كارگردان ۹۱ ساله ستاره دار شد

    Home  /  جشن  /  كارگردان ۹۱ ساله ستاره دار شد

كارگردان ۹۱ ساله ستاره دار شد Image

كارگردان ۹۱ ساله ستاره دار شد

صد كادو: لینا ورت مولر كارگردان سرشناس ایتالیایی در پیاده روی مشاهیر هالیوود ستاره دار شد.

به گزارش صد كادو به نقل از آسوشیتدپرس، لینا ورت مولر با دریافت ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود تجلیل شد. این ستاره روز دوشنبه به نخستین زن كارگردان كه نامزدی اسكار را به دست آورد، اهدا شد.
استیون زیلیان كه جایزه اسكار بهترین فیلمنامه اقتباسی را سال ۱۹۹۴ برای فیلمنامه «فهرست شیندلر» دریافت كرد و پاسكال ویسه دومینی رئیس «كاپری در موسسه جهان» و دختر خانم كارگردان همچون چهره هایی بودند كه در این مراسم حضور داشتند.
ورت مولر یك صندلی افتخاری «كاپری در موسسه جهان» را از سال ۱۹۹۵ در اختیار دارد. این بنیاد برگزار كننده ۲ جشنواره بین المللی سالانه «كاپری، هالیوود» و «لس آنجلس، ایتالیا» است.
این مراسم یك روز بعد از آن برگزار گردید كه ورت مولر جایزه اسكار افتخاری امسال را در مراسمی رسمی برای یك عمر دستاورد هنری دریافت كرد.
ورت مولر نامزدی اسكار را برای بهترین كارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی در سال ۱۹۷۷ برای «هفت زیبایی» دریافت كرد. جیان كارلو جیانینی در این فیلم نقش اصلی را ایفا كرده بود كه در جنگ جهانی دوم دستگیر و به اردوگاه نازی ها فرستاده می شود. آن سال جایزه بهترین كارگردان به جان آویلدسن برای «راكی» اهدا شد و جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال به پدی چایفسكی برای «شبكه» رسید.
ورت مولر اولین فیلمش را با عنوان «باسیلیسك ها» در سال ۱۹۶۳ ساخت. وی كه متولد ۱۹۲۸ در رم است، سال ۱۹۶۲ به عنون دستیار فدریكو فلینی برای كمدی-دارم سورآل «هشت و نیم» كه بعنوان یكی از مهمترین فیلم های تاریخ سینما شناخته می شود، استخدام شد.
وی در عین حال اولین زن كارگردانی بود كه فیلم هایش در جشنواره فیلم كن به نمایش درآمدند كه شامل «اغواگری میمی» در سال ۱۹۷۲ و «عشق و آشوب» در سال ۱۹۷۳ بودند.
ستاره شماره ۲۶۷۹ نصیب این چهره مشهور سینمای ایتالیا و جهان شد.
اهدای ستاره در پیاده روی مشاهیر از سال ۱۹۶۱ شروع شده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كارگردان ۹۱ ساله ستاره دار شد بسته هستند Date | 30/10/2019