در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

    Home  /  جشن  /  در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟ Image

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

به گزارش صد كادو پنجشنبه ۲۴ بهمن نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر كار خویش را در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز می كند و برگزاری این جشنواره تا روز سه شنبه ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ۲۴ تا ۲۹ بهمن در بوستان گفتگو برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از آثار و غرفه های برپاشده در این رویداد بازدید كنند.
این دوره از جشنواره با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به عرضه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، كمك به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و كشف استعدادهای نو با مبحث ویژه “فر گلستان” برگزار می گردد.
داوری بیشتر از ۷۰۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر
از زمان اعلام فراخوان این دوره، بالغ برهفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسیده و داوری آثار در بخش های مختلف از روزهای گذشته شروع شده است. البته این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می گردد.
طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی كیف و كفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف وحجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی كیف و كفش، طراحی زیورآلات همچون بخش های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی كیف و كفش و همینطور بخش بین الملل همچون بخش های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.
برافراشته شدن پرچم كشورهای خارجی در نهمین جشنواره مد و لباس فجر
بالغ بر ۲۰ كشور خارجی از زمان اعلام فراخوان نهمین جشنواره مد و لباس فجر برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی كردند كه درنهایت آثاری از ۹ كشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، تركیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش درخواهد آمد.
این بخش با رویكرد پژوهش محور به منظور بهره گیری از ظرفیت های بین الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا بخصوص كشورهای مسلمان برپا می شود و معرفی دستاوردها و آثار طراحان و تولیدكنندگان لباس ملل دیگر به طراحان و تولیدكنندگان لباس كشورمان، آشنا ساختن فعالان حوزه مد و لباس كشور با روندهای جاری در دنیای مد و لباس، انتقال دانش و تجربه در حوزه های طراحی لباس، طراحی پارچه، تولید پوشاك و استفاده از تكنولوژی های جدید در عرصه مد و لباس به داخل كشور، آماده سازی طراحان و تولیدكنندگان حوزه مد و لباس كشور برای حضور در عرصه های تخصصی و بازارهای بین المللی حوزه مد و لباس و ایجاد امكان ارتباط مستقیم میان فعالان حوزه مد و لباس كشور با فعالان این حوزه در دیگر جوامع و ملل ازجمله اهداف این بخش خواهد بود.

نشست ها و كارگاه های بخش دوخت های سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر
جدول نشست ها و كارگاه های بخش دوختهای سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از جانب دبیرخانه این بخش انتشار یافته است كه پته دوزی، نم نم دوستی قزوین، تكه دوزی، رشتی دوزی، كردی دوزی، چرم دوزی، چهل تكه، خامه دوزی و سیاه دوزی سیستان، ممقان دوزی، سرمه دوزی، كمه دوزی و خوس، تركمن دوزی، چشمه دوزی، تكه دوزی اصفهان و دوخت های بلوچ همچون سرفصل های نشست ها و كارگاه های بخش دوخت های سنتی این دوره از جشنواره است.
جدول نشست ها و كارگاه های بخش دوخت های سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با ذكر جزئیات به شرح زیر است:

نشست ها و كارگاه های بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر
در این جشنواره نشست ها و كارگاه های بخش علمی دانشگاهی برگزار می شود كه تزئینات مدرن لباس، نقش ارتباطات سیستم های رسانه ای در صنعت مد لباس، خلاقیت و ایده در كیف و كفش، تزیینات روی روسری، الگوسازی و سایزبندی با محوریت اندام ایرانی، گلدوزی سنتی گلستان و خراسان، كلیات طراحی تا دوخت چادر، نحوه تنظیم و عقد قراردادهای تجاری در حوزه پوشاك، از الگو تا مدل سازی لباس در دنیای نرم افزار سه بعدی، آداب و پوشش لباس مردانه در تشریفات، انواع متدهای الگوسازی و كاربردی در تولید اصول و قواعد طراحی لباس برای صحنه، مهارت ثبت برند، مشاوره كسب وكار برای درآمدزایی و برندسازی، نقش روابط عمومی در بالا بردن میزان فروش و تصویرسازی جواهرات ازجمله سرفصل های نشست ها و كارگاه های بخش علمی دانشگاهی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است.
جدول این نشست ها و كارگاه های آموزشی با ذكر جزئیات در ادامه منتشر می شود:

