علیرضا شجاع نوری در فرمول یك : من اگر بودم چهارراه استانبول را برای اسكار می فرستادم

    Home  /  جشن  /  علیرضا شجاع نوری در فرمول یك : من اگر بودم چهارراه استانبول را برای اسكار می فرستادم

علیرضا شجاع نوری در فرمول یك : من اگر بودم چهارراه استانبول را برای اسكار می فرستادم Image

علیرضا شجاع نوری در فرمول یك : من اگر بودم چهارراه استانبول را برای اسكار می فرستادم

صد كادو: برنامه فرمول یك در روز ملی سینما میزبان علیرضا شجاع نوری هنرمند سینمای ایران بود.
به گزارش صد كادو به نقل از مهر، به گزارش روابط عمومی فرمول یك، سیدعلی ضیاء ۲۱ شهریور در روز سینما میزبان علیرضا شجاع نوری بازیگر سینمای ایران بود. این هنرمند در ابتدا درباره موفقیت فیلم «روز واقعه» اظهار نمود: درباره بازی در این فیلم می توانم این را بگویم كه انگار كسی آن بالا هست كه منتظر دعای ما نیست بلكه چون دوستت دارد چیزی را كه فقط در دلت می گذرد به واقعیت می پیوندد. بعد از «روز واقعه» توبه كردم كه دیگر توبه بیجا نكنم! وی كه گفته بود پس از این فیلم بازیگری را كنار می گذارد، افزود: با گذشت چند سال از «روز واقعه» دوست داشتم بازی كنم و توبه كردم كه توبه بیجا نكنم و دیگر نگویم دیگر هیچگاه بازی نمی كنم و… پس از این خودم را رها كردم و به دست خدا سپردم و غوطه ور شدم. شاید اگر بازیگران خارجی در «محمد رسول الله» بودند فیلم موفق تر می شد شجاع نوری در پاسخ به این پرسش كه آیا قبول دارید اگر در فیلم «محمد رسول الله» در كنار عوامل پشت صحنه خارجی، بازیگران بین المللی هم حضور داشتند، تاثیر جهانی این فیلم بیشتر می شد، تصریح كرد: امكان دارد اگر بازیگرانی كه در سراسر دنیا شناخته شده اند و گیشه خودشان را دارند در فیلم «محمد رسول الله» بودند این اثر تاثیر بین المللی بیشتری داشت اما در نهایت این كارگردان است كه باید تصمیم نهایی را بگیرد. این بازیگر خاطرنشان كرد: مصطفی عقاد خیلی وقت پیش درباره حضرت محمد (ص) فیلم ساخت و شاید حضور بازیگران خارجی سبب جذابیت آن شد. مهدی پاكدل می گفت اگر در «روز واقعه» هم بازی كرده بودم بازیگری را كنار می گذاشتم وی افزود: روزی با آقای مهدی پاكدل كه از مصاحبت با او لذت زیادی در این فیلم بردم، قدم می زدیم و او می گفت من اگر در «روز واقعه» هم بازی كرده بودم دیگر بازی نمی كردم و بازی را كنار می گذاشتم. شجاع نوری با اشاره به اینكه معمولا فیلمنامه هایی مطابق خصوصیت های اش به او پیشنهاد می شود، خاطرنشان كرد: كسی كه آن بالا هست مدیر برنامه هایم هم هست و از او می خواهم خودش هر چیزی كه صلاح است برایم بفرستد. چرا كیارستمی به جشنواره لوكارنو نیامد وی با نقل خاطره ای از كارگردان فقید سینمای ایران اظهار داشت: در نخستین جشنواره خارجی كه زنده یاد كیارستمی راه پیدا كرده بود، من زودتر از او به لوكارنو رفتم اما كیارستمی سرانجام نیامد. من هم برای او آنقدر احترام قائل بودم كه حتی از او نپرسیدم چرا نیامد. بعدها فهمیدم كسی كه به او بلیت داده لحنی داشته كه او ترجیح داده از آن بلیت استفاده نكند و به من گفت «لذت هر چیزی باید به ذلتش بیارزد، این نیارزید و من هم نیامدم.» بازیگر «نگار» اضافه كرد: درباره نقش ها واقعیتش من فقر نقش یا شهوت آن را ندارم البته جاه طلب هستم اما باید در دلم اتفاقی بیفتد كه در پروژه ای باشم. فعلا كه غوطه ور شدن روی امواج را پی گرفته ام. غبطه سگ بودن را می خوردم شجاع نوری با اشاره به پستی و بلندی های زندگی اش خاطرنشان كرد: از حزیز حزیز كه غبطه سگی را كه از كنارم رد می شد می خوردم و دوست داشتم جای او می بودم، (این مربوط به دورانی است كه برای ادامه تحصیل به خارج از كشور رفته بودم) تجربه كردم تا زمانی كه دیگران به جایگاهم غبطه می خوردند. جنس كارهای محمدزاده موفق تر است تا گلزار ضیاء در ادامه پاسخ پرسش این قسمت از برنامه در خصوص اینكه «كدام بازیگر در سینما موفق تر عمل كرده است؟ نوید محمدزاده یا محمدرضا گلزار» را از شجاع نوری جویا شد و وی اظهار داشت: فكر می كنم جنس كارهای نوید محمدزاده موفق تر است، با احترام به آقای گلزار با وجود تنوع كارهای محمدزاده كوالیتی آرتیستیك آثار او را بالاتر می دانم. البته هر ۲ را دوست دارم اما این یك نظر حرفه ای است. تهیه كنندگی را دلی دنبال كرده ام و مسأله مالی آخرین نكته ام بوده. كسانی هم كه با من كار كرده اند می دانند من زیاد چانه نزده اموی همینطور درباره حضورش در سینما بعنوان تهیه كننده هم اظهار نمود: تهیه كننده نخستین هزینه ها را می كند و آخرین دریافت را دارد اما بازیگر نخستین دریافت را دارد و مسئولیتش كمتر است. من به تهیه كنندگی بعنوان امرار معاش نگاه نكردم. من هیچ مستمری از جایی نمی گیرم اما هیچ وقت لنگ نمانده ام. لنگ ماندن یعنی در یك وضعیت بمانی اما من توانسته ام رد بشوم. تهیه كنندگی را دلی دنبال كرده ام و مسأله مالی آخرین نكته ام بوده. كسانی هم كه با من كار كرده اند می دانند من زیاد چانه نزده ام شجاع نوری افزود: تهیه كنندگی را دلی دنبال كرده ام و مسأله مالی آخرین نكته ام بوده. كسانی هم كه با من كار كرده اند می دانند من زیاد چانه نزده ام. تلویزیون به جای پرسیدن سوال از متولی امر، خودش تحقیق و جواب را پیدا كند مدیر تبادل تجارب سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره انتقاداتی كه به این جشنواره می شود، اظهار داشت: فكر می كنم خوب است در تلویزیون درباره موضوعی صحبت كنم. تلویزیون همیشه می خواهد درباره شایعه یا سوالات از متولی امر سوال كند. مثلا درباره كم شدن تولید انرژی از وزیر نیرو می پرسند او هم می گوید نه اتفاقا تولید بیشتر هم شده است، در حالیكه تلویزیون یك رسانه است و خودش باید منبع باشد و تحقیق كند و جواب درست را بگیرد. در هیچ جشنواره ای چگالی فیلم های خوب اینقدر زیاد نیست وی ادامه داد: درباره جشنواره جهانی فیلم فجر هم اگر از من می پرسید باید بگویم ما یكی از معتبرترین جشنواره های دنیا را برگزار می نماییم و در هیچ جشنواره ای چگالی فیلم های خوب اینقدر زیاد نیست. فیلم های نماینده اسكار كشورها یا آثاری كه جوایز زیادی گرفته اند در جشنواره هستند. درباره آثاری كه چنین پیشینه ای ندارند هم پوست داوران كنده می گردد تا به قول شما با سلیقه خودشان آنها را انتخاب كنند. هر چقدر درباره چنین سؤالاتی خود مطرح كننده سؤال تحقیق و پژوهش كند بهتر است. شجاع نوری در پاسخ به اینكه آیا فیلم هایی كه سیاه نمایی می كنند در جشنواره های جهانی موفق می شوند اظهار داشت: ما متاسفانه خود كم باوری داریم و چون چیزهایی را راحت به دست آورده ایم آنها را باور نداریم. من سالها در جشنواره های مختلف فیلم های ایرانی را معرفی می كردم و هر كسی شغل مرا می فهمید آن را یك شغل لوكس می دانست. درباره این سوال هم كاش خبرنگار صداوسیما در آمریكا برود و از آكادمی اسكار سوال كند كه آیا واقعا فیلم های سیاه نما را دوست دارند؟ اگر قرار باشد من جواب بدهم كه می گویم نه اصلا اینگونه نیست. من اگر بودم «چهارراه استانبول» را برای اسكار می فرستادم من اگر بودم با سفارش به تدوین كوچك و تغییر ریتم «چهارراه استانبول» را می فرستادم وی در پاسخ به این پرسش ضیاء كه به نظر شما چه فیلمی برای ارسال به اسكار بهتر است، بیان كرد: من اگر بودم با سفارش به تدوین كوچك و تغییر ریتم «چهارراه استانبول» را می فرستادم. این فیلم كشش روایی را دارد و قصه اش انسانی است. مهدی پاكدل هم توی آن بازی می كند. اعضای آكادمی اگر روند قصه آرتیستیك باشد هر چقدر هم سیاه نمایی كرده باشید به مذاقشان خوش نمی آید. شانس «تنگه ابوقریب» هم كم نیست. البته نه به جهت اینكه چون مهدی هم در آن بازی می كند. معاشرت با میهمان روی آنتن زنده را دوست دارم این هنرمند درباره تجربه اجرا هم اظهار داشت: اجرا را دوست دارم البته این را كه با میهمان معاشرت كنم دوست دارم و انرژی تماشاگر را حس می كنم. اینكه هدفن در گوشم باشد یا از روی نوشته بخوانم دوست ندارم اما معاشرت روی آنتن زنده خیلی خوب است. وضع امروز ما خوب است فقط باید دلهای مان را به هم پیوند بزنیم شجاع نوری در انتها تصریح كرد: تصویری از یك پیرمرد ژاپنی دیدم كه در سونامی تمام زندگی اش را از دست داده بود اما لبخندی روی لبش بود و می گفت خوشحالم كه یك بار دیگر فرصت به دست آوردم از صفر شروع كنم. درباره اوضاع فعلی هم ما خیلی حال مان خوب است، وضع مان هم خوب است فقط باید دل هایمان را به هم پیوند بزنیم. «فرمول یك» با اجرا و تهیه كنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷: ۳۰ از شبكه یك سیما روی آنتن می رود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای علیرضا شجاع نوری در فرمول یك : من اگر بودم چهارراه استانبول را برای اسكار می فرستادم بسته هستند Date | 13/09/2018