زیبا عزیزی در بین برترین زنان روستایی جهان

    Home  /  جشن  /  زیبا عزیزی در بین برترین زنان روستایی جهان

زیبا عزیزی در بین برترین زنان روستایی جهان Image

زیبا عزیزی در بین برترین زنان روستایی جهان

صد كادو: بنیاد جهانی زنان كه یكی از بازوهای مشورتی سازمان ملل در امور زنان است، جایزه خلاقیت زنان در زندگی روستایی را به زیبا عزیری از استان سیستان و بلوچستان اعطا كرد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، زیبا عزیری آموزگار ۳۵ ساله سیستانی جایزه خلاقیت زنان در زندگی روستایی را از بنیاد جهانی زنان به جهت تلاش های بی وقفه خود در هدایت و آموزش دانش آموزان بخصوص دختر در مناطق روستایی دریافت كرد و چهارمین زن موفق روستایی جهان در سال ۲۰۱۸ نام گرفت.
وی همینطور باعث افزایش آگاهی درباره موضوعاتی چون ازدواج كودكان در مناطق روستایی شده است؛ موضوعی كه همچنان امری رایج در بعضی از این مناطق است.
بنا بر اعلام سایت بنیاد جهانی زنان (WWSF)، همچون فعالیت های زیبا عزیزی كه خود متولد روستای عزیزآباد شهرستان «قصرقند» استان سیستان و بلوچستان است می توان به توزیع امكانات آموزشی در چندین مدرسه، جمع آوری سرمایه و نظارت بر ساخت سرویس های بهداشتی در مناطق محروم، جلوگیری از ۳۰ مورد ازدواج كودكان (هر مورد نیازمند ساعت ها گفت وگو با خانواده ها بوده است) و آموزش سوزن دوزی بعنوان یكی از صنایع دستی بافتی استان سیستان و بلوچستان به زنان تهی دست اشاره نمود.
زیبا عزیزی همینطور موفق شده سوزن دوزی را بعنوان یك صنایع دستی با هنرهای مدرن بیامیزد و آنرا تحت عنوان برند «نورا» به فروش برساند و از این طریق برای بسیاری زنان سرپرست نیازمند، اشتغال زایی كند.
اما شاید مهمترین اقدام این بانوی روستایی را بتوان تولید یك مركز آموزشی توانبخشی روانی-اجتماعی در یكی از محروم ترین مناطق سیستان و بلوچستان دانست كه به آموزش به كودكانی می پردازد كه به مدرسه نرفته اند. این مركز آموزشی كه «خان علم» نام دارد فرصت های برابر آموزشی در اختیار دختران و پسران قرار می دهد.
زنانی از كشورهای نپال، هندوراس، كلمبیا، هند، سوئیس، گواتمالا و مكزیك دیگر برگزیدگان سال ۲۰۱۸ بنیاد جهانی زنان برای خلاقیت در زندگی روستایی هستند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای زیبا عزیزی در بین برترین زنان روستایی جهان بسته هستند Date | 09/11/2018