چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟

    Home  /  جشن  /  چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟

چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟ Image

چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟

صد كادو: هر دو خواننده پاپ هستند. هر دو محبوبند. هر دو یك باره بیمار می شوند و به فاصله چند سال از این دنیا می روند؛ اما درگذشت اولی پدیده می شود و دیگری نه. چرا؟!
مرتضی پاشایی بعد از یك دوره دست و پنجه نرم كردن با بیماری آبان ماه ۹۳ در ۳۰ سالگی درگذشت؛ چند ساعت از اعلام خبر فوت این خواننده پاپ نگذشته بود كه طرفدارانش برابر بیمارستان بهمن تهران جمع شدند و در ادامه همان شب در پارك ها به یاد او شمع روشن كردند كه تقریباً همین ماجرا در چند شهرستان هم رخ داد. مراسم خاكسپاری و ختم او هم با گستردگی فراوان و غیرمنتظره ای همراه شد. همه این ها ماجرای درگذشت مرتضی پاشایی را به یك «پدیده» تبدیل كرد كه با حضور اساتید رسانه و جامعه شناسی در نشست های گوناگون نقد و بررسی گردید.
بهنام صفوی هم چند سال درگیر سرطان بود و بارها به همین علت در بیمارستان بستری شد و در نهایت روز گذشته در ۳۶ سالگی از دنیا رفت. اما درگذشت این خواننده پاپ با عنایت به شرایط نسبتاً مشابهش با پاشایی موج آنچنانی ایجاد نكرد و غیر از سیل پست های فضای مجازی درباره این خواننده، در دنیای واقعی تا این لحظه خبری از تجمع طرفداران او منتشر نشده است. صفوی كه در اصفهان فوت كرده مقرر است فردا (۲۵ اردیبهشت) در شاهین شهر به خاك سپرده شود.
حمید شكری خانقاه – جامعه شناس – با اشاره به اینكه مراسم خاكسپاری بهنام صفوی هنوز برگزار نشده، در این زمینه به ایسنا می گوید: نقطه اوج و انفجار جمعیت در مراسم خاكسپاری مرتضی پاشایی رخ داد، بدین سبب باید صبر كرد تا مراسم خاكسپاری بهنام صفوی نیز اجرا شود.
او ادامه می دهد: همیشه اتفاق اول در جامعه با موج بیشتری همراه می باشد. با این وجود وضعیت جامعه در زمان درگذشت پاشایی و صفوی تفاوت دارد؛ امروز مشكلات اقتصادی جامعه را درگیر دغدغه بزرگ تری كرده كه فراتر از مباحث فرهنگی است. از طرفی مردم اخیرا موج شدید سیل را از سر گذرانده اند. این در شرایطی است كه زمان فوت آقای پاشایی جامعه چنین وضعی نداشت.
این جامعه شناس اضافه می كند: از طرفی قبل از فوت آقای پاشایی خبرها و تصاویر زیادی از وی در بیمارستان پخش می شد كه در مردم آمادگی ایجاد می كرد اما درباره آقای صفوی این اتفاق كمتر رخ داد. بنظر می رسد بایستی منتظر مراسم خاكسپاری و بازخوردهای بعدی طرفداران بهنام صفوی در شبكه های اجتماعی شد؛ در ایام آتی بیشتر می توان در این زمینه صحبت كرد. با عنایت به دغدغه های امروز مردم باید دید این دو سوژه قابل مقایسه هستند یا نه.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای چرا بهنام صفوی، مرتضی پاشایی نشد؟ بسته هستند Date | 20/05/2019