رئیس پژوهشكده هنر تغییر نمود

    Home  /  جشن  /  رئیس پژوهشكده هنر تغییر نمود

رئیس پژوهشكده هنر تغییر نمود Image

رئیس پژوهشكده هنر تغییر نمود

صد كادو: عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی و رئیس گروه چندرسانه ای فرهنگستان هنر، طی حكمی از طرف سرپرست فرهنگستان هنر به سمت سرپرست پژوهشكده هنر منصوب گردید.
به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، مراسم تودیع رئیس پیشین و معارفه سرپرست جدید پژوهشكده هنر، عصر روز یكشنبه (۲۳ تیرماه ۱۳۹۸) با حضور علیرضا اسماعیلی (سرپرست فرهنگستان هنر)، مدیران این فرهنگستان و اعضای هیئت علمی و كاركنان پژوهشكده هنر انجام شد.
در این مراسم علیرضا اسماعیلی، از هادی ربیعی (عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و رئیس سابق پژوهشكده هنر)، برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی كه در مدت مدیریت وی به انجام رسید، قدردانی كرد. وی همچنین، با اشاره به سوابق مدیریتی و علمی و اجرایی عبدالحسین لاله برای وی آرزوی توفیق بیش از پیش كرد.
بنا بر این گزارش، عبدالحسین لاله، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است و مدرك دكتری تخصصی رادیو، تلویزیون و سینما و دكتری تخصصی دراماتورژی از دانشگاه آنكارای تركیه دارد. او تدریس در دانشكده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مركز)، دانشكده صداوسیما، دانشكده خبر، دانشگاه هنر تبریز و دانشكده نبی اكرم تبریز را در كارنامه خود دارد.
وی همینطور دارای تألیفات، ترجمه ها و مقالات علمی است كه از این میان می توان به كتاب های «تبیین جایگاه داستان در ادبیات نمایشی»، «دلایل موفقیت سینمای ایران در جهان»، «تخیل در عصر سینمای دیجیتال»، «ترجمه یادداشت هایی در مورد سینمای تركیه» نوشته نیلگون آبیسل، و مقالاتی چون «نقد بومی و بایسته های فرهنگی»، «سینمای ملی، مؤلفه های متناقض» و… اشاره نمود.
از فعالیت های هنری لاله نیز نویسندگی و كارگردانی آثار تلویزیونی و نمایشی است كه از آن جمله می توان به حیدربابا سلام، ركورددار تئاتر ایران اشاره نمود كه در سه دهه حضورش، نه سال به روی صحنه رفته است.
مدیریت گروه ادب و هنر شبكه دو سیما از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲، ریاست دبیرخانه شورای هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱، ریاست دفتر رئیس فرهنگستان هنر از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰، ریاست مركز تحقیقات مردم شناسی (انجوی) صداوسیما از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ همچون سوابق اجرایی عبدالحسین لاله است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رئیس پژوهشكده هنر تغییر نمود بسته هستند Date | 19/07/2019