از درد دل تولیدكنندگان پوشاك تا دلنگرانی طراحان مد در هشتمین همایش طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس چه گذشت؟

    Home  /  جشن  /  از درد دل تولیدكنندگان پوشاك تا دلنگرانی طراحان مد در هشتمین همایش طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس چه گذشت؟

از درد دل تولیدكنندگان پوشاك تا دلنگرانی طراحان مد در هشتمین همایش طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس چه گذشت؟ Image

از درد دل تولیدكنندگان پوشاك تا دلنگرانی طراحان مد در هشتمین همایش طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس چه گذشت؟

به گزارش صد كادو در جریان هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس، فعالان این حوزه دغدغه های خویش را در زمینه تأمین مواد اولیه، نبود ارتباط سازنده بین طراحان و تولیدكنندگان، ضعف تولیدكنندگان داخلی در برندسازی و لزوم ارائه لباس های فاخر متناسب با فرهنگ ایرانی مطرح نمودند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس، امروز دوم بهمن ماه در تالار وحدت با حضور برخی از طراحان و تولید كنندگان داخلی، انجمن ها و مسؤلان دولتی برگزار گردید.
در این مراسم از سومین «كتاب ملی مد و لباس ایران» با حضور ذوالقدر نماینده مجلس و تعدادی از صاحبان برندهای معتبر پوشاك و طراحان داخلی لباس رونمایی گردید.
در بخش ابتدای هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس، مرضیه شفاپور دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور اظهار داشت: طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس می توانند بعنوان چهره های اثرگذار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی كشور باشند.
وی افزود: مسلما همكاری و همفكری با طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس می تواند راهگشای خیلی از مسائل فرهنگی و صدمه های اجتماعی كشور باشد، همینطور این گروه ها می توانند در مسایل مربوط به نسل جوان، اصلاح و تغییر مسیر مهندسی كشور، احیای صنعت تولیدات مد و لباس نقش آفرینی كنند.
دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح كرد: اساسا در بستر برنامه ها و سیاست های كارگروه مد و لباس طراحان و تولیدكنندگان می توانند زمینه ساز ایجاد تاریخ جدیدی از رنگ و تغییر سلایق مصرف مد و لباس با رنگ و بوی ایرانی ـ اسلامی باشند.

موانع تولیدكنندگان لباس در ایران
در جریان هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس، برخی از صاحبان برندهای داخلی پوشاك نقطه نظرات خویش را بیان نمودند.
یكی از تولیدكنندگان پوشاك با اشاره به لزوم تسهیل مسیر صادرات لباس های ایرانی، اظهار داشت كه اگر بتوانیم یك كت و شلوار صادر نماییم به اندازه یك بشكه نفت سود می كنیم؛ ازاین رو هم باید ورود كالاهای قاچاق ممنوع شود و هم باید به فكر صادرات محصولات داخلی به كشورهای حاشیه خلیج فارس و كشورهایی مثل روسیه باشیم.
این تولیدكننده همینطور با اشاره به اینكه شرایط بسیار سختی را برای تأمین مواد اولیه سپری می نماییم بر لزوم آشتی بین طراحان و تولیدكنندگان لباس تاكید كرد و اظهار داشت: طراح و تولیدكننده ها باید با هم هماهنگ باشند و نیاز جامعه و بازار را بررسی و محصولاتی با كیفیت، متنوع و نوآورانه تولید كنند.
همینطور تولیدكننده دیگری با تاكید بر مشكلات اقتصادی تولیدكننده ها اظهار داشت: هم اكنون همه تولیدكنندگان و طراحان داخلی مد و لباس در جبهه جنگ هستند آن هم جنگ اقتصادی و هر روز می جنگند.

تولیدكننده های لباس به فكر برندسازی باشند
در ادامه همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس، یكی از تولیدكنندگان با اشاره به لزوم برندسازی توسط تولیدكننده های داخلی اظهار داشت: به جهت اینكه یك برند شكل بگیرد، در ذهن مردم بماند و توسعه یابد، باید طراحی خوبی برای پوشاك و لباس داشته باشیم؛ ازاین رو تولیدكننده ها خود باید هزینه طراحی و طراحان را بپردازند اساسا در این صورت تولیدكننده ها بعداً سود حاصل از آنرا به دست خواهند آورد.
در این همایش یكی از تولیدكننده ها با اشاره به لزوم تولید مد و لباس های مطابق با فرهنگ ایرانی اظهار داشت كه باید از طراحان ایرانی برای تولید لباس ها استفاده نماییم و حتما باید این لباس ها با فرهنگ خودمان آمیخته باشد. ضمن اینكه داشتن یك آرم نشان دهنده برند بودن نیست بلكه باید با كمك طراحان بتوانیم نقش خویش را در جامعه ایفا نماییم و پوشاك هویت دار و فاخر به مشتری عرضه دهیم.
همینطور این تولیدكننده تصریح كرد كه همه برندها نباید از هم تقلید كنند بلكه باید هر یك از برندها بتوانند سبك خویش را داشته باشند پوشاك ایرانی از لحاظ محصول با پوشاك خارجی رقابت دارد اما از لحاظ برندینگ نمی تواند با پوشاك خارجی رقابت كند.

