سردار زهرایی: مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد

    Home  /  جشن  /  سردار زهرایی: مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد

سردار زهرایی: مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد Image

سردار زهرایی: مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد

به گزارش صد کادو، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: بسیج تشکیلات انقلاب است و رویکرد و روال آن انحرافی نخواهد شد چون برای انتفاع خودش اقدامی نمی نماید. همین طور مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، سردار محمد زهرایی – رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور – در نشست خبری سالروز تأسیس این سازمان بیان نمود: عید سال جاری گروههای جهادی همان گروه هایی بودند که سنوات گذشته در مناطق محروم حاضر می شدند، اما در عید سال جاری کار به شکل قرارگاهی انجام شد. گروههای جهادی از حمایت مستمر قرارگاه برخوردار بودند و ارزیابی هم توسط سازمان انجام شد. همینطور رسانه ها در عید سال جاری نشان دادند که روایت اول را در زمینه اردوهای جهادی دارند. کار رسانه ای در زمینه اردوهای راهیان نور به صورت عینی به مردم نشان داده شد و این اقدامات رسانه ای از دید خدمت دهنده و خدمت گیرنده سبب افزایش رضایت اقشار مردم شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام نمود: سند اعتلای ۱۰ ساله ای داریم که عنوان می کند بسیج در گام دوم انقلاب معطوف به تمامی مردم است و معطوف به کارت بسیج نیست بلکه هرکس که خدمتگزار باشد می تواند فعالیت کند. یکی از حلقه های میانی ما کانون های بسیج هستند. حالا ۴۰ هزار گروه جهادی فعال داریم و نزدیک به ۶۰ هزار گروه جهادی هم در »سامانه اطلس جهادی» به ثبت رسیده اند. بودجه ریزی به شکل قرارگاهی صورت می گیرد به این مفهوم که در لحظه حق تصمیم گیری و اجرا وجود داشته باشد. دو قرارگاه اصلی و دو قرارگاه هم به صورت جداگانه توسط سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج هم فعالیت دارند. قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی یک قرارگاه سازندگی مانند خاتم است با این تفاوت که کارش در مقیاس انجام پروژه های کوچک و زودبازده است. در این بخش ما با آدم ها کارداریم به این مفهوم که در هر پروژه استعدادهای شناخته شود و تحویل انقلاب بدهیم.
سردار زهرایی اضافه کرد: این قرارگاه در روستاها و محلات فعالیت دارند. کار آب آشامیدنی رسانی به حدود ۶۸۰ روستا پارسال انجام شده است و نزدیک ۱۲۰۰ کیلومتر کار جاده بین مزار شهدا انجام داده ایم. مسکن محرومین هم از اولویت های روستایی ما بوده است که به صورت مشترک با نهادهای دیگر انجام دادیم. سال جاری پروژه «آبخیز تا جالیز» هم پروژه نمونه بسیج سازندگی است که در سه سال صورت خواهد گرفت. در رابطه با محلات حاشیه شهر هم بر بیشتر از ۳۰۰ محله تمرکز کرده ایم تا در ۱۲ مولفه اقدامات جهادی انجام بدهند. امسال ۳۲ هزار پروژه را در نظر داریم تا انجام بدهیم.
وی ضمن اشاره به این که باید از فضای خصولتی فاصله بگیریم و کارها توسط مردم و به نفع مردم صورت گیرد، تصریح کرد: متاسفانه هنوز توفیقی در این مورد نداریم. مردم باید بپذیرند که همان گونه که در فعالیتهای مذهبی پای کار هستند باید در اقتصاد هم احساس مسئولیت کنند البته در اقتصاد اعتماد کردن دشوارتراست و در جنگ اقتصادی این کار را باید بسیج سازندگی بعنوان حلقه میانی انجام بدهد. قرارگاه اقتصاد مقاومتی با این هدف شکل گرفته است. توانمندسازی و مهارت آموزی، اشتغال و ایجاد فرصت شغلی و تولید سه محور اصلی کار این قرارگاه به شمار می روند و پارسال ۱۵۷ هزار فرصت شغلی به وجود آمد. همینطور در این حوزه ۲۹ هزار صندوق و ۱۶۰۰ تعاونی داریم که کاملا مردمی اداره می گردند. امسال ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کرده ایم. مجلس مستقیم به ما تسهیلات نداد و استانداران را قانع کردیم و تا کنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان جذب کرده ایم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام نمود: سال جاری ۵۰ همت استانداران و همینطور ۳۱ همت هم از نهادی دیگر مقرر است جذب نماییم. برنامه ما برای سال جاری سه همت است. سال قبل هشت دهکده جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان ها به وجود آمد. سالجاری هم هفت دهکده ایجاد می شود. ایجاد نمایشگاه با عرضه محصولات هم از دیگر برنامه ها است. در همین راستا ۳۲ نمایشگاه در سطح کلی برپا خواهد شد. خوشه سازی هم از دیگر کارهایی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد در این عرصه چند کارآفرین با هم جمع می شوند و یک نفر نمانام می گیرد.
وی افزود: سال قبل ۵ میلیون بسته معیشتی و ۵۴ هزار نفر و قربانی توزیع شده است. همینطور در زمینه تهیه جهیزیه و آزادسازی زندانی هم کارهایی انجام شد.
سردار زهرایی اظهار نمود: بسیج تشکیلات انقلاب است و رویکرد و روال آن انحرافی نخواهد شد چون برای انتفاع خودش اقدامی نمی نماید. مهر هیچ دولتمرد و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد. گروههای جهادی دولتی نخواهند شد. دولت ها نباید گروههای جهادی را جیره خور خود کنند. جهادی ها را نباید مجلسی یا دولتی کرد چون انحصار در این حوزه نادرست است. سمن ها می توانند از بودجه ها استفاده قانونی کنند اما گروههای جهادی بی منت می آیند. باید در رابطه با گروههای جهادی در قانون، اصلاح هویت بخشی شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی در قسمت دیگر سخنان خود اظهار داشت: حوادث اخیر کشورمان یک فتنه جهانی مقابل ایران بود و همه جبهه استکبار با هم جمع شدند. در این حوزه کمپین محدودیت های اقتصادی مقابل کشورمان شکل گرفت. در جنگ ترکیبی سال گذشته، شناخت اذهان برای دشمن بسیار مهم بود. آنها پیشرفت های محسوس انقلاب اسلامی را می خواستند بعنوان فعالیتهای جعلی عرضه بدهند، اما در جنگ روایت ها، رسانه های ایران با آنها مقابله کردند. این وسط برخی ها با گذاره «این ها رفتنی اند» فریب خوردند و الان از این که ذات خویش را نشان دادند پشیمان هستند. در این شرایط احتیاج به جهاد تبیین داریم. دشمن ولایت را هدف گرفته بود. متوجه بودند که اگر عمود خیمه را هدف بگیرند کار تمام است و دوم این که دشمن مردم را هدف قرار دادند و می خواستند میان مردم و ولایت فاصله ایجاد کنند. تمرکز دشمن ولایت و مردم بود. در نقطه مقابل، در زمان و مکان درست حضور داشتیم و هم از ولایت دفاع کردیم و هم به مردم خدمت کردیم و در این میان بسیج حلقه واسطه بود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سردار زهرایی: مهر هیچ سیاست مدار و جریان اقتصادی بر پیشانی بسیج نخواهد خورد بسته هستند Date | 06/05/2023