صالحی در تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی: رشد فرهنگ و علم در راه تحولات شتابنده است

    Home  /  جشن  /  صالحی در تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی: رشد فرهنگ و علم در راه تحولات شتابنده است

صالحی در تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی: رشد فرهنگ و علم در راه تحولات شتابنده است Image

صالحی در تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی: رشد فرهنگ و علم در راه تحولات شتابنده است

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دنیای امروز با رشد شتابنده عرصه فرهنگ و علم مواجه هستیم و مواجهه ما با آن در فضای تحولات شتابنده است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در آیین تودیع و معارفه محمدرضا مخبر دزفولی دبیر پیشین و سیدسعیدرضا عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان كرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی هستیم كه این انقلاب دارای میوه های خیلی از جمله دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
او افزود: این شورا از آغاز شكل گیری دارای سه دوره كاری است. نهادسازی در حوزه علم و فرهنگ نخستین دوره كاری این شورا است. با عنایت به اتفاقات آغاز انقلاب، كشور نیاز به نهادسازی های مجدد داشت و شوراها و موسسات جدیدی كه بوجود آمد همچون اقدامات این شورا در این دوره كاری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دوره كاری دوم این شورا تنظیم مقررات و تدوین سیاست ها به تناسب نیازهای مقطعی و آینده است. دوره سوم كه از آغاز دبیری آقای مخبردزفولی آغاز شد، ادامه رویكردهای گذشته و رویكردهای جدید برای شكل دهی نقشه های جامع در حوزه فرهنگ و علم است تا تصویری جامع از مسیر موجود در آینده خود داشته باشیم.
صالحی همینطور بیان كرد: با این نگاه سندهایی هم در حوزه های علم و فرهنگ شكل گرفت كه از آن جمله می توان به سند آموزش و پرورش، سند توسعه هوا فضایی كشور، سند علوم فناوری های سلول های بنیادین و… اشاره نمود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آقای مخبردزفولی در دوره سوم این شورا نقش مهمی در پیش نیازهای تدوین این سندها و همینطور نزدیك كردن نگاه های مختلف به یكدیگر، تصویب مراحل اجرای سند و… داشته اند كه در آینده علم و فرهنگ ماندگار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه دوره چهارم این شورا با حضور آقای عاملی آغاز می شود، اضافه كرد: باید ببینیم چگونه می توانیم با رشد شتابنده عرصه فرهنگ و علم مواجه می شویم. مواجهه ما با آن در فضای تحولات شتابنده است.
او افزود: به نظر می رسد فضای مجازی نشان داده است اتفاقاتی در عرصه علم وفرهنگ در حال رخ دادن است كه نمی توانیم با روش های گذشته ارتباط بگیریم. یادگیری های فردی غیر رسمی در حال جایگزینی روش های یادگیری گذشته است.
صالحی بیان كرد: تعلق خاطر آقای عاملی به فضای مجازی، كمك می نماید تا مدیریت اقتضائی عرصه فرهنگ و علم با این نگاه دنبال شود. تخصص و آشنایی آقای عاملی به مطالعات عرصه جهانی و تجربه ها و مهارت های علمی ایشان به كمك دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ می آید تا در تغییر معادلات جهانی ایران اسلامی همچنان مهد و قله علم و فرهنگ باشد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای صالحی در تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی: رشد فرهنگ و علم در راه تحولات شتابنده است بسته هستند Date | 21/01/2019