امروز در اهواز؛ پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید

    Home  /  جشن  /  امروز در اهواز؛ پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید

امروز در اهواز؛ پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید Image

امروز در اهواز؛ پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید

به گزارش صد كادو با برگزاری مراسمی در اهواز، پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید

به گزارش صد كادو به نقل از مهر، مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان قبل از ظهر امروز یكشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی و دومین سوگواره مطبوعاتی اربعین حسینی اظهار داشت: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی باهدف رونق بخشی به جریان عظیم راهپیمایی زوار وارائه آثار هنرهای نمایشی و تعزیه و ترویج هنر عاشورایی در خوزستان برگزار می گردد.
جوروند اضافه كرد: این سوگواره برای سومین سال متوالی از ۲۲ مهرماه در پایانه چذابه و یادمان شهدای گمنام اندیمشك بعنوان مبدا ورودی زائرین اربعین برگزار می گردد.
وی، این سوگواره ملی را یكی از برنامه شاخص وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خواند و اظهار داشت: سوگواره ملی تئاتر میدانی وتعزیه اربعین حسینی توسط معاونت هنری وسینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می گردد و دبیری این سوگواره را «مصطفی بوعذار» از هنرمندان شناخته شده استان بر عهده دارد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از استقبال از این سوگواره اطلاع داد و اظهار نمود: هنرمندان و تعزیه خوان های برتر از ۱۶ استان كشور برای حضور در این سوگواره متقاضی هستند و آثار این سوگواره در دو بخش درحال ارزیابی هستند.
جوروند، هیئت داوران در بخش های مختلف را هم معرفی نمود و اظهار داشت: در بخش تئاتر خیابانی و محیطی «سامان خلیلیان» از تهران، «محمد لارتی» از تهران و «عادل كروشاوی» از خوزستان و در بخش تعزیه فارسی و عربی «ناصر میاحی»، «عزیز زنگنه» و «مهدی باجی» كار انتخاب آثار تعزیه را به عهده دارند.
جوروند افزود: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با همكاری اداره كل امور اجتماعی استانداری خوزستان و مشاركت انجمن هنرهای نمایشی ایران اداره كل امور هنری بنیاد شهید و امورایثارگران كشور، اداره كل هنرهای نمایشی ایران، كانون تئاتر خیابانی، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در پایانه مرزی چذابه بامداد روز ۲۲ مهر افتتاح می شود و همزمان در یادمان شهدای گمنام اندیمشك تا ۲۷ مهر پذیرای زوار حسینی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: هنرمندان با كمترین امكانات به این سوگواره ملی لبیك گفتند. انتظار ما حمایت و مشاركت همه دستگاه های فرهنگی و نهاد های دولتی در این حركت پرارزش است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای امروز در اهواز؛ پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی رونمایی گردید بسته هستند Date | 06/10/2019