طرح هایی كه در خانه های مد خاك می خورد
در ادامه همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس یكی از طراحان سرشناس بر لزوم ارتباط بین طراحان و تولیدكنندگان تصریح كرد و اظهار داشت: طرح ها نباید در خانه های مد باقی بماند و یا تنها برای اقشار خاصی تولید شود بلكه این طرح ها باید به تولید انبوه رسیده و همه مردم بتوانند از آن استفاده كنند.
در شرایط موجود طراحان لباس با وجود همه محدودیت ها تلاش بسیاری برای رقم زدن طرح های جذاب و متنوع می كنند اما همكاری بین تولیدكننده ها و طراحان گرفتار اشكالاتی است. هم اكنون طرح های بسیار متنوعی در حوزه لباس بانوان وجود دارد اما متاسفانه در خانه های مد باقی مانده اند در حالیكه اینها می توانند فرصت رونق و تولید ملی را فراهم نمایند.
مجلس به دنبال حل مشكلات گمركی تولیدكننده های داخلی/تسهیلات مالی به تولیدكنندگان لباس
ذوالقدر نماینده مجلس تصریح كرد: پیگیر حل موانع تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولید پوشاك هستیم.

مجلس به دنبال حل مشكلات گمركی تولیدكننده های داخلی/تسهیلات مالی به تولیدكنندگان لباس
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، در هشتمین همایش سالانه طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس كه امروز دوم بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، فاطمه ذوالقدر ـ عضو فراكسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ـ با اشاره به ابلاغیه مجلس در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت زنان در پست های دولتی، اظهار داشت: بر طبق این ابلاغیه باید در همه دستگاه های دولتی تا ۳۰ درصد از ظرفیت زنان استفاده گردد. خوشبختانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شده و زنان در بخش های مختلف حضور دارند بخصوص در حوزه مد و لباس كه با ذائقه زنان بیشتر سازگار است.
وی با اشاره به اینكه در حوزه مد و لباس مشكلات گوناگونی وجود دارد، اظهار داشت: عمده مشكلات تولیدكننده ها مربوط به تأمین مواد اولیه است كه خوشبختانه با پیگیری های كارگروه مد و لباس، كمیته مواد اولیه با حضور همه گروه های مربوط تشكیل شده است تا موانع پیشروی تأمین مواد اولیه برطرف شود و شاهد رونق صنعت نساجی باشیم.
این نماینده مجلس با اشاره به لزوم حمایت دولت و مجلس از تولیدكنندگان لباس در جهت رونق واحدهای تولیدی خاطرنشان كرد: متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی در شرایط موجود به علت تحریم های ظالمانه گرفتار مشكل شده اند. سازمان برنامه و بودجه باید به واحدهای تولیدی تسهیلات بدهد تا بتوانند همه حقوق معوقه كاركنان خویش را پرداخت كنند و هم ضمن تأمین مواد اولیه چرخ كارخانه خویش را بچرخانند. بانك ها هم برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، كارآفرینان و بنگاه های اقتصادی آمادگی دارند.
وی با اشاره به تنوع طرح های لباس، اظهار داشت: یكی از منافع تحریم برای كشور ما این بود كه توانستیم بر تقویت تولد داخل، اشتغال زایی و استفاده بهینه از نیروی كار، تمركز داشته باشیم.
ذوالقدر با تاكید بر لزوم استفاده از مدهای ایرانی اظهار داشت: مد لباس بومی در استان های مختلف وجود دارد و از طراحان لباس دعوت می نماییم در این حوزه فعالیت نموده و توانایی های خویش را به كار بگیرند و به تولید داخل مطابق با فرهنگ و ارزش های ایرانی ـ اسلامی كمك كنند.
این عضو فراكسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم صادرات پوشاك ایرانی اظهار داشت: باید بتوانیم بازارهای خارجی را برای تولیدات داخلی جذب نماییم. برخی برندهای ایرانی می توانند با نمونه های خارجی رقابت كنند و تنها احتیاج به حمایت دارند تا در بازارهای داخلی و خارجی مطرح شوند.
ذوالقدر با اشاره به اینكه قیمت لباس ها هم باید مناسب باشد، اظهار داشت: علاوه بر كیفیت و تنوع رنگ ها و طرح ها باید لباس های ایرانی با قیمت مناسب عرضه شود تا امكان خرید برای مردم باشد.
امیدواریم در مجلس بتوانیم در ترخیص مواد اولیه و مسائل گمركی مشكلات را حل نماییم تا موانع كسب و كار برطرف و فرصت مناسب برای جوانان خلاق و ایده پرداز فراهم گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از درد دل تولیدكنندگان پوشاك تا دلنگرانی طراحان مد در هشتمین همایش طراحان و تولیدكنندگان مد و لباس چه گذشت؟ بسته هستند Date | 29/01/2020