كنسرت اركستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باكو

    Home  /  جشن  /  كنسرت اركستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باكو

كنسرت اركستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باكو Image

كنسرت اركستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باكو

صد كادو: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی با اجرای اركستر ملی ایران و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در باكو پایتخت آذربایجان شروع شد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری برنامه های هنری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان فرهنگی، هنری كشورمان و ابوالفضل قارایف؛ وزیر فرهنگ آذربایجان در باكو شروع شد.
اركستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در سالن فلارمونیای باكو برنامه اجرا كرد و نمایشگاه خوشنویسی، تذهیب، نقاشی خط، نقاشی، خط ثلث و نسخ، آثار صنایع دستی حكاكی روی نقره، قلمزنی، نقاشی روی استخوان و منبت كاری از هنرمندان ایران تصاویری از جاذبه های گردشگری و لباس های سنتی ایرانی در این هفته فرهنگی برگزار گردید.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: هفته های فرهنگی میان كشورها طبق معمول با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یكدیگر برگزار می شود؛ ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادن همدلی مردم دو كشور برگزار شده است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هزاران سال در شادی ها و غم ها با یكدیگر سهیم بودند و از دین، مذهب، تاریخ، سنن و آداب مشترك برخوردار بوده و هستند.
صالحی اضافه كرد: ما و ملت جمهوری آذربایجان امروز با هم آشنا نشده ایم، ما هزاران سال است كه با هم آشنایی داریم. ارتباطات فرهنگی دو كشور روز به روز در حال گسترش است و همكاری ها ما را به آینده بهتری رهنمون می كند.
ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان هم در سخنرانی خود در این مراسم، اظهار داشت: میان مسؤولان، دولت و مردم دو كشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همكاری های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می كند و برگزاری هفته های فرهنگی بین دو كشور به یك سنت تبدیل گشته است.
وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باكو و گنجه جمهوری آذربایجان را تحفه ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان نمود.
هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (اداره كل همكاری های فرهنگی و امور ایرانی ها خارج از كشور) با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی رایزنی فرهنگی كشورمان در جمهوری آذربایجان، از ششم تا ۱۰ تیر ماه در دو شهر باكو و گنجه در حال برگزاری است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كنسرت اركستر ملی و نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در باكو بسته هستند Date | 02/07/2018