موضع وزارت فرهنگ درباره طرح واگذاری كتابخانه های كانون؛ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ذخایر فرهنگی ارزشمندکشور است

    Home  /  جشن  /  موضع وزارت فرهنگ درباره طرح واگذاری كتابخانه های كانون؛ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ذخایر فرهنگی ارزشمندکشور است

موضع وزارت فرهنگ درباره طرح واگذاری كتابخانه های كانون؛ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ذخایر فرهنگی ارزشمندکشور است Image

موضع وزارت فرهنگ درباره طرح واگذاری كتابخانه های كانون؛ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ذخایر فرهنگی ارزشمندکشور است

به گزارش صد کادو، وزارت فرهنگ به دنبال واکنش ها به خبر واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اعلامیه ای، توضیحاتی عرضه کرده است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال طرح انتقال مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور با انتشار اعلامیه ای واکنش نشان داد.
متن این اعلامیه بدین شرح است:
«در پی انتشار خبری در مورد نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واگذاری مدیریت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می شود:
۱- مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ذخایر فرهنگی پرارزش حوزه فرهنگ و هنر کشور عزیزمان و در دهه های مختلف محملی برای اعتلای فعالیتهای فرهنگی سازنده بوده است.
۲- تقویت و حمایت و کمک همه جانبه کانون پرورش فکری کودکان استفاده از ظرفیت همه بخش های فرهنگی هنری برای هم افزایی با این کانون اهتمام جدی وزارت ارشاد بعنوان متولی سیاستگذار و مرجع فعالیتهای فرهنگی در دولت می باشد.
۳- وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خود عضو مجمع عمومی این کانون بوده و در کنار دیگر اعضای مجمع عمومی، بخصوص وزیر محترم آموزش و پرورش وظیفه سیاست گذاری و نظارت کلان بر این نهاد را بر عهده دارد.
۴- از خصوصیت های مثبت دولت مردمی، هماهنگی کامل میان وزرا و وزارت خانه ها و همدلی برای حل مشکلات است.
۵- در این خصوص، نظر کارشناسی وزارت فرهنگ به تمامی دستگاههای ذی نفع ارسال و سپس در کمیته و کمیسیون تخصصی مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.
۶- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آنکه انتشار یک گزارش کارشناسی را که هنوز فرآیند بررسی های قانونی خویش را حتی در کمیته و کمیسیون های تخصصی دولت هم شروع نکرده، عملی نادرست می داند و جوسازی ها و انتشار اخبار دروغین نظیر تعطیلی و انحلال کتابخانه های کانون را هم عملی غیر اخلاقی و در عین حال متوقع از جانب برخی جریان ها می داند، تاکید می کند اصل درخواست برای حمایت بیشتر، تقویت و هم افزایی جریان فرهنگی و اصیل و ترویج کتابخوانی بوده است و هر تصمیمی در حوزه فرهنگی دولت مردمی به پشتوانه کسب دیدگاه ها و نظرات کارشناسی دلسوزان و خبرگان اتفاق می افتد که مبحث اخیر هم تابعی از این رویکرد کلان است.
۷- خدمات و زحمات بی شائبه همکاران عزیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته تقدیر بوده و بیان دیدگاه های دلسوزانه موافق یا مخالف با اصل این پیشنهاد، باعث بهره مندی بیشتر دستگاههای فرهنگی از نظرات کارشناسی و تخصصی عرصه فرهنگ می شود».

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای موضع وزارت فرهنگ درباره طرح واگذاری كتابخانه های كانون؛ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ذخایر فرهنگی ارزشمندکشور است بسته هستند Date | 15/09/2022