لوح ثبت جهانی هنر ساخت كمانچه و مكتب پیانوی ایرانی رونمایی گردید

    Home  /  جشن  /  لوح ثبت جهانی هنر ساخت كمانچه و مكتب پیانوی ایرانی رونمایی گردید

لوح ثبت جهانی هنر ساخت كمانچه و مكتب پیانوی ایرانی رونمایی گردید Image

لوح ثبت جهانی هنر ساخت كمانچه و مكتب پیانوی ایرانی رونمایی گردید

صد كادو: مراسم شب كمانچه و پیانوی كلاسیك ایرانی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار گردید.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در این مراسم كه شامگاه پنجشنبه ۱۸ مرداد برگزار شد، قطعاتی از پیانوی ایرانی توسط استاد پویان آزاده نواخته شد و استاد علی اكبر شكارچی هم به كمانچه نوازی برای میهمانان پرداخت. همینطور در این مراسم لوح ثبت جهانی هنر ساخت و نواخت كمانچه و شیوه نوازندگی پیانوی كلاسیك ایرانی و شیوه نواختن پیانوی ایرانی به سبك استاد مرتضی محجوبی با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رونمایی گردید و مونسان از اساتید و دست اندركاران تهیه این دو پرونده قدردانی نمود. سخنرانی محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی كشور، نمایش كلیپ با مبحث ثبت جهانی كمانچه و ثبت ملی پیانوی كلاسیك ایرانی و سخنرانی داریوش پیرنیا از دیگر بخش های این برنامه فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریحی نیاوران بود. «هنر ساختن و نواختن كمانچه»، ۱۶ آذر ۹۶ در دوازدهمین نشست كمیته یونسكو در كره جنوبی به نام ایران و آذربایجان به صورت مشترك به ثبت رسید. مكتب پیانوی كلاسیك ایرانی هم شهریور ۹۶ در لیست میراث ناملموس ایران به ثبت رسید.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای لوح ثبت جهانی هنر ساخت كمانچه و مكتب پیانوی ایرانی رونمایی گردید بسته هستند Date | 10/08/2018