خلاءهایی كه در حوزه پوشاك كودك و نوجوان وجود دارد

    Home  /  جشن  /  خلاءهایی كه در حوزه پوشاك كودك و نوجوان وجود دارد

خلاءهایی كه در حوزه پوشاك كودك و نوجوان وجود دارد Image

خلاءهایی كه در حوزه پوشاك كودك و نوجوان وجود دارد

صد كادو: دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه كودك و نوجوان با اشاره به اینكه در این زمینه خلاهایی وجود دارد، از برگزاری این جشنواره در دی ماه و اضافه شدن دو بخش نوزاد و نوجوان به این رویداد اطلاع داد.
مینو پدرام در گفت وگو با ایسنا، درباره این جشنواره توضیح داد: به عقیده من به اندازه كافی به این بُعد از پوشاك پرداخته نشده است. پوشاك كودك قبلا به صورت بخشی از جشنواره مد و لباس فجر در نظر گرفته می شد و آثاری از لباس كودك و نوجوان به نمایش گذاشته می شد اما خیلی جزئی بود و آن طور كه باید به این مورد پرداخته نمی شد.
او افزود: ما به دبیر كارگروه مد و لباس پیشنهاد دادیم كه بخش مربوط به پوشاك كودك و نوجوان به صورت مجزا برگزار گردد و از سال قبل جشنواره ای برای این بخش در نظر گرفته شد و ان شاءالله این رویداد برای دومین بار در دی ماه برگزار می گردد.
دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه كودك و نوجوان مهمترین دلیل جدا شدن این جشنواره را استعدادیابی در این حوزه عنوان نمود و اظهار داشت: تا افرادی كه می توانند در این حوزه كار كنند، جذب بازار كار شوند. به عقیده من باید بیشتر از این موارد به استانداردهای لازم در حوزه پوشاك كودك و نوجوان پرداخته شود. فكر می كنم پیش از پرداختن به طراحی و ساختار لباس باید به خود كودك بپردازیم و روانشناسی كودك و دوره های متفاوت سنتی او را بهتر بشناسیم. كسی كه برای لباس كودك و نوجوان طراحی می كند باید دید متفاوتی داشته باشد.
پدرام با اشاره به اینكه طراحی لباس كودك و نوجوان در عین اینكه ساده به نظر می رسد اما پیچیدگی های خاص خودش را دارد، اضافه كرد: برای طراحی لباس هر گروه سنی باید به بحث روانشناسی و رنگ شناسی آن هم توجه گردد. كودكان از نظر سایز و آناتومی بدن در دوره های سنی، متفاوت هستند و باید به این وپژگی ها توجه گردد.
او افزود: تلاش كردیم در این جشنواره روی فرهنگ سازی كار نماییم و به شكلی آموزش را در نظر بگیریم. سال قبل پیش از برگزاری جشنواره نشست های علمی- آموزشی در حوزه روانشناسی و رنگ شناسی برگزار كردیم. تلاش می نماییم امسال هم حداقل سه نشست در این زمینه برگزار نماییم. همینطور جلساتی برای تولید تعامل طراحان و تولیدكنندگان داشته ایم تا فضای روابط این دو بخش شناخته تر شود.
دبیر دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه كودك و نوجوان اعلام نمود: سال قبل ۳۷۰ نفر در این جشنواره شركت كردند و نزدیك ۲۰۰ اثر به نمایش گذاشته شد. پیش بینی می نماییم این تعداد امسال به ۵۰۰ اثر برسد، چونكه با دانشگاه ها هم وارد مذاكره شدیم تا مشاركت دانشجویان را هم جهت شركت در این جشنواره جلب نماییم.
پدرام با تاكید به اینكه در این دوره از جشنواره كیفیت مد نظراست، اظهار داشت: سال گذاشته به لباس نوزاد و نوجوان نپرداختیم اما امسال این دو حوزه را هم خواهیم داشت و اگر آثار عرضه شده قابل قبول باشد، آنها را به نمایش خواهیم گذاشت.
وی همینطور درباره برندهای ایرانی فعال لباس كودك و نوجوان در بازار بیان كرد: به راحتی می توان اظهار داشت كه ۲۰ برند ایرانی در حوزه تولید پوشاك كودك و نوجوان داریم. البته برندهایی هم داریم كه بعنوان وارد كننده فعالیت می نمایند و ما نمی توانیم از آنها بعنوان تولید كنندگان این حوزه یاد نماییم و تلاش می نماییم از تولید كنندگانی كه در این زمینه زحمت می كشند، دعوت به همكاری نماییم.
به قول پدرام، دومین جشنواره طراحی ملی لباس و پارچه كودك و نوجوان به احتمال زیاد ۸ تا ۱۵ دی ماه برگزار می گردد اما تاریخ آن هنوز به صورت كامل قطعی نشده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای خلاءهایی كه در حوزه پوشاك كودك و نوجوان وجود دارد بسته هستند Date | 24/10/2018