نمایش محصولات ۲۷ برند ایرانی در بخش ویترین ملی جشنواره مد و لباس فجر
داریوش رضایی -دبیر بخش ویترین ملی- از افزایش ظرفیت این بخش نسبت به سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: سال قبل نزدیك به ۲۲ ویترین در اختیار طراحان قرار گرفت اما سال جاری باتوجه به استقبال انجام شده و اینكه تابحال نزدیك به ۳۵ طراح و برند ملی ثبت نام داشته اند، اندكی فضا را گسترده تر كرده ایم و تعداد غرفه ها به ۲۷ غرفه افزوده می شود. همانند دوره قبل، سال جاری هم فضایی در اختیار طراحان قرار می گیرد تا بتوانند علاوه بر نمایش نمونه كارهای تازه، برند خود و كلیه اطلاعات در رابطه با خدمات دهی را اطلاع رسانی كنند.
فضای این دوره دو در دو متر است و برای معرفی هر برند یك لوح ساخت ایران هم بر روی غرفه ها قرار می گیرد كه شامل اطلاعات مختلفی نظیر نحوه تماس در فضاهای مجازی و شمار تلفن های مجموعه خواهد بود.
بنا به قول دبیر بخش ویترین ملی، باتوجه به محدودیت هایی كه در بخش فضا داریم، سال جاری ۲۷ برند طراحی انتخاب خواهند شد كه در این بین هفت ویترین به بخش عفاف و حجاب متعلق می باشد.
ر اساس گزارش ستاد خبری نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، رضایی، بازخورد این بخش را برای جامعه طراحان مد و لباس گسترده خواند و اظهار داشت: با توجه به این كه از سال ۹۵ كلیه برندهای خارجی از جشنواره مد و لباس حذف شدند و صرفا بر روی برندهای ایرانی تاكید داشتیم، بازخورد بسیار خوبی را شاهد بوده ایم تا جایی كه در دوره گذشته بعضی از برندها توانستند از راه این ویترین تعاملات خویش را در سطح شهرستان های گسترش دهند و سفارشات گوناگونی را جذب كنند البته حتی مواردی هم از ثبت قرارداد این برندها با كشورهای خارجی نظیر استرالیا را هم در این بخش شاهد بودیم.
نشست های تخصصی بخش های مؤسسات، صنعت و زیورآلات در نهمین جشنواره مد و لباس فجر
خلاقیت در طراحی مجموعه سازی، اهمیت بهره گیری از تكنولوژی دوخت صنعتی در تولید، من اشیا را آنگونه كه می اندیشم خلق می كنم، الگوسازی و سایزبندی با نرم افزار، آموزش گل سینه های مرصع دوزی، چاپ دیجیتال، گلستان، اقوام و فرهنگ عامه، الگوسازی با نرم افزار و سایزبندی تجاری، پترن استار، پترن مجیك و یقه های مركب، اساس الگو بر طبق آناتومی بدن طبق موازین ایرانی اسلامی، چرم دوزی، آموزش دوخت كامل كت زنانه و مانتو، كاربرد كلایو در طراحی زیورآلات، چاپ لباس، پنج گام بنیادین در موفقیت كسب و كار لباس و اصول تبلیغات و رسانه در صنعت مد و لباس همچون سرفصل های این نشست ها و كارگاه های آموزشی هستند.
همچین مجموعه سازی بر اساس اصول و فرهنگ ایرانی اسلامی، طراحی لباس و شخصیت سازی مانكن و فیگور در طراحی، چگونه استخدام شویم، فضای مجازی و دنیای مد، مهارت ثبت برند، الگوسازی یقه انگلیسی بر مبنای متد مولاژ از روی مانكن، مهندسی فروش در حوزه پوشاك، انواع فضاهای كارآفرینی در دنیای مد، روش های حجم سازی مولاژ، كارگاه آموزشی چگونه طراح پارچه شویم، طراحی الگو و الگوسازی با نرم افزار ایران جك، بدنسازی مدل لباس در بستر شبكه های اجتماعی، آشنایی با قابلیت های تخصصی نرم افزار ایران جك، طراحی لباس با الهام از بناهای تاریخی و سنتی، آموزش شلوار زنانه، بافندگی و طراحی و مقاوم سازی پوشاك از دیگر نشست ها و كارگاه های آموزشی بخش مؤسسات، صنعت و زیورآلات نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر خواهد بود.
غرفه مؤسساتی همچون طراحان مد، ایران جك، انجمن زیورآلات، انجمن طراحی لباس نیكو نگاران پوش، مؤسسه رخت تن، رایان سایان راینا، بخش سوزن دوزی استان گلستان، مؤسسه كوك طلایی، مؤسسه سادات مد، آكادمی طراحی و دوخت پورموسی، آكادمی مد و لباس ژینو، موسسه مد و هنر مهرازی، مؤسسه هنر هنری مهراز، خانه مد آریایی، مؤسسه روحی، مؤسسه خوش پوشان رادین، ایران جك، خانه طراحی مازیار و اصفهان بافت همچون مؤسسات حاضر در این بخش برپا می شود.
جدول نشست های تخصصی و كارگاه های آموزشی نهمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش های مؤسسات، صنعت و زیورآلات را در ادامه ببیند:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟ بسته هستند Date | 13/02/2020