در مراسم وداع با جامعه شناس فقید كشور عنوان شد؛ مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود

    Home  /  جشن  /  در مراسم وداع با جامعه شناس فقید كشور عنوان شد؛ مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود

در مراسم وداع با جامعه شناس فقید كشور عنوان شد؛ مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود Image

در مراسم وداع با جامعه شناس فقید كشور عنوان شد؛ مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود

صد كادو: مراسم وداع با پیكر پاك دكتر محمدامین قانعی راد امروز (یكشنبه ۲۷ خرداد) از مركز تحقیقات سیاست های علمی كشور آغاز و در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران انجام شد.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، در این مراسم كه با حضور دكتر علی ربیعی وزیر كار، رفاه و تعاون اجتماعی، دكتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دكتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا عارف و الیاس حضرتی همراه بود، جمع گسترده ای از دانشگاهیان حضور بهم رساندند و در اندوه از دست دادن این جامعه شناس پیشكسوت و استاد فقید هم آوا شدند.

دكتر سیدمهدی اعتمادی فر، رئیس دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور در این مراسم و با اشاره به اینكه دكتر قانعی راد مسئولیت انجمن جامعه شناسی ایران را در خطیرترین دوره ها بر عهده داشته است، بزرگ ترین سرمایه ایشان را امیدواری دانست و اظهار داشت: قانعی راد زنده است؛ او با گفتارها و نوشتارهای خود تا آخرین نفس از كیان جامعه شناسی دفاع كرد و ما هم ادامه دهندگان راه و وام دار او هستیم.

مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود

هادی خانیكی، رئیس انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات با حضور در این مراسم، دكتر قانعی راد را معلم عاشق و عاقل و كنش گر دوراندیش و اندیشه ورز توصیف كرد و اظهار داشت: چنانكه گفته اند، وی دغدغه ایران را داشت؛ او درد مردم را به اتاق های فكر برد و دردهای جامعه شناسی را به حوزه های سیاستگذاری كشاند.

وی اضافه كرد: این در حالی بود كه هر چه تن ایشان ناتوان تر می شد، جانش شیفته تر و ذهنش هم شكوفاتر می شد؛ بطوری كه كارنامه وی در دو سال بیماری اش درخشان تر از دوران دیگر است.

خانیكی مساله قانعی راد را به تعبیر خودش سرزندگی اجتماعی عنوان و تصریح كرد: در سال های جدال با بیماری او توان توانمندشدن به جای تسلیم به ناتوانی را یافت و بیش از هر چیز به احیای جامعه می اندیشید.

درد پدر، درد جامعه بود

عرفان قانعی راد، فرزند دكتر قانعی راد هم در این مراسم با اشاره به اینكه به رسم احترام به طبع والای پدرش از بیان گلایه ها صرف نظر می كند، خون جگر شدن جامعه شناس مردم دار و اصیل در سن ۶۳ سالگی و در اوج خلاقیت و شكوفایی اش را مایه بهت ندانست و اظهار داشت: ۹ سال پیش زمانی كه لكه های سفید روی صورت پدر ظاهر شد، دكتر آن ها را ناشی از فشارهای عصبی دانست؛ دردی كه پدر به آن گرفتار شد، درد جامعه بود. ایشان در این شرایط نمی توانست ببیند و ساكت بماند.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، مراسم وداع با دكتر محمدامین قانعی راد امروز در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار گردید و سپس پیكر پاك ایشان به قطعه نام آوران بهشت زهرا انتقال یافت.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در مراسم وداع با جامعه شناس فقید كشور عنوان شد؛ مساله دكتر قانعی راد سرزندگی اجتماعی بود بسته هستند Date | 17/06/2018

categories & tags