خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا

    Home  /  جشن  /  خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا

خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا Image

خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا

به گزارش صد كادو نمایش آیینی خزان ارغوان برای سومین سال متوالی در روزهای فاطمیه از ۱ تا ۱۰ بهمن ماه در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می شود.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) نمایش آیینی «خزان ارغوان» از یكم تا دهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا به صحنه می رود. این نمایش با همكاری فرهنگسرای ابن سینا، سازمان هنری رسانه ای اوج و هنرنمایی گروه نمایشی «خزان ارغوان» در ۲ سانس ۱۸: ۳۰ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت. «خزان ارغوان» نمایشی است آیینی در رثای حضرت زهرا (س) و سومین سالی است كه اجرا می شود.
مقرر است در این نمایش گوشه هایی از ماجرای شهادت بانوی ۲ عالم حضرت زهرا (س) با زبان هنر بازآفرینی شود. مخاطبان «خزان ارغوان» از دوران رحلت پیامبر اسلام (ص) بعنوان نقطه آغازین نمایش، نظاره گر این اثر خواهند بود و بعد از مشاهده چند پرده نمایشی كه نشان دهنده اوضاع و احوال مدینه در ایام بعد از رحلت رسول خدا (ص) است به ماجرای فدك و حمله به خانه امیرالمومنین (ع) می رسند. «خزان ارغوان» سال جاری هشت پرده نمایشی تحت عناوین برزخ خلیفه اول و دوم، میدانگاه مدینه، مناظره فدك، دورهمی خلیفه اول و دوم با یارانشان، حمله به خانه وحی، خلوت امام حسن و امام حسین علیهم السلام، تشییع حضرت زهرا (س) و قبرستان مدینه را به تصویر می كشد.
این نمایش با «نذر فرهنگی» به صورت مجانی روی صحنه می رود. علاقه مندان می توانند برای تماشای نمایش به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرك قدس (غرب) ابتدای خیابان ایران زمین شمالی، روبروی بیمارستان بهمن رجوع كنند و رزرو مجانی بلیت و تعیین محل صندلی را از راه سایت khazanearghavan.ir انجام دهند. شماره تلفن های ۸۸۳۶۶۳۶۶ و ۰۹۳۳۸۸۸۳۷۴۷ آماده پاسخگویی است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای خزان ارغوان در فرهنگسرای ابن سینا بسته هستند Date | 21/01/2020