آردواز و سقف شیروانی حفاظ سازه

    Home  /  جشن  /  آردواز و سقف شیروانی حفاظ سازه

آردواز و سقف شیروانی حفاظ سازه Image

آردواز و سقف شیروانی حفاظ سازه

به طور كلی می توان گفت كه این نوع درب ها از تسمه های فلزی تشكیل شده اند كه به وسیله یك سری پین های فلزی به همدیگر متصل خواهند شد و در یك قاب فلزی قرار می گیرند.

درب آکاردئونی امروزه انواع مختلفی از درب ها در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. درب آکاردئونی اما به نوعی برای حفاظت از درب های ساختمانی و همچنین  آپارتمانی مورد استفاده است. شما می توانید همچنین در انباری ها و مغازه ها از این نوع درب ها استفاده کنید تا میزان حفاظت را افزایش دهید. به طور کلی می توان گفت که این نوع درب ها از تسمه های فلزی تشکیل شده اند که به وسیله یک سری پیم های فلزی به همدیگر متصل خواهند شد و در یک قاب فلزی قرار می گیرند که آن ها را به صورت ریلی حرکت می دهد.

شماره تماس با کارشناس فروش :    09123649705 مهندس حمید رضا هاشمی

 

آردواز استاندارد چیست؟

آردواز  در واقع با توجه به سیمانی که دارد بسیار مقاوم است و میتوان گفت که از جمله مصالحی به شمار می رود که برای زیبایی سقف و دیگر نماها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همانطور که میدانید، نما یکی از مهم ترین بخش هایی است که در ساختمان به چشم خواهد آمد.

در زمان های قدیم تر این طور گفته می شود که این نوع مصالح جز اولین محصولاتی بوده است که برای پوشش های سقف شیروانی از آن استفاده می شده است.

این استفاده به حدی زیاد بود که اولین افرادی که اقدام به ساخت پوشش های سقف کرده اند در واقع می گویند که آردواز همان سقف شیروانی است که البته تصوری غلط و دور از انتظار است.

ورقه های آردواز چگونه ساخته می شوند؟

ممکن است تصور کنید که ساخت این نوع ورقه ها کاری آسان است اما اینطور نیست.

این ورقه ها در واقع به صورت پله ای ساخته می شوند که شیب های متفاوتی نیز دارند.

در واقع ورقه های این نوع مصالح را به گونه ای می سازند که در سطحی بالاتر از نمای ساختمان قرار گیرند.

معمولا از این نوع مصالح در بالای پنجره ها، سقف های ویلایی، پوشش های آلاچیق ها و همچنین در اتاقک های کلبه ای استفاده می شود.

دقت داشته باشید که آردواز همچنین خوبی های دیگری نیز دارد و شما می توانید آنها را در سر در ورودی های مجتمع خود نیز استفاده کنید.

معمولا اینطور گفته می شود که صفحه های آردواز در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می شوند.

البته شما باید به این نکته دقت داشته باشید که صفحه های این نوع مصالح را از پیش رنگ شده نیستند و ظاهر آن ها بدون هیچگونه رنگ اضافه ای کاملا شبیه به بتن است.

نکته ای که در اینجا باید بدانید این است که این صفحه ها قابلیت رنگ پذیری دارند و به همین دلیل هم جای هیچگونه نگرانی ای وجود ندارد چرا که شما می توانید این صفحات را با توجه به رنگ ساختمان خود تغییر دهید.

آردواز تقریبا تنها نوعی از مصالح است که شما میتواند آن را به هر رنگی که می خواهید سفارش دهید و مورد استفاده قرار دهید.

 

مزیت استفاده از حفاظ آهنی

حفاظ آهنی  اما مزیت های بسیاری دارد و شما میتوانید با استفاده از آن ها امنیت را برای ساختمان خود تا حد زیادی برآورده کنید.

این نوع حفاظ ها در واقع به شما کمک می کنند تا با استفاده از قطعات آهنی خانه و ساختمان خود را حفظ کنید.

استفاده از حفاظ های آهنی در واقع یکی از آسان ترین و بهترین راه هایی است که میتوان توسط آن امنیت خانه خود را حفظ کنید.

