند.
در مقدمه مترجم می خوانیم: امرزه با توسعه و گسترش فناورهای های دیجیتال بازی های ویدئویی عمومیت فراوانی یافته اند، بطوریكه به مقوله ای مهم و بحث برانگیز در حوزه های مختلف علوم انسانی و اجتماعی بدل شده اند. این بازی ها در بنیان ریشه در بازی های آنالوگی دارند كه دارای تاریخی به قدمت اجتماعات و فرهنگ های انسانی است. بدین جهت فهم بازی ها بعنوان پدیده ای در اصل طبیعی، موضوعی است كه در ابتدا باید از خلال مطالعات بازی ها بطور كلی، و به شكلی خاص مطالعه بازی های دیجیتال انجام پذیرد.
كتاب حاضر اثر فرانس مائورا پژوهشگر حوزه رسانه و بازی شناسی فنلاندی مقدمه ای است مختصر در مطالعات بازی ها كه می تواند خواننده را با نظرگاه ها و منابع مختلف در این عرصه آشنا كند و فهمی كلی را از این مقوله به دست دهد.
در نوشته پشت جلد كتاب هم آمده است: «مطالعات بازی» راهنمای جامعی است درباره بازی های دیجیتال در مقام رشته ای علمی كه تاریخ و ماهیت این مساله را بعنوان پژوهشی تحلیلی در بستر فرهنگ به خوانندگان عرضه می كند و سپس مروری دارد بر بازی های دیجیتال به مثابه سازه های فرهنگی پویا. بازی های دیجیتال از رهگذر مطالعات مفاهیم اصلی تحلیلی در بافت و فرهنگ آنها در چهار دوره (دوران آغازین و دهه های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ میلادی) توصیف و تحولات معاصر آنها بررسی شده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كتابی درباره بازی منتشر گردید بسته هستند Date | 24/08/2019

categories & tags