از قبای تركمنی تا لباس كره ای در جشنواره مد و لباس فجر

    Home  /  جشن  /  از قبای تركمنی تا لباس كره ای در جشنواره مد و لباس فجر

از قبای تركمنی تا لباس كره ای در جشنواره مد و لباس فجر Image

از قبای تركمنی تا لباس كره ای در جشنواره مد و لباس فجر

به گزارش صد كادو نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با تمركز روی نمادهای فرهنگی هنری گلستان و خراسان شمالی در حال برگزاری است؛ هر چند كه فضا برای نمایش دیگر آثار ایرانی و حتی خارجی هم فراهم است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر كه با تمركز روی نمادهای فرهنگی هنری استان گلستان و خراسان شمالی از روز گذشته ۲۴ بهمن كار خویش را در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو شروع كرده تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت.
در این جشنواره علاوه بر نمایش لباس، كیف، كفش و شال و روسری های ایرانی، نمونه لباس هایی از كشورهای افغانستان، آذربایجان، اندونزی، رومانی، هندوستان و كره جنوبی به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه ۲۷ ویترین تحت عنوان ویترین ملی به لباس های ۱۰۰ درصد ایرانی اختصاص داده شده است كه در این بخش از كت و شلوار و لباس نامزدی تا لباس مجلسی و بیرونی می توان نمونه هایی پیدا كرد.
همچنین از بین ۱۵۰۰ تصویرسازی مد و لباس كه به دبیرخانه ارسال شده بود، ۷۸ اثر به معرض نمایش گذاشته شده است كه برخی از طراحان این تصاویر با حضور در نمایشگاه در كنار آثار خود عكس یادگاری می گیرند.

افزون بر این، برخی نهادهای خصوصی و دانشگاهی كه مبادرت به برگزاری جشنواره های مد و لباس می كنند، در این جشنواره حضور داشتند. از این طریق فرصت ثبت نام برای علاقه مندان حوزه طراحی پارچه و لباس و دوخت فراهم می شود كه جشنواره های دیبا، تن پوش و مدآفرین همچون این جشنواره ها هستند.

در جشنواره سال جاری مد و لباس، مراكز و موسسات آموزش طراحی، الگوسازی، دوخت، چاپ و نقاشی روی پارچه و… فرصت معرفی و تبلیغ آموزشگاه خود و ثبت نام كارآموزان جدید را یافتند. حضور زنان فعال در حوزه طراحی و دوخت لباس همچون بخش های جذاب این نمایشگاه است كه بازدیدكنندگان بیشتری را به سمت غرفه خود جذب می كند.
در این میان یكی از چهره های مشهور دوخت تلاش داشت با نمایش مانتوها و لباس های مجلسی دوخته شده، بازدیدكنندگان را راضی به خرید بسته های آموزشی كند. وی همینطور در خلال تبلیغ هایش تلاش داشت برخی فوت و فن دوخت درست و دقیق یقه های لباس و… را به خیاطان بازدیدكننده آموزش دهد.

دانشگاه ها، دانشكده ها و انجمن های علمی فعال در حوزه های نساجی، طراحی و دوخت لباس هم در نهمین جشنواره مد و لباس فجر حضور دارند و آثار خویش را به معرض نمایش گذاشته اند.
حضور واردكنندگان و فروشندگان چاپ طرح روی پارچه و خدمات مربوط به آن و همینطور شركت های چاپ بروشور، لیبل لباس و انواع چرخ و مانكن از دیگر حاضران نمایشگاه مد و لباس هستند. افزون بر این مجلات و كتاب های مربوط به حوزه دوخت و طراحی مد و لباس غرفه هایی را به خود اختصاص داده اند.

حضور جوانان هنرمند كه كار نقاشی روی پارچه انجام می دهند و مزون داران لباس عروس از دیگر جاذبه های نمایشگاه مد و لباس سال جاری است. علاقه مندان به حوزه مد و لباس فرصت این را دارند كه از ساعت ۱۰ بامداد تا ۸ شب به نمایشگاه رجوع كنند.
یكی از بخش های هیجان انگیز جشنواره مد و لباس سال جاری، برگزاری مسابقه بین خیاطان مختلف است كه در یكی از سالن ها با حضور ناظران رقابت برگزار می گردد.
فروش پارچه های با كیفیت ایرانی هم كمابیش در بعضی غرفه ها همچون غرفه استان گلستان مشاهده می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از قبای تركمنی تا لباس كره ای در جشنواره مد و لباس فجر بسته هستند Date | 17/02/2020