توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در جشنواره فیروزه

    Home  /  جشن  /  توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در جشنواره فیروزه

توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در جشنواره فیروزه Image

توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در جشنواره فیروزه

صد كادو: مدیركل اداره مجامع، تشكل ها و فعالیت های فرهنگی و دبیر جایزه «فیروزه» از توجه به نقش «اقتصاد فرهنگ» در ارتقای تولید ملی در چهارمین دوره این جشنواره اطلاع داد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فریدونی بیان كرد: با عنایت به نام گذاری سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از كالای ایرانی» و نظر به اینكه این جایزه در جهت سیاست های كلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به راه افتاده است، دبیرخانه جایزه فیروزه در نظر دارد چهارمین دوره این جایزه را با محوریت اقتصاد فرهنگ و نقش كالاهای فرهنگی در ارتقای تولید ملی برگزار كند.
او افزود: پیرو مصوبات جلسه شورای سیاست گذاری كه با حضور معاون امور فرهنگی برگزار شد، چهارمین دوره جایزه فیروزه در چهار مبحث اصلی اسباب بازی و سرگرمی، نوشت افزار، هدایای فرهنگی و هنرهای سنتی كاربردی و كالاهای فرهنگ محور خانواده برگزار می گردد.
دبیر جایزه فیروزه با اشاره به اینكه انتخاب هر یك از این موضوعات حاصل بررسی های دقیق و كسب نظر از صاحب نظران و كارشناسان این حوزه بوده است، اظهار داشت: دارا بودن مخاطب زیاد در جامعه، تاثیرات بسزای فرهنگ بر سبك زندگی و هم گردش مالی قابل توجه این محصولات باعث شد تا بعنوان موضوعات این دوره جایزه فیروزه انتخاب شوند.
فریدونی با تاكید بر صادرات فرهنگی در برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد: یكی از سرفصل های برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادرات كالاهای فرهنگی به خارج از كشور است، از این رو در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه و با بهره گیری از نظرات تولیدكنندگان و هم كارشناسان و متخصصان این حوزه در حال بررسی و آماده سازی مقدمات تحقق این امر هستیم.
او بیان كرد: یكی از برنامه های معاونت امور فرهنگی پشتیبانی از فناوری های فرهنگی و ایده های خلاقانه فرهنگ محور است كه امیدواریم در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه، ظرفیت ها و استعدادهای این حوزه را شناسایی نماییم تا حمایت های لازم از آنان به عمل آید.
چهارمین دوره جایزه فیروزه در دی ماه برگزار می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای توجه به نقش اقتصاد فرهنگ در جشنواره فیروزه بسته هستند Date | 14/08/2018