معاون سیما مطرح كرد؛ نگاه صنعتی به پویانمایی داشته باشیم

    Home  /  جشن  /  معاون سیما مطرح كرد؛ نگاه صنعتی به پویانمایی داشته باشیم

معاون سیما مطرح كرد؛ نگاه صنعتی به پویانمایی داشته باشیم Image

معاون سیما مطرح كرد؛ نگاه صنعتی به پویانمایی داشته باشیم

صد كادو: مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما در آیین رونمایی از چیا بعنوان نخستین انیمیشن ۴K رسانه ملی، بر ضرورت نگاه صنعتی به حوزه پویانمایی تاكید كردند.

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، مراسم رونمایی از اولین مجموعه انیمیشن ۴K سازمان صدا و سیما با عنوان «چیا» محصول مركز پویانمایی صبا امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در ساختمان سیما انجام شد.
مرتضی میرباقری معاون سیما در ابتدای این جلسه اظهار داشت: یكی از وظایف رسانه ملی این است كه سبد مصرفی مردم را با كیفیت عرضه نماییم كه قسمتی از این سبد فرهنگی برای بچه ها و كودكان است.
وی افزود: ما در بخش نیروی انسانی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار هستیم و حتی بعضی از كشورهای همسایه علاقمندند از این ظرفیت استفاده كنند.
میرباقری اشاره كرد: ما جلساتی را با آقای لیوانی رئیس مركز صبا داشتیم تا موانع را شناسایی نماییم. چرخه تولید باید استاندارد باشد تا دوستان ما در حوزه پویانمایی شرایط كار برایشان فراهم باشد. بارها در این زمینه صحبت شده است و حتی رئیس صداوسیما در این زمینه تاكیداتی داشته و صحبت هایی را هم خدمت مقام معظم رهبری دراین زمینه داشته است، باید این چرخه را به صورت یك صنعت ببینیم.
وی اضافه كرد: باید عزیزان ما بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا كنند و بخش عمده ای از سودشان را نصیب خود كرده و بازگشت سود داشته باشد تا مشكلات مالی را در این حوزه به حداقل برسانیم.
میرباقری با اشاره به اقدامات انجام شده و انیمیشن «چیا» كه مقرر است در همین راستا به تولید برسد، اظهار نمود: آقای سحرخیز تهیه كننده و كارگردان این اثر كار شاهكاری را انجام داده است كه با استانداردهای جهانی هماهنگ است. در این اثر كه برای نخستین بار به صورت ۴k وارد تولید ۵۲ قسمت شده ایم كه تابستان عرضه می شود.
معاون سیما خطاب به تیم تولید این مجموعه اظهار نمود: خوشحالم مقهور این نشدید كه سبك زندگی غیرایرانی اسلامی را در كار نشان دهید. لوكیشن، شخصیت ها و تصاویر كاملاً شناسنامه خود ما را دارد و این شاید اصیل ترین نقطه كار باشد.
وی با اشاره به شروع رسمی سریال سلمان فارسی توضیح داد: در چند وقت گذاشته اتفاقاتی رخ داد كه سبب خوشی است و نشان داد ما در امتداد گام دوم انقلاب حركت می نماییم. هفته گذشته در قشم با حضور رئیس صداوسیما سریال سلمان فارسی آغاز شد و میرباقری كارگردان اثر گفت با اشراف نسبت به كارهای مشابه كه در جهان ایجاد می شود. این مجموعه در تراز عالی ترین كارهایی است كه در هالیوود انجام می شود.
میرباقری تاكید كرد: سال آینده سومین همایش انیمیشن و عروسكی برگزار می گردد و این كار و دیگر انیمیشن های موفق را آنجا خواهید دید. امیدوارم همه شبكه ها به اچ دی شدن نزدیك شوند چون آثار با فرمت ۴k ساخته می شوند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای معاون سیما مطرح كرد؛ نگاه صنعتی به پویانمایی داشته باشیم بسته هستند Date | 03/02/2020