عباس صالحی خبر داد: تفاهم نامه دوسالانه همكاریهای فرهنگی در استان ها امضا می شود

    Home  /  جشن  /  عباس صالحی خبر داد: تفاهم نامه دوسالانه همكاریهای فرهنگی در استان ها امضا می شود

عباس صالحی خبر داد: تفاهم نامه دوسالانه همكاریهای فرهنگی در استان ها امضا می شود Image

عباس صالحی خبر داد: تفاهم نامه دوسالانه همكاریهای فرهنگی در استان ها امضا می شود

به گزارش صد كادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در مسافرت به استان ها تفاهم نامه ای مشترك با منابع وزارت ارشاد و استانداری ها به امضا می رسانیم تا در حوزه های زیرساختی و رویدادی بستر برگزاری فعالیت ها فراهم آید.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، عباس صالحی در مسافرت به اردبیل و در جمع خبرنگاران در پیاده راه اسفریس و در بازدید از این گذر فرهنگی – هنری اظهار نمود: سفر به اردبیل در ادامه سفرهای برنامه ریزی شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است كه یكی از اهداف این سفر برنامه ریزی های منظم و امضای تفاهمنامه های مشترك بعنوان نقشه راه حوزه فرهنگی در استان هاست.
وی تصریح كرد: در دو روز سفری كه به استان اردبیل داریم تفاهم نامه مشترك با تعیین منابع وزارت ارشاد و استانداری ها تدوین شده كه به امضای طرفین خواهد رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها در یك فرصت زمانی دو ساله در بخش های زیرساختی و رویدادی اطلاع داد و بیان كرد: در كنار امضای این تفاهم نامه دیدارهایی هم با شخصیت ها و مجموعه های فرهنگی و هنری خواهیم داشت تا با همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم زمینه تحول اساسی و زیربنایی را در این بخش فراهم نماییم.
صالحی به افتتاح گذر فرهنگی در این استان اشاره نمود و اظهار داشت: این گذر فرهنگی كه در استان های مختلف در حال راه اندازی است با رویكرد كمك به اقتصاد فرهنگ و هنر، برگزاری رویدادهای فرهنگی و تبیین و تبلیغ هویت شهری با همكاری مسؤلان شهرهای مختلف اجرایی می شود تا زمینه حضور گردشگران و مسافران در این گذرگاه ها فراهم آید.
وی به سفر خود به شهرستان مرزی بیله سوار و دشت مغان و دیدار با عشایرغیرتمند این منطقه اشاره نمود و اضافه كرد: در این سفر علاوه بر حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر تلاش داریم تا زمینه آشنایی بیشتر با كهن دیار اردبیل فراهم آید تا بستر اعتماد و اعتنای بیشتر در این عرصه فراهم آید.
عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محض ورود به فرودگاه اردبیل از آنجا به گلزار شهدای بهشت فاطمه رفت تا با نثار فاتحه و صلوات یاد وخاطره شهدا و مفاخر شهر اردبیل را گرامی بدارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسافرت به اردبیل و در روز اول از گذر فرهنگ و هنر اسفریس بازدید كرده و نشست صمیمی را با اصحاب فرهنگ و رسانه اردبیل در محل این گذر انجام خواهد داد.
صالحی در مسافرت دو روزه به استان اردبیل همینطور با حضور در منزل هنرمند نقاش و خوشنویس پیشكسوت استاد حسن مردانه، استاد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی و همینطور حضور در منزل شاعر آئینی استاد عسگر شاهی ضمن دیدار با خانواده های این هنرمندان قدردان زحمات و تلاش های این مفاخر استان اردبیل شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین برنامه روز اول سفر خود به دیدار مجمع نمایندگان استان در مجلس با حضور استاندار اردبیل خواهد رفت تا نشستی را با این نمایندگان برگزار كند.
در دومین روز سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر است عباس صالحی در روز پنجشنبه در سالن جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری را با مدیران سازمان های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و امور كتابخانه ها برگزار كرده و سپس به دیدار امام جمعه اردبیل برود.
صالحی همینطور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اردبیل حاضر خواهد شد و امضای تفاهنامه های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های سفر صالحی به اردبیل خواهد بود.
نشست با فعالان بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان و همینطور حضور در شهرستان مرزی بیله سوار و كارگروه فرهنگ و هنر عشایر وابسته با شورای فرهنگ و عمومی اردبیل و نمایندگان طوایف و عشایر از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اردبیل است.
همینطور عضو كابینه دولت دوازدهم مقرر است نشست صمیمانه ای را با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و همینطور اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی داشته باشد و روز جمعه هم در بازگشت از سفر به شمال استان اردبیل در قشلاق فولادلو حضور یافته و بازدیدی را از كانون برتر دوستدار كتاب انجام خواهد داد.
آخرین برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل نشست خبری وزیر با اصحاب رسانه خواهد بود كه در مورد دستاوردهای سفر صحبت خواهد شد.
این نخستین سفر عباس صالحی در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل است كه برنامه های متنوعی برای این سفر دو روزه در نظر گرفته شده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عباس صالحی خبر داد: تفاهم نامه دوسالانه همكاریهای فرهنگی در استان ها امضا می شود بسته هستند Date | 20/09/2019