در ادامه معرفی فیلم ها ۹ نماینده اسكار خارجی زبان معرفی گشتند، انتخاب فیلم بلژیك و ژاپن

    Home  /  جشن  /  در ادامه معرفی فیلم ها ۹ نماینده اسكار خارجی زبان معرفی گشتند، انتخاب فیلم بلژیك و ژاپن

در ادامه معرفی فیلم ها ۹ نماینده اسكار خارجی زبان معرفی گشتند، انتخاب فیلم بلژیك و ژاپن Image

در ادامه معرفی فیلم ها ۹ نماینده اسكار خارجی زبان معرفی گشتند، انتخاب فیلم بلژیك و ژاپن

صد كادو: با معرفی فیلم های منتخب از جانب ژاپن و بلژیك برای بخش اسكار خارجی زبان نود و یكمین دوره اسكار، تعداد فیلم های معرفی شده برای رقابت در این بخش به ۹ فیلم رسید.

به گزارش صد كادو به نقل از آسوشیتدپرس، در حالیكه ژاپن فیلم برنده جایزه كن امسال یعنی «دله دزدها» ساخته هیروكازو كورئیدا را برای اسكار ۲۰۱۹ در بخش خارجی زبان معرفی كرده است، بلژیك هم فیلم «دختر» ساخته لوكاس دونت را جهت شركت در این بخش برگزید.
«قوی بلورین» ساخته داریا ژوك از بلاروس، «بگیر یا ولش كن» از استونی اولین تجربه كارگردانی لینا تریسكینا-وانهاتالو، «برایم اهمیتی ندارد كه در تاریخ تا حد بربرها سقوط كنیم» ساخته رادو ژوده از رومانی، «مترجم» ساخته مارتین شولیك از اسلوواكی، «الدورادو» ساخته ماركوس ایمهوف از سوییس، «درخت گلابی وحشی» ساخته نوری بیلگه جیلان از تركیه، «من جادوگر نیستم» ساخته رونگانو نیونی از بریتانیا هم تابحال برای این رقابت معرفی شده اند.
«دله دزدها» شصت و پنجمین فیلمی است كه از جانب ژاپن برای این رقابت معرفی می گردد. ژاپن تابحال ۱۲ بار نامزد شده و ۴ بار این جایزه را برده است. «دله دزدها» امسال برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره كن شد.
«دختر» نخستین فیلم دونت است كه به اسكار معرفی می گردد. این فیلم چهل وسومین فیلمی است كه بلژیك برای اسكار معرفی می كند. این كشور تا كنون ۷ نامزد داشته است و تنها یك بار در سال ۲۰۱۵ به فهرست كوتاه این رقابت راه یافته است.
«دختر» موفق به كسب جایزه فیپرشی و دوربین طلای جشنواره كن امسال شد و برای بهترین بازیگر مرد نقش اول جایزه جشنواره اودسا را تصاحب كرد.
نامزدهای منتخب از میان فیلم های معرفی شده به اسكار خارجی زبان دوره نود و یكم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می گردند. مراسم اسكار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در ادامه معرفی فیلم ها ۹ نماینده اسكار خارجی زبان معرفی گشتند، انتخاب فیلم بلژیك و ژاپن بسته هستند Date | 25/08/2018