وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: اشتغالزایی ۲۰هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: اشتغالزایی ۲۰هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: اشتغالزایی ۲۰هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: اشتغالزایی ۲۰هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دو سال آینده برای ۲۰ هزار نفر در بخش فرهنگ و هنر اشتغالزایی خواهد شد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی از اشتغالزایی برای ۲۰هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در دو سال آینده و با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اطلاع داد و خاطرنشان كرد: سهم آذربایجان غربی از این میزان اشتغال ۲۷۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان است.
وی در نشست خبری با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی اعلام نمود: شغل های بوجود آمده در چارچوب ۱۳هزارنفر اشتغال شهری و ۷هزار نفر اشتغال روستایی و در سه بخش كسب و كارهای دیجیتال، كسب و كارهای هنری و كسب و كار های فرهنگی خواهد بود.
صالحی برقراری عدالت فرهنگی را یكی از رویكردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اضافه كرد: در حد توان بودجه ای وزارت ارشاد امكانات و زیرساخت های فرهنگی را در تمام مناطق و استان های كشور توسعه خواهیم داد.
وی با اشاره به اینكه یازدهمین سفر استانی وزیر ارشاد به آذربایجان غربی در جهت اجرای سیاست عدالت فرهنگی بوده است، اظهار داشت: در چارچوب امضای تفاهم نامه ای به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان درخلال وزارت ارشاد و استانداری آذربایجان غربی، تلاش داریم با تلفیق بودجه استانی و ملی اقدمات موثری در توسعه فضاهای فرهنگی هنری و تنظیم برنامه های حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ای استان در چشم اندازی سه ساله داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رویكردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجه به اقتصاد، فرهنگ و هنر دانست و اظهار نمود: در عرصه فرهنگ و هنر توجه به هر دو جنبه مادی و معنوی هنر لازم است و اگر فرهنگ و هنر، اقتصاد شكوفا و خودكفایی را نداشته باشد دوام و بقای آن به سختی میسر خواهد بود و بنابراین در كنار توجه به روح هنر و جنبه معنوی آن باید به ایجاد اقتصاد خودكفا در بحث هنر هم توجه ویژه داشت.
وی بابیان اینكه یكی از اقداماتی كه دنبال می نماییم این است كه اسم فرهنگ و هنر در خیلی از حوزه های اقتصادی گم شده و نامی از فرهنگ و هنر و رسانه در خیلی از آیین نامه ها و دستورالعمل های اقتصادی وجود ندارد، اضافه كرد: باید ردپای هنر را در حوزه اقتصادی كشور اضافه نماییم تا از این طریق فرصتی برای اقتصاد فرهنگ و هنر تولید نماییم.
صالحی با تاكید بر اینكه رسانه بعنوان ركن چهارم مردم سالاری اجتماعی مطرح است، عنوان كرد: قوای سه گانه كشور زمانی فسادپذیریشان كم می گردد كه رسانه ها را به رسمیت بشناسند و رسانه ها هم در چارچوب آزادی مسوولانه، چارچوب اخلاقی رسانه را رعایت نمایند چون كه نه رسانه ها و نه هیچ نهاد و قشر دیگری فراتر از قانون نیست و همه ملزم به رعایت چارچوب قانونی در حیطه وظایف خود هستیم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: اشتغالزایی ۲۰هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر طی دو سال آینده بسته هستند Date | 26/12/2018