این نوع حفاظ ها در عین اینکه امنیت بسیار خوبی به ساختمان شما می دهند، به شما این اجازه را می دهند که مقرون به صرفه تر عمل کنید و هزینه های مربوط به حفاظ را کمتر کنید.

با اینکه گفته می شود بهترین راه در این زمینه استفاده از دوربین مداربسته است اما همچنان هم میتوان گفت که این کار برای شما مانند خرید یک حفاظ آهنی نخواهد بود و امنیت را تا حد زیاد برای شما برطرف نخواهد کرد.

نصب حفاظ پنجره

حفاظ پنجره  با تمامی حرف هایی که گفته شد، باز هم عده ای تصور می کنند که نصب حفاظ پنجره تنها برای درب ها و همچنین خانه هایی کاربرد خواهد داشت که قدیمی تر هستند و درب ها و پنجره های امروزی که تمام هوشمند ساخته می شوند دیگر نیازی به این نوع حفاظ ها ندارند.

لازم نیست برای شما یادآوری کنیم که هرچقدر هم تکنولوژی رو به پیشرفت باشد راه هایی که برای شکستن آن به وجود خواهد آمد نیز بیشتر خواهد شد.

در این حال بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که این تفکرات را دور بریزید و به دنبال یک حفاظ محکم برای خانه خود باشید.

اگر شما منزل یا ویلایی دارید که در آن سکونت نمی کنید، به طور قطع نصب حفاظ پنجره می تواند به شما در این زمینه کمک کند و امنیت را برای شما فراهم آورد.

در نهایت می توان گفت که نصب کاری آسان است اما شما نمیتوانید آن را خودتان و بدون مشورت یک متخصص انجام دهید. بهترین کاری که در این زمینه می توانید بکنید این است که از فردی که در این زمینه متخصص است کمک بگیرید و همچنین بهترین نوع این درب ها را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

نصب حفاظ شاخ گوزنی

برای نصب حفاظ شاخ گوزنی می بایست اتصال ها به نقاطی صورت بگیرد که از نظر استحکام دارای قدرت بالا بوده.

میخ ها استفاده شده بین دو میلگرد طولی که مابین حفاظ شاخ گوزنی را تشکیل می دهند و از دو میلگرد طولی که به صورت موازی با هم قرار می گیرند و فاصله ۵ سانت از یکدیگر قرار می گیرند تا اصول آن رعایت شده باشد.

قوطی به طول حداقل ۸ سانت به صورت افقی بر روی حفاظ شاخ گوزنی قرار می گیرد

میخ ها و حفاظ دیوار به یکدیگر جوشکاری شده و در سطح بالایی دیوار ثابت می شوند.

روش فوق از پیش پا افتاده ترین روش برای نصب حفاظ روی دیوار است ولی طی گذشت سالیان سال این نوع حفاظ ها فرصت هایی عالی برای روی کار آمدن و بکار گرفته شدن در اختیار داشتند.

به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

به عنوان مثال آب باران هنگام تخلیه شدن از روی دیوار ناگزیر راهی از بین حفاظ ها برای خود پیدا می کند و همین امر موجب زنگ زدگی حفاظ وباعث از بین رفتن آهن آن میشود.

یا به عنوان مثال عدم استحکام کافی یک یک عدد میلگرد برای نگه داشتن.

حفاظ شاخ گوزنی که نصب موازی و به صورت جایگزین اتصالات ابتدایی شده اند.

۲-  نصب حفاظ شاخ گوزنی بر روی دیوار سطح فلزی

در این نوع روش با استفاده از ضخامت درپوش فلزی روش کار فرق می کند.

برای درپوش فلزی با ضخامت بیش از ۲ میل می توانیم به طور کاملا مستقیما حفاظ آهنی را بر روی درپوش نصب کرد. ولی می توانیم در حالتی که ضخامت درپوش کمتر از ۲ میل باشد جهت استحکام کافی باید حفاظ به دیوار زیر درپوش محکم شود که در پاراگراف های بالایی روش های نصب حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای بصورت مفصل بررسی شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آردواز و سقف شیروانی حفاظ سازه بسته هستند Date | 28/10/2019