كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری در لواسان

    Home  /  جشن  /  كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری در لواسان

كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری در لواسان Image

كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری در لواسان

به گزارش صد كادو همزمان با جشن عید سعید غدیر خم، آیین اختتامیه اولین دوره تابستانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان شهر لواسان در «امامزاده عبدالله (ع)» محله جائیج برگزار گردید. در این مراسم، بر كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری تاكید گردید.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، مجتبی فائق، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت روح الجنان، در این مراسم توضیح داد: این دوره با همكاری مشترك با اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران از آغاز تابستان ۹۸ با كلاس های آموزشی سبك زندگی اسلامی، كامپیوتر، نقاشی، اوریگامی و چرم دوزی، آیین همسرداری و مشاوره خانواده، قرائت، حفظ و تدبر در قرآن كریم، آشنایی با نهج البلاغه، تربیت مربی فلسفه و كودك با اعطای مدرك بنیاد حكمت صدرا برگزار گردید.
فائق با اشاره به خصوصیت های این دوره بیان كرد: در این دوره طرحی با عنوان بوستان قرآن ویژه كودكان ۴ تا ۷ سال برگزار گردید كه مفاهیم قرآنی، آموزه های روایی و مهارتهای پرورش خلاقیت از اركان آن بود.
این مقام مسئول با بیان این كه مردم شهر لواسان استقبال قابل ملاحظه ای از برنامه های این دوره داشتند، افزود: روش های غیرمستقیم و جذاب در طرح مباحث قرآن كریم و برگزاری دوره آشنایی با نهج البلاغه ویژه نوجوانان توسط اساتید مجرب از دیگر خصوصیت های این دوره بود كه تابحال در منطقه مسبوق به سابقه نبوده است.

موقوفه خواری در لواسان فراوان است
امیرحسین ولی زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران، هم در این آئین اظهار نمود: به علت افزایش قیمت زمین در لواسان، شاهد موقوفه خواری بسیاری در منطقه هستیم اما تلاش مان برای كشف موقوفات ادامه دارد.
به گفته ی این مقام مسئول در یك ماه آینده، ۱۰۰ مورد موقوفه را از دست موقوفه خواران خارج می نماییم، نسبت به اهمیت ترویج فرهنگ وقف اشاره نمود و اظهار داشت: با وجود تمام موقوفه خواری ها، اخیراً شاهد وقف های جدیدی برای نیات آموزشی، اجتماعی و درمانی هستیم كه ارزش ریالی آنها میلیاردها تومان است.
ولی زاده تصریح كرد: در مسابقات قرآنی كه در دو بخش لواسانات و رودبار قصران برگزار گردید از بین ۵۰۰ شركت كننده، پنج نفر در سطح استانی موفق به كسب مقام شدند كه در دو بخش لواسانات و رودبار قصران شهرستان شمیرانات ۲۸ امامزاده واجب التعظیم وجود دارد.
تلاوت آیاتی از قرآن كریم توسط قاری بین المللی، اجرای سرود توسط گروه بین المللی منتظران ظهور و تقدیر از دست اندركاران این دوره از دیگر برنامه های این اختتامیه بود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كوشش برای پیشگیری از موقوفه خواری در لواسان بسته هستند Date | 23/08/2019