سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می گردد

    Home  /  جشن  /  سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می گردد

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می گردد Image

سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می گردد

صد كادو: سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار ˮاین جامه سیاه فلك در عزای كیستˮ ازسوی كارگروه ساماندهی مدولباس كشور از ۲۸مهر تا ۴ آبان ماه در تالار وحدت برگزار می گردد.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه لباس عاشورایی، سومین نمایشگاه لباس عاشورایی ازسوی كارگروه ساماندهی مدولباس كشور با هدف ترویج لباس های مناسبتی در شان ایام محرم و تحقق اهداف سبك زندگی اسلامی و ایرانی واستفاده ازقابلیت های طراحی دوخت و تولید درعرصه لباس های مناسبتی وعاشورایی و ترویج هرچه بهترشعائردینی وعاشورایی برگزار می گردد.
ترغیب و تشویق طراحان برای عرضه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی، تقدیراز زحمات پیشكسوتان، چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع، برگزاری نشست ها و كارگاه های آموزشی، برگزاری مسابقه ایده تا محصول ومسابقه تصویرگری عشق ماندگار از برنامه های سومین نمایشگاه مد ولباس عاشورایی است.
سومین نمایشگاه لباس عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می گردد. بخش مسابقات شامل پوشاك آقایان، پوشاك بانوان، پوشاك كودك و نوجوان، طراحی پارچه و لباس تولید شده (تن پوش جامع) كاربردی است.
بخش جنبی هم شامل نشست ها و كارگاه های آموزشی، مسابقه ایده تا محصول، مسابقه تصویرگری عشق ماندگار است.
از محورها و الویت های بخش مسابقه سومین نمایشگاه لباس عاشورایی، به لباس عزاداری اقوام استان ها در ماه محرم، لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تكایا و هیات ها، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا، طراحی داستان های وقایع عاشورا روی لباس، طراحی پارچه با مضامین و اشعار در رابطه با مبحث عاشورا، استفاده و بكارگیری اشعار محتشم كاشانی، عمان سامانی در طراحی لباس و پارچه می توان اشاره نمود.
سومین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار “این جامه سیاه فلك در عزای كیست” ازسوی كارگروه ساماندهی مدولباس كشوراز ۲۸ مهر الی ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷ درتالار وحدت برگزار می گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سومین نمایشگاه لباس عاشورایی برگزار می گردد بسته هستند Date | 11/10/2018