برای حضور در كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند

    Home  /  جشن  /  برای حضور در كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند

برای حضور در كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند Image

برای حضور در كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند

به گزارش صد کادو، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، فردا دوشنبه ۲۱ شهریور به قزاقستان سفر می کند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأتی از جمهوری اسلامی ایران متشکل از حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری و زهرا رشید بیگی، رییس گروه مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن حضور در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در ایام (۲۲ تا ۲۴ شهریورماه)، بمنظور هم افزایی و همبستگی و یافتن راه حل مناسب برای حل بحران های منطقه ای و بین المللی با برخی نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف دیدار می کند.
وی علاوه بر دیدارهای رسمی و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی قزاقستان، با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان درباب توسعه روابط فرهنگی و اجرائی شدن توافقات و تفاهمات فرهنگی دو کشور با مقامات قزاقستان، تبادل نظر خواهدنمود.
شایان ذکر است، کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی، ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه جاری با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، کیریل، اسقف اعظم روسیه، ارباش، رییس سازمان دیانت ترکیه و الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف انجام می شود.
در این اجلاس، بیش از ۱۳۰ رییس هیأت از ۶۰ کشور جهان همچون نمایندگانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت، شینتوئیسم، بودایی، زرتشتی، هندوئیسم و سایر ادیان حضور خواهند داشت.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برای حضور در كنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی؛ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می کند بسته هستند Date | 14/09/2022