كارگردان آمدیم، نبودید : نام مستند را از شهید آوینی وام گرفتیم

    Home  /  جشن  /  كارگردان آمدیم، نبودید : نام مستند را از شهید آوینی وام گرفتیم

كارگردان آمدیم، نبودید : نام مستند را از شهید آوینی وام گرفتیم Image

كارگردان آمدیم، نبودید : نام مستند را از شهید آوینی وام گرفتیم

صد كادو: مراسم رونمایی از مستند داستانی آمدیم، نبودید به كارگردانی محمدحسین خوش بیان كاری از گروه مستند روایت فتح در فضای متفاوت و در صحن مسجد لیله القدر رونمایی گردید.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی گروه مستند روایت فتح، مستند داستانی «آمدیم، نبودید» به كارگردانی محمدحسین خوش بیان در فضای متفاوت و در صحن مسجد لیله القدر با حضور نمازگزاران رونمایی گردید. این مراسم كه در فضای معنوی و متفاوت از سایر رونمایی ها با حضور نمازگزاران انجام شد محمدحسین خوش بیان كارگردان مستند درباب نام گذاری این فیلم اظهار داشت: اسم مستند همچون شهید سید مرتضی آوینی است كه فرمود «آمدیم، نبودید، وعده ما در بهشت» وام گرفته شده است. خوش بیان همین طور با اشاره به كاركرد مسجد و سوژه های نابی كه در مساجد موجود هستند اظهار داشت: یكی از مهم ترین چیزهایی كه در انقلاب ها نقش اساسی داشته بحث مسجد است اگر مسجد در تمدن اسلامی نبود شاید هم اینك اثری از اسلام باقی نمی ماند. مسجد چهار آجر نیست، دست خداست بر روی زمین، یك نشانی است، یك مُهر ملكوتی است بر روی زمین خاكی، امكانی ست كه بخواهیم از دنیای فانی جدا شویم. كارگردان مستند «كابوس آمریكایی» هم چنین درباب اهمیت تاریخ نگاری با سوژه مسجد اظهار داشت: یكی از چیزهایی كه باید دراین زمینه به آن پرداخته شود و تحقق پیدا كند بحث تاریخ نگاری است. مساجد پر از اتفاقات مهم و پر از قصه است، پر از روایت های منحصربه فرد است كه در هر مسجدی وارد می شویم می تواند بار احساسی، تاریخی و فكری یك امت را به دوش بكشد، اما تابحال چند اثر در مورد مسجد ساخته شده است، چند روایت از مسجد در تئاتر، سینما و… تولیدشده است، تقریباً هیچ. سازنده فیلم «مستطیل سیاه» همین طور ضمن بیان توضیحاتی درباب پروسه تهیه و تولید مستند داستانی «آمدیم، نبودید» در مراسم رونمایی اشاره كرد: خدا به من توفیق داد و مرا وارد این پروژه كرد درحالی كه خیلی از مشكلات پیش روی ما بود، اما كار به شكلی دیگر رقم خورد كه ما را كاملاً غافلگیر كرد، برای همین بنده نمی توانم بگویم كه كارگردان كار من هستم، نه واقعاً كارگردان كار كس دیگری بود كه فیلم نامه را نوشت، افراد را بازی داد و كار را به اینجا رساند. امیدوارم كه همین نقش كوچك را از من و همه عوامل كار قبول كنند. قبول شدن كار خیلی مهم می باشد، این مستند به من توفیق داد كه وارد دانشگاه بشوم و در حوزه انقلاب و نقش مسجد تحقیق كنم و همین مورد موجب شد یك نقطه عطفی در زندگی ام اتفاق بیفتد و من هم از خدا می خواهم كه این كار را از ما قبول كند و انشاءالله باقیات صالحاتی باشد برای سازندگان این اثر و هركسی كه این اثر را می بیند. در ادامه مراسم و بعد از سخنرانی محمدحسین خوش بیان كارگردان درحالی كه استقبال قابل توجهی برای تماشای این فیلم شده بوده مستند داستانی «آمدیم، نبودید» برای جمعیت حاضر در مسجد پخش شد؛ و درانتها نیز توسط امام جماعت مسجد لیله القدر، فرمانده پایگاه بسیج و مسئول كانون فرهنگی مسجد از نوجوانان و جوانان مسجد كه در ساخت این مستند داستانی نقش آفرینی كردند تجلیل شد. تابلوی قطعه ای از فرش حرم امام رضا مقابل السلام و لوح قدردانی توسط مؤسسه روایت فتح به همسر جانباز شهید غلامرضا عالی نیز تقدیم گردیده شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كارگردان آمدیم، نبودید : نام مستند را از شهید آوینی وام گرفتیم بسته هستند Date | 30/12/2019