نمایشگاه عكس بدرقه سردار در جزیره كیش انجام شد

    Home  /  جشن  /  نمایشگاه عكس بدرقه سردار در جزیره كیش انجام شد

نمایشگاه عكس بدرقه سردار در جزیره كیش انجام شد Image

نمایشگاه عكس بدرقه سردار در جزیره كیش انجام شد

صد كادو: نمایشگاه عكس بدرقه سردار به همت باشگاه عكاسان جوان و حمایت منطقه آزاد كیش اجرا شد.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، آثار عكاسان سراسر كشور از ورود پیكر مطهر این شهید والا مقام به ایران تا زمان خاكسپاری، در كیش به نمایش درآمد.
در این نمایشگاه كه به همت باشگاه عكاسان جوان و با حمایت منطقه آزاد كیش بر پا شد ۷۴ تصویر از میان ۱۲۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این رویداد، بعد از سه مرحله داوری به نمایشگاه راه پیدا كردند و جلوه های عشق و ارادت مردم ایران در آیین بدرقه سردار دل ها از لحظه ورود تا مراسم خاكسپاری در مركز همایش های بین المللی كیش به معرض نمایش گذاشته شد.
غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش در آئین نمایش آثارعكاسان در نمایشگاه عكس بدرقه سردار ضمن درود به ارواح پاك شهدای اسلام و انقلاب و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، راز ماندگاری سردار سلیمانی در قلب ها را تواضع، ایمان و ادب عنوان نمود و اضافه كرد: نام و یاد سردار چنان در قلب ها جای گرفته است كه یادش برای ما و جبهه مقاومت ماندنی شد.
مظفری با ابراز خرسندی از اینكه سازمان منطقه آزاد كیش نیزدر این رویداد سهمی هرچند كوچك داشته است بیان كرد: امیدوارم با یاری خداوند متعال توفیق داشته باشیم تا ارزش ها را پاس بداریم، در عمل نیز یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و در استمرار راه آنها تلاش نماییم.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد كیش در این مراسم با اشاره به خدمات سردار سلیمانی در طول سال های دفاع مقدس، این شهید بزرگوار را شخصیتی جهادی، شجاع و خستگی ناپذیر عنوان نمود و اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی كه سردار و معمار بزرگ انهدام لقب گرفته بود با روحیه دینی و انقلابی خود در قلب مردم نفوذ كرد و مردم مجذوب او شدند.
پورعلی در توصیف بیشتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار، مبارزی سخت كوش بود كه در گوشه گوشه عرصه های مقاومت چهره و نام و خدماتش زبانزد مردم شد و آزاده ای سربلند كه در اوج محبوبیت، هیچگاه اسیر قدرت نشد.
وی اضافه كرد: از نگاه مقام معظم رهبری، شخصیت جهادی از خاصیت های برجسته سردار است كه بعنوان چهره بین المللی نهضت مقاومت، درسطح ملی و منطقه ایی، باید سرلوحه و الگوی زندگی همگان باشد.
سعید پورعلی همین طور از برگزاری این تور نمایشگاهی در سایر مناطق آزاد و مراكز استانها به همت سازمان منطقه آزاد كیش آگاهی داد و اظهار داشت: این آثار با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز دریكی از گالری های تهران برای علاقمندان نمایش داده می شود و اختتام بخش این تور نمایشگاهی در شهر كرمان خواهد بود.
حجت السلام حسن زاده امام جمعه كیش نیز با اشاره به تعابیربزرگان از ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی اظهار داشت: از سردار سلیمانی نه بعنوان فرد بلكه بعنوان یك مكتب، شخصیتی جامع و سیدشهدای مقاومت یاد شده است كه برای شناخت و معرفی سردارسلیمانی نیازمند كارهای علمی، پژوهشی و استفاده از ابزار هنری مانندچنین نمایشگاه هایی هستیم.
همچنین حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه كرمان با حضور در این مراسم به ۴۰ سال مبارزات سردار سلیمانی اشاره نمود اظهار داشت: در نگاه قرآنی ارزش انسان ها با ۳ معیار سنجیده می شود و علم، فهم و درك كه دردرجه اول سبب شناخت آگاهی و تفاوت انسان ها می شود در وجود تحلیل گر و صاحب نظر شهید سلیمانی به خوبی دیده می شد.
محمدرضا طائب دبیر رویداد و مدیرعامل باشگاه عكاسان جوان، بیان كرد: این رویداد بیان كننده همبستگی ملی ما در پشتیبانی از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بعنوان یك سرباز و مدافع وطن بود. در این رویداد كه در كمترین زمان برگزار شد، بیشتر از ۱۲۰۰ عكس به دبیرخانه ارسال شد كه از این تعداد عكس در سه مرحله داوری كه توسط حیدر رضایی، بابك برزویه و حمید فروتن انجام شد، ۷۴ قطعه عكس كه تك برگزیده شد.
طائب درانتها اظهار داشت: نخستین نمایشگاه امروز در جزیره كیش راه اندازی شد و با حمایت هایی كه منطقه آزاد كیش از آن انجام داده است در تهران و سایر مراكز استانها نیز انجام خواهد شد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان كرمان، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، عكاسان این آثار، معاون و مسئولان معاونت فرهنگی و گردشگری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، حجت السلامو المسلمین حسن زاده امام جمعه كیش، مسئولان نظامی جزیره و اصحاب رسانه كیش در این مراسم حضور داشتند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای نمایشگاه عكس بدرقه سردار در جزیره كیش انجام شد بسته هستند Date | 22/02/2020