ایمان افشاریان در گزارش صد كادو: فرانكنشتاین دغدغه امروزی دارد

    Home  /  جشن  /  ایمان افشاریان در گزارش صد كادو: فرانكنشتاین دغدغه امروزی دارد

ایمان افشاریان در گزارش صد كادو: فرانكنشتاین دغدغه امروزی دارد Image

ایمان افشاریان در گزارش صد كادو: فرانكنشتاین دغدغه امروزی دارد

به گزارش صد كادو كارگردان نمایش فرانكنشتاین با اشاره به مشكلاتی كه اختلال اینترنت در جذب مخاطبان و تبلیغات در فضای مجازی به وجود آورده است درباره دغدغه اقتباس از این رمان شناخته شده، گفت.

ایمان افشاریان نویسنده و كارگردان نمایش «فرانكنشتاین» كه مقرر است از ۶ آذرماه اجرای خویش را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر آغاز كند درباره مشكلاتی كه اختلال در اینترنت برای این نمایش به وجود آورده است به خبرنگار مهر اظهار داشت: این نماش قرار بود اجرای خویش را از سوم آذرماه آغاز كند اما به دلیل مشكلاتی كه هفته اخیر رخ داد و منجر به اختلال در اینترنت شد ما عملا فرصت تبلیغات مجازی نمایش را از دست دادیم و چون با تئاتر شهر برای ۴۵ اجرا قرارداد داریم و پس از ما هم یك گروه دیگر مقرر است به صحنه برود بنابراین امكان عقب انداختن نمایش را نداشتیم.
وی افزود: با حمایت آقای سعید اسدی مدیر تئاتر شهر قرار شد اجرای نمایش به جای ۳ آذر، ۶ آذر ماه باشد اما با این وجود كار باز هم با ریزش شدید مخاطب روبرو شده است چون این روزها تئاتر وابستگی زیادی به فضای مجازی پیدا كرده و با این وضعیت امكان تبلیغات مجازی از ما سلب شد.
كارگردان «جنایت و مكافات» با انتقاد از كسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از نمایش ها عنوان كرد: متاسفانه اداره كل هنرهای نمایشی به بهانه خصوصی شدن تئاتر، حمایت خویش را از بچه های تئاتری قطع كرده است در حالیكه بهتر است بدون در نظر گرفتن روابط و رفاقت ها حداقل از نمایش هایی كه در سالن های بزرگ اجرا می روند، حمایت شود.
افشاریان خاطرنشان كرد: نمایش «فرانكنشتاین» با تلاش تهیه كننده و مجری طرح اجرا می شود و تابحال نه از سوی اداره كل هنرهای نمایشی و نه سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای دریافت بنر و بیلبورد حمایتی دریافت نكرده است.
وی درباره نگاهی كه به رمان مری شلی داشته است، توضیح داد: در اقتباسی كه از رمان «فرانكنشتاین» مرلی شلی داشته ام فضای مالیخولیایی كه بر داستان حاكم است در اجرا حفظ شده و همین وضعیت به سبك و شیوه اجرایی من كمك كرده است. این نمایش سرشار از فرم، حركت، موسیقی و همخوانی است كه امیدوارم تلاشی كه در جهت انتقال مفاهیم به روز در كار داشته ام به درستی منتقل شود.
وی در انتها صحبت هایش متذكر شد: در اقتباس از این رمان به لحاظ مفهومی دغدغه های به روزی را از متن برداشت كرده ام و اصلا همین مسئله دلیل اقتباسم از این رمان بوده است كه در نهایت امیدوارم این دغدغه ها به لحاظ محتوایی به درد مخاطبان بخورد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: نمایش فرانكنشتاین روایت دانشمند جاه طلبی است كه با استفاده از كنار هم قرار دادن تكه های بدن مردگان و اعمال نیروی الكتریكی، جانوری زنده به شكل یك انسان و با ابعادی اندكی بزرگ تر از یك انسان معمولی می سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناك كه بر همه جای بدنش رد بخیه های ناشی از دوختن به چشم می خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناك است كه همگان، حتی خالقش از دست شرارت های وی فرار می كنند. هیولایی كه خالقش هم نمی تواند آنرا كنترل كند و خود مقهور آن می شود.
پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید كیامرثی، محمد حقیقی پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی بازیگران نمایش «فرانكنشتاین» هستند كه از ۶ آذرماه اجرای عمومی خویش را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر آغاز می كند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ایمان افشاریان در گزارش صد كادو: فرانكنشتاین دغدغه امروزی دارد بسته هستند Date | 26/11/2019