گفتگوی ورایتی با ریدلی اسكات؛ انتقاد خالق گلادیاتور از برخورد ترامپ با كرونا

    Home  /  جشن  /  گفتگوی ورایتی با ریدلی اسكات؛ انتقاد خالق گلادیاتور از برخورد ترامپ با كرونا

گفتگوی ورایتی با ریدلی اسكات؛ انتقاد خالق گلادیاتور از برخورد ترامپ با كرونا Image

گفتگوی ورایتی با ریدلی اسكات؛ انتقاد خالق گلادیاتور از برخورد ترامپ با كرونا

صد كادو: كارگردان سرشناس فیلم هایی چون گلادیاتور می گوید برای مقابله با كرونا در خانه می ماند، برای اینكه می خواهد زنده بماند. وی در عین حال ترامپ را یك دیوانه خواند كه لزوم این امر را درك نمی نماید.

به گزارش صد كادو به نقل از ورایتی، باتوجه به گسترش شیوع ویروس كرونا در سراسر جهان، هالیوود به بن بست رسیده است. تولیدات تلویزیونی و سینمایی به حالت تعلیق درآمده و صنعت سرگرمی همراه با میلیون ها نفر شاغل در مشاغل دیگر بیكار شده اند. همه اینها در امتداد رعایت فاصله اجتماعی است كه برای جلوگیری از گسترش كرونا ضروری می باشد.
یكی از پروژه هایی كه متوقف شده «آخرین دوئل» به كارگردانی ریدلی اسكات است كه درامی در قرن چهاردهم میلادی در فرانسه با بازی مت دیمون و بن افلك است. تولید فیلم همین ماه در حالی متوقف گردید كه فیلمبرداری آن در خارج از كشور شروع شده بود و احتمالاً كار زمانی باردیگر آغاز می شود كه همه چیز به وضعیت عادی برگردد. نتیجه امر این است كه تاریخ اكران فیلم كه از طرف استودیو قرن بیستم برای اواخر امسال برنامه ریزی شده بود، ممكنست تغییر كند.
اسكات این حركت را معقول خوانده است. این كارگردان ۸۲ ساله پركار كه سازنده فیلم هایی چون «بیگانه»، «گلادیاتور»، «بلید رانر» و «مریخی» است حالا به خانه اش در لس آنجلس برگشته و خبرها را دنبال می كند. وی حرف های زیادی برای گفتن درباره سیاستمداران- از ترامپ تا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا دارد- كه هر یك به شیوه خود اهتمام دارند تا این بیماری همه گیر را مهار كنند.
ریدلی اسكات در گفت و گویی با ورایتی دراین باره سخن گفته است.
* آخرین خبرها درباره «آخرین دوئل» چیست؟
كاملاً معقولانه، ادامه كار را متوقف كرده ایم. بعد از یك ماه فیلمبرداری در فرانسه كار را متوقف كردم و به نظرم زمان این كار بود. ما یك ماه آنجا بودیم و همه چیز فوق العاده بود. دوره زمانی ۱۳۶۰ میلادی یعنی ما به دوره قرون وسطای فرانسه بازگشتیم و این به صورتی جالب بود. حدود دو هفته پیش، ما تصمیم گرفتیم كار را متوقف نماییم برای اینكه احمقانه بود كه بخواهیم ادامه بدهیم و منتظر باشیم تا یك رویداد اجتناب ناپذیر رخ دهد. قرار بود به ایرلند برویم و یك وقفه طبیعی بود، بنابر این من گفتم خوب چرا همینجای كار متوقف نشویم و منتظر نمانیم؟
* نظر شما در مورد نحوه برخورد سیاستمداران با بحران ویروس كرونا چیست؟
مخصوصاً در مورد این مرد سر نارنجی كه دارد كشور را مدیریت می كند، برای خودش دیوانه ای است مگر نه؟ اندرو كوئومو (فرماندار نیویورك) برای خودش اسمی به هم زده و مسلماً خودش را شناخته شده كرده است. با نگاه به جهانی سازی سیاستمدارانی كه دنیا را اداره می كنند، نیمی از اوقات دنیا توسط احمق ها و نصف دیگر توسط دیكتاتورها اداره می شود و فقط چند رهبر به درد بخور وجود دارد. هیچكس نمی خواهد وارد سیاست بشود. اگر كسی عقلی داشته باشد اصلاً خودش نمی خواهد وارد سیاست بشود! مگه نه؟
* به جهت اینكه رهبران متفاوت عمل كنند، چه پیشنهادی دارید؟
من بچه جنگم. در سال های جنگ، ما سهمیه بندی داشتیم. مردم نمی توانستند به غذا بپردازند، ما با كوپن و ثبت نام می توانستیم چیزهای محدودی بخریم. حالا هم باید همین كار صورت گیرد برای اینكه مردم دارند یك عالم غذا می خرند و بعد همه این غذاها پوسیده می شود. در انگلستان هم بوریس جانسون باید به فكر بیفتد چون در انگلستان الان داریم با آی فون صحبت می نماییم كه می تواند یك توزیع كننده ایده آل برای محدود كردن چیزی باشد كه می توانیم هر بار در مغازه ها بخریم. از این طریق می توان نظم داشت. باید نظم و آرامش وجود داشته باشد.
* فكر می كنید رسانه ها چطور باید مدیریت شوند؟ تفاوت بین خبرهای شبكه های خبری متفاوت، وحشتناك است.
بله، دیوانگی است. هنوز فكر می كنم سی ان ان بهترین است و كارمندانش ناراحت هستند چون وضعیت درست مدیریت نمی گردد.
* فكر می كنید باید چه كاری برای بسط بیماری كرد؟
اگر برای مدت زمان تعیین شده خانه بمانیم آنها می توانند مدیریت كنند و می فهمند چه اتفاقی دارد می افتد. نكته جالب این است كه برای بیشتر مردم تجربه یك آنفلوانزای متوسط تا شدید خواهد بود و آدم های مسنی مثل من باید حواس شان بیشتر باشد. و من حواسم هست. خیلی محتاط هستم و می خواهم برگردم و فیلمم را با مت دیمون تمام كنم.
* برای گذر زمان كار خاصی انجام می دهید؟
من یك نقاش حسابی هستم. از ۱۰ سال پیش نقاشی را شروع كردم. ریشه من در مدرسه هنر است. همه وقتم را دارم نقاشی می كنم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای گفتگوی ورایتی با ریدلی اسكات؛ انتقاد خالق گلادیاتور از برخورد ترامپ با كرونا بسته هستند Date | 27/03/2020