صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در چارچوب یك فیلم خوب به نمایش درآورد

    Home  /  جشن  /  صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در چارچوب یك فیلم خوب به نمایش درآورد

صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در چارچوب یك فیلم خوب به نمایش درآورد Image

صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در چارچوب یك فیلم خوب به نمایش درآورد

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه ساخت فیلم سینمایی برای قیام ۱۵ خرداد نیازمند یك فیلم نامه خوب است، اظهار داشت: در حوزه سینمایی زمینه های بیشتری را برای نمایش این قیام لازم داریم و حتما سینما یك فیلم نامه خوب می خواهد تا مبنایی باشد به جهت اینكه اتفاقی در فیلم سینمایی هم رخ دهد.
به گزارش صد كادو به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مورد اتفاق هنری برای قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: خود این اتفاق باید در مردم شهر پیشوا شعله ای را ایجاد كند برای اینكه این جز كارهایی نیست كه با بخشنامه صورت پذیرد بلكه باید از منظر روحی و وجودی برای مردم ملموس تر بشود.
وی افزود: بنظر می رسد اجزای مختلف این قضیه در حوزه رمان، فیلم مستند، شعر و فیلم سینمایی و هم عزیزانی كه در این منطقه حضور دارند و كاری كه ما می توانیم انجام بدهیم خط های ارتباطی و اتصال بین هنرمندان است تا مساله قیام ۱۵ خرداد شكل گرفته و شعله ور شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره كرد: بطور طبیعی شهرهایی از این قبیل می توانند هویت های خودرا با این اتفاقات تقویت نمایند، شهرهایی كه می توانند در معرض پاره ای از مخاطرات باشند بعدها تغییراتی در آنها به وجود آمده كه به تاریخ و بقای شهرشان برای آینده كمك می نماید.
صالحی در مورد تلاش در زمینه فیلم سازی برای قیام ۱۵ خرداد تصریح كرد: ما بعنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما در این راه به كمك این شهرها می آییم تا بتوان یك اتفاق مكتوب و مستند خوب ایجاد كرد، در حوزه سینمایی زمینه های بیشتری را لازم داریم و حتما سینما یك فیلم نامه خوب می خواهد تا مبنایی باشد به جهت اینكه اتفاقی در فیلم سینمایی هم رخ دهد.
او در آخر در مورد سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز اشاره كرد: قیام ۱۵ خرداد ریشه و بنیاد انقلاب اسلامی بود.
اختتام پیام

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای صالحی: قیام ۱۵ خرداد را باید در چارچوب یك فیلم خوب به نمایش درآورد بسته هستند Date | 09/06/2019