در گزارش صد كادو مطرح شد؛ تدارك نفوذ برای پاییز ۹۹

    Home  /  جشن  /  در گزارش صد كادو مطرح شد؛ تدارك نفوذ برای پاییز ۹۹

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ تدارك نفوذ برای پاییز ۹۹ Image

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ تدارك نفوذ برای پاییز ۹۹

صد كادو: مدیر بخش جلوه های ویژه بصری سریال نفوذ از به كار گرفتن تكنیك فول كروماكی در این سریال سخن گفت.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، سریال «نفوذ» به كارگردانی جواد شمقدری و تهیه كنندگی محسن علی اكبری یكی از تولیدات مركز سیما فیلم به شمار می آید كه این روزها بخش های پایانی سریال در حال تصویربرداری در شمال كشور است.
این سریال با مبحث تاریخ معاصر ایجاد می شود و كارگردان برای بازسازی بخش های مربوط به اوایل انقلاب از سی جی آی به جای ساخت و ساز بهره گرفته است و ازاین رو بیشتر بخش های سریال با پرده كروماكی تصویربرداری می شود.

محمدرضا نجفی امامی مدیر بخش جلوه های ویژه بصری سریال «نفوذ» در توضیحاتی درباره این بخش از كار در مجموعه به خبرنگار مهر بیان نمود: حجم كار جلوه های ویژه بصری در این سریال بسیار بالاست، می توان گفت بیشتر از ۸۰۰ دقیقه از این كار احتیاج به جلوه های ویژه بصری دارد. وقتی فیلمنامه را خواندم فكر نمی كردم گروهی بتوانند این كار سنگین را جلوی دوربین ببرد اما این صورت گرفت.
وی درباره حجم كار در این سریال تلویزیونی اظهار داشت: باید در این سریال از ویژوال افكت استفاده می شد چونكه ساخت و ساز برای این سریال كار را به سمت یك اثر بیگ پروداكشن عظیم هدایت می كرد و هزینه ها را بالا می برد. ما در سریال یك سایت كبكان را داریم كه در بالای كوه بنا شده بوده و برای بازسازی این بخش در یك فضای ۱۰ هزار متری سوله ساختند و ما از تكنیك فول كروماكی استفاده كردیم؛ به این شكل كه با تكنیك پرده كروماكی سیال توانستیم كروماكی را در بك گراند بازیگران به حركت درآوریم. از این تكنیك برای بك گراند حركت ماشین ها هم استفاده كردیم. این تكنیك در سریال های بزرگی چون «گیم آو ترونز» هم استفاده شده است.

كارگردان فیلم انیمیشن «مبارك» در ادامه اظهار داشت: در بخش هایی از سوله هم دكورهایی تعبیه شده كه ما با سی جی آی به آن عظمت می بخشیم. همینطور سفارت آمریكا در خیابان طالقانی را هم داریم كه در تصویر كردن آن از شبیه سازی با جلوه های ویژه هم استفاده خواهد شد. اما تكنیك فول كروماكی كه در سایت كبكان استفاده كردیم اتفاق نویی در سینما و حوزه سریال سازی خواهد بود.
وی در انتها درباره تعداد افرادی كه در تیم سازندگان سریال «نفوذ» همكاری می كنند، اعلام نمود: هم اینك گروه ۶۰ نفری روی كار متمركز هستیم كه ظرف روزهای آینده این گروه به ۱۰۰ نفر خواهد، رسید و حدود ۱۰ ماه زمان برای ساخت جلوه های ویژه بصری این سریال نیاز داریم.
سریال «نفوذ» در مركز سیمافیلم برای پخش در پاییز سال ۹۹ ازشبكه یك سیما آماده می شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در گزارش صد كادو مطرح شد؛ تدارك نفوذ برای پاییز ۹۹ بسته هستند Date | 07/02